Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko Kiehu-maidolla riisipuurosta kuitenkin eri makuista?

Vierailija
03.12.2022 |

Minusta tuo riisipuuro ei maistu ihan normaalille.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vähän erilaista. Keitän nykyisin useimmiten kuitenkin siitä.

Vierailija
2/11 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oleellista eroa minusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuron maku on niin pehmeä kunnon riisipuurossa, että pienikin sivumaku tuntuu. Tänään keitin ison kattilallisen tuosta, mutta jouluksi ja jatkossa täytyy ostaa oikeaa maitoa. Ehkä tuosta nyt pari lautasellista menee sokerin ja kanelin kanssa.

Vierailija
4/11 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiehu ei ole laktoositon?

Vierailija
5/11 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mihin niitä kiehumaitoja tarvitaan. Riisipuuron keittäminen ei ole rakettitiedettä. Itse teen ihan pakkauksen ohjeen mukaan, 2 dl riisiä ensin kiehautetaan 2 dl:ssä vettä niin että enin vesi haihtuu, siinä pitää sekoittaa, ettei pääse palamaan pohjaan heti alussa. Sitten vaan litra maitoa, kansi päälle ja liesi 1-3:lle (meillä lieden lämpöasteikko 1-12). Välillä hämmentelee pohjasta saakka. Hitaasti hauduttamalla tulee paras, eikä pala pohjaan.

Vierailija
6/11 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea punainen maito haudekattilassa = hyvää!

Vierailija
7/11 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiehu on hyvä ja varma. Minulla on tosi hyvä makuaisti enkä ole ikinä eroa huomannut. Loistotuote.

Vierailija
8/11 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mihin niitä kiehumaitoja tarvitaan. Riisipuuron keittäminen ei ole rakettitiedettä. Itse teen ihan pakkauksen ohjeen mukaan, 2 dl riisiä ensin kiehautetaan 2 dl:ssä vettä niin että enin vesi haihtuu, siinä pitää sekoittaa, ettei pääse palamaan pohjaan heti alussa. Sitten vaan litra maitoa, kansi päälle ja liesi 1-3:lle (meillä lieden lämpöasteikko 1-12). Välillä hämmentelee pohjasta saakka. Hitaasti hauduttamalla tulee paras, eikä pala pohjaan.

Niin, tällaisessa simppelissä perinneruuassa perinteiset aineet ja valmistustavat ovat aika oleellisia. Ehkä tuota kiehumaitoa voi jossain arkiaamun kaurapuurossa ajatella.

Vierailija
9/11 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaito on paras ja nykynormien mukainen.

Vierailija
10/11 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauramaito on paras ja nykynormien mukainen.

Mä veikkaan, että se vaatisi jo jotain makuaistin pysyvää häiriintymistä, että se alkaisi maistua hyvältä.

Vierailija
11/11 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tällaisessa simppelissä perinneruuassa perinteiset aineet ja valmistustavat ovat aika oleellisia. Ehkä tuota kiehumaitoa voi jossain arkiaamun kaurapuurossa ajatella.

En keitä kaurapuuroa maitoon vaan veteen pikahiutaleista. Silloinkaan ei tarvitse kiehuttaa puuroa minuuttitolkulla, riittä, että kiehauttaa veden, lykkää hiutaleet sekaan, kansi  päälle ja liesi alimmalle lämmölle. Sitten muut aamutoimet ja puuro on valmis kuin itsestään.  :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi