Miten kertoa adhd epäilyistä
Oon miettinyt kun useat kavereistani ovat kyseenalaistaneet voisiko minulla olla adhd. Päätin sitten käydä lukemassa mitä se oikeasti on ja tunnistin itseni todella selkeästi sieltä. Sisaruksella on adhd, mutta ihmettelen miksei minua ole pistetty testeihin vaikea sitä on nyt näin ammattikouluikäisenä jutella vanhemmille kun ovat useassa asiassa sitämieltä että turha omaa kuoppaa kaivaa. Siksi ajattelin että voisin jutella asiasta omalle vastuuuopettajalle, joka on erityisopettaja ja tietää paljon juurikin adhd. Vaikeinta on se miten kerron tämän hänelle. Viestiä olen miettinyt mutta mielummin haluan sanoa asiat face to face. Tietenkin se vaatisi sen etten halua että vanhempani saavat asiasta tiedon ja ettei esimerkiksi eilmaan laiteta vanhempien näkyville esimerkiksi juurikin sitä että olen ollut juttelemassa vastuuopettajalle.
Kommentit (8)
Miksi siis haluat jutella sille opelle? Ihan vaan, koska haluat jutella jollekin, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis haluat jutella sille opelle? Ihan vaan, koska haluat jutella jollekin, niinkö?
Siksi, että hän tietää enemmän asiasta ja osaa auttaa varmasti. Olen käynyt useasti hänen ns pajalla tekemässä rästi kokeita ja puoliksi tekemättömiä kursseja. Lisäksi opettaa suurimmassa osassa ammatillisista opinnoissa minua.
Ongelma onkin että tiedän oikeastaan hänen tietävän ongelmistani, mutta en tiedö miten kertoa hänelle niistä
Voithan sä itse ottaa yhteyttä opiskelijaterveydenhuoltoon.
Christiiina kirjoitti:
Voithan sä itse ottaa yhteyttä opiskelijaterveydenhuoltoon.
Mulla oli jo terkkarin tarkadtukset sun muut ja valehtelin sinne et ei oo onglemia. Eli en oo menos sinne uudestaa
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin puhut opettajan kanssa sanot selkeästi, että haluat käydä keskustelun täysin luottamuksellisesti hänen kanssaan ja niin ettei asiat vielä kerrottaisi vanhemmillesi. Kyse on asiasta, jota vasta selvität ja kaikki on monimutkaisempaa, jos vanhemmat sotketaan jo nyt mukaan.
En tosin tajua, miksi et voisi puhua vanhemmillesi. Kun kyse ei ole mistään vakavasta sairaudesta ja oireyhtymän diagnosointi helpottaa kaikkien elämää/tietoisuutta.
No vaikka ihan siksi että vanhemmat ovat jo suhtautuneet vähättelevästi ap:n herkkään asiaan, eiä hän halua sitä heidän räävittäväksi uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin puhut opettajan kanssa sanot selkeästi, että haluat käydä keskustelun täysin luottamuksellisesti hänen kanssaan ja niin ettei asiat vielä kerrottaisi vanhemmillesi. Kyse on asiasta, jota vasta selvität ja kaikki on monimutkaisempaa, jos vanhemmat sotketaan jo nyt mukaan.
En tosin tajua, miksi et voisi puhua vanhemmillesi. Kun kyse ei ole mistään vakavasta sairaudesta ja oireyhtymän diagnosointi helpottaa kaikkien elämää/tietoisuutta.
No vaikka ihan siksi että vanhemmat ovat jo suhtautuneet vähättelevästi ap:n herkkään asiaan, eiä hän halua sitä heidän räävittäväksi uudelleen.
Tämäpä