Umpikujassa oman elämän kanssa (työt, koulu!) Apua?
Eli olen 30 vuotias nainen ja minulla on vain ammattikoulu pohja taidealalta. Olen vuosien aikana huomannut ettei tämä ala työllistä, ja olen ollut työttömänä vuosia. Lisäksi sairastan sosiaalisten tilanteiden pelkoa joka on piinannut nuoresta saakka, ja masennusta. Olen näihin saanut apua parikymppisenä ja sitä vanhempana mutta parin viimeisten vuoden aikana olen selvinnyt ihan "ok" koska ei ole tarvinnut paljon käydä missään. Koitan kuitenkin harrastaa juttuja kotona ja ulkona esim taidetta ja lenkkeilyä että mieli pysyisi edes vähän virkeänä.
Haluaisin jotain muutosta elämään, mutta en tiedä mitä. Minulla ei mitään motivaatiota opiskella uutta alaa, ainoastaan taide kiinnostaa, mutta tuntuu että ketään ei kiinnosta minua palkata töihin tällä alalla. Olen harkinnut muita työpaikkoja esim joku pikaruokaravintola, mutta olen ihmispelkoinen ja en kestä jos liikaa "häslinkiä". Minulle tulee nopeasti burn out, koska stressaan kaikesta ja ahdistun helposti. Tuntuu että olen ihan umpikujassa elämän kanssa, mitä tehdä, kun en jaksaisi enää opiskella uutta alaa 3 vuotta, tai mennä työllistyä joksikin puhelinmyyjäksi(varmaan ainoa minne pääsisiin vähäisellä työkokemuksella). Jos joku voisi antaa vinkkejä mitä tehdä elämällä... Tuntuu etten vain osaa..
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Muutosta elämään voi olla aika laaja käsite, mutta jotenkin saan tekstistä semmoisen käsityksen, että haluaisit töihin ja uudelle uralle. Ei kaikki alat vaadi monen vuoden koulutusta välttämättä ja netistä löytyy myös vinkkejä aloista, missä ei tarvitse kokoajan olla ihmisten kanssa tekemisissä. 😊
No olen ajatellut jotain siivojaa yms. Mutta en tiedä onko sekään minun juttuni. Sen takia kai uutta alaa koska olen huomennut että taide ala ei vain työllistä. Mutta lisäksi pelkään että motivaatio ei riitä uuden alan opiskeluun
Ootko siis tehnyt puhtaasti taidetta vai graafista suunnittelua? Voisitko jotenkin laajentaa osaamistasi työllistävämmälle alalle, esim. tarjoisit kuvankäsittelyä somettajille tai kotisivuja firmoille?
Muutosta elämään voi olla aika laaja käsite, mutta jotenkin saan tekstistä semmoisen käsityksen, että haluaisit töihin ja uudelle uralle. Ei kaikki alat vaadi monen vuoden koulutusta välttämättä ja netistä löytyy myös vinkkejä aloista, missä ei tarvitse kokoajan olla ihmisten kanssa tekemisissä. 😊