Nyt tuli raja vastaan; Raha on loppu eikä riitä enää ruokaan. Ostan kaupasta perusruokaa kuten kanaa, riisiä, maitoa, ruisleipää, margariinia, vessapaperia. Toimeentulotuki 532e/kk on täysin riittämätön
Jouduin viime kuuksi ottamaan velkaa kaverilta, ja nyt maksoin tämän kuun alussa velan pois.
Nyt on jäljellä 150e koko loppukuuksi, eli myös jouluksi.
MILLOIN PERUSTOIMEENTULOTUKEEN TULEE KOROTUS OIKEALLE TASOLLE?
HALLITUS????
Kommentit (1822)
Jatkossa ostat soijaa, perunaa ja porkkanaa, halvimpia kalapuikkoja, kaurahiutaleita.
Onko Kokoomus oikeasti kommunistinen puolue? Kaikki töihin samalla pienellä summalla kuten kolhoosissa. Pääasia että tekee jotakin ja siitä saa minimielatuksen?
Nyt tuli raja vastaan; Raha on loppu eikä riitä enää ruokaan. Täytyy kai jatkossa ruveta tilaamaan woltista niitä halvempia ruokia, vielä jos vähän tulotaso laskee niin täytyy ruveta itse kokkaamaan :-O
Miksei hallitus tee mitään tälle ihmisten kärsimykselle???
Miksi olet lainannut kaverilta useita satasia vaikka varmasti tiedät tulosi ja miten se on päättäjien vika?
Miten teillä ei muka 500 euroa riitä vuokran jälkeen mihinkään, kuinka leveästi oikein elelette.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin.
saan tt tukea ja käyn töissä
t: lastenhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin huutelijat vosiivat kertoa seuraavaksi millaista työtä heillä olisi tarjolla ja missä sekä maksamansa palkan.
Katsoppa alkajaisiksi vaikka MOL ja Duunitori.
Mikä siellä olevista paikoista on juuri sinun tarjoamasi? - Kysyn kun olen monta paikkaa hakenut mitä olen näiden mainitsemiesi paikkojen jjoukosta löytänyt. Mutta vosiin harkita sinunkin tarjomaasi paikkaa hakea, jos se on vaikka mennyt vahingossa ohi. Vai onko niin, että pidät tylttömiä niin typerinä, että luulet näiden mainitsemiesi paikkojen (duunitorin ja mol:n) olevan suurimmalle osalle työttömiä täysin vieraita.
Minulla on täksi kuukaudeksi 15 euroa. Joulua en tietenkään vietä. Terveys on mennyt. Ystäviä ei ole. Toivon nopeaa kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.kuntarekry.fi/fi/tyopaikat/?&organisation=3&lang=fi_FI%2csv…
käyn kunta alan työssä ja saan tt tukea
t: Lastenhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Töihin huutelijat vosiivat kertoa seuraavaksi millaista työtä heillä olisi tarjolla ja missä sekä maksamansa palkan.
Siivoustyö ja palkka 12€/h. Tervetuloa!
Vierailija kirjoitti:
KUKA NOSTAISI MEIDÄN TYÖSSÄKÄYVIEN PALKAT??
KAIKKI KALLISTUU?? HALOOO??
Ja niistä palkoistahan eli niiden veroista nuo tt-tuetkin maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtä tekemällä saa rahaa. Ei tarvii anella almuja
Paitsi Suomessa, jossa pienipalkkaiset työntekijät on silti toimeentulotuella ja joutuvat maksamaan tuosta surkeasta rahasta vielä työn tekemiseen liittyviä kustannuksiakin kuten esimerkiksi kulkemisen sinne työpaikalle. Vaatetukset viimisen päälle jne. Lounaan, vai nälässäkö sieläkin sitä pitää tehdä jne.
P*ska maa. Ei voi olla työtön eikä isossa osaa suomalaisia työpaikkojakaan enää.
Mikään ei estä sinua lähtemästä toiseen eu-maahan.
Suosittelen vaikkapa romaniaa.
Vierailija kirjoitti:
Mene saatana ' loinen töihin!!
Käyn kunta alan työssä ja saan tt tukea. Olenko loinen?
t: lastenhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoustyö ja palkka 12€/h. Tervetuloa!
14 euroa olisi minimi jos ei ole konttorinsiivousta.
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä ei muka 500 euroa riitä vuokran jälkeen mihinkään, kuinka leveästi oikein elelette.
Huokaus. - Luuletko todella, että kaikki toimeentulotuen saajat voivat maksattaa asumisensa "hyvinvointivaltiolla" täysimääräsienä. Itse ainakin joudun maksamaan osan vuokrastani toimeentulotuella. - Onneksi ei ole lapsia tai muita joita minun pitäisi elättää. Mutta tiedostan kyllä, että toimeentulotuen varassa elämienn rajoittaa mahdollsiuuttani pariutua.
huonoista palkoista vinkuvat:
olisiko noita asioita kannattanut miettiä vaikkapa siellä peruskoulussa? Suomessa on ilmainen koulutus, miksi ette hyödyntäneet sitä asianmukaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Klassinen oppositon urputus. Oma elämä menee päin mäntyä ja vika on hallituksen.
Miten olisi mennä töihin?
Ei ole opposition urputus, vaan oppositio kysyy juuri sitä, mikai henkilö ei mene töihin. Tunnen itse maisterin, joka meni hanttitöihin puhelinvastaajaksi firmaan, kun ei halunnut loisimaan työttömyystuen turvin.
Mene töihin.