Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle tuhlaa verorahoja hillittömästi kertomatta minne

Kommentit (171)

Vierailija
81/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainoat oikeat mediat on Magnetti media, Alfa-TV ja MV-lehti! Muut voi lopettaa koska ovat mädätystä ja roskaa

Just näin.

t. persu

Vierailija
82/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilun saisivat pitää Ylessä kärkiprioriteettina, kun tekevät sen yleensä erittäin hyvin. Ja nykyisin on myös tasa-arvo huomioitu. Naisten urheilua näytetään enemmän kuin aikaisemmin.

Ja itse sellaisena semipenkkiurheilijana katson ainakin toisella silmällä isoja arvokisoja. Jos ne siirtyy kokonaan maksukortin taakse, niin sitten loppuu oma urheilun seuraamiseni. 

Kulttuuritarjonta on myös aika hyvällä tasolla Ylessä. Viihdettäkin kai pitää olla, mutta siinä yle hukkuu muiden mukana massaan.

Eli koen isossa kuvassa saavani vastiketta yle verolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen toki uutiset. Yleensä soi myös Radio Suomi. Teemalla on välillä erittäin hyviä elokuvia. Olen tyytyväinen. Yleensä kaupalliset kanavat saavat heti minut ärsyyntymään Ylen ohjelmat taas kiinnostumaan.

Nyt olen alkanut katsoa Oddasatia vai mikä se on, koska sehän on tosi mielenkiintoinen ja tarjoaa ihan erilaisia uutisia.

Vierailija
84/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylehän on jo vähentänyt henkilökuntaansa aika reippaasti viimeisen 10-15 vuoden sisällä. Muistakseni joskus 2005 Ylellä työskenteli 5500 henkeä, ja nyt luku taitaa olla n. 3000 henkeä. 

Eli on tuossa valtion laitoksessa kulujen karsintaa myös tehty. Niin kuin muissakin valtion instansseissa.

3000 :D ei hyvää päivää

Vierailija
85/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle-keskustelua leimaa poliittinen vääristely ja tietojen puute.

Kuvitellaan, että mainosrahotteinen media on "ilmaista", vaikka se rahoitetaan markkinoinnilla, jonka jokainen suomalainen kustantaa ostaessaan tuotteita tai palveluita.

Kuvitellaan, että Yle ei ole säästänyt, vaikka sen budjetti ei ole ainakaan minun Ylellä työskentelyni aikana eli 1990-luvun alun jälkeen missään vaiheessa kasvanut merkittävästi, sen sijaan sitä on 2000-luvun puolella useimpina vuosina leikattu ja työntekijämäärä on laskenut.

Kuvitellaan, että Yle-verolla kustannetaan vain tv-ohjelmat, ja "koska minä en katso telkkua (ai juu katsonhan Areenasta), niin ei mun tartte maksaa".

Yle on helppo kohde populisteille ja yksinkertaiset äänestäjät hurraa mukana vaikka niitä löis lapiolla naamaan

Vierailija
86/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylehän on jo vähentänyt henkilökuntaansa aika reippaasti viimeisen 10-15 vuoden sisällä. Muistakseni joskus 2005 Ylellä työskenteli 5500 henkeä, ja nyt luku taitaa olla n. 3000 henkeä. 

Eli on tuossa valtion laitoksessa kulujen karsintaa myös tehty. Niin kuin muissakin valtion instansseissa.

Henkilömäärä on kylläkin kasvanut viime vuosina, kuten budjettikin. Ylen jatkuvasti kasvava rahoitus ei ole valtion toimintojen kärkipäässä. Niistä noin 3400 henkilötyövuodesta voisi helposti leikata vaikka viidesosan.

Vierailija
87/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman Yleä meillä tv-tarjonta olisi 100 prosenttisesti pelkkää hömppää. Itse maksan mieluusti Ylen palveluista jatkossakin. Kyllä itsenäisellä sivistysvaltiolla pitää olla oma riippumaton media.

Vierailija
88/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE:ssä on varmasti kritisoitavaa, mutta se on ehdottomasti parempi kuin se, mitä meille jää, jos se lakkaa toimimasta. Meille jää kaupalliset TV-ja radiokanavat halpoine jenkkihömppineen ja Pietarin trollitehdas.

Perinteinen lehdistö on kuolemassa, eikä YLE:n alasajo sitä paljon hidastaisi.

Vierailija
89/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin ollessani useampia viikkoja työreissulla ulkomailla, oli Areena se, jota kautta sain katsottua ohjelmia. Ruudun ja Kolmosen sarjoista katselemani eivät olleet ulkomailla katsottavissa.

Vierailija
90/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan Yleltä hyvin vastinetta. Areenasta katson dokumentit ja ajankohtaisohjelmat.

Kaupallisilla kanavilla ei ole vastaavaa tarjontaa.

Vierailija
91/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki katsovat ja kuuntelevat joskus ylen ohjelmia, aivan turha yrittää väittää muuta.

Vierailija
92/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltiksen pisimmät ja perusteellisimmat jutut alkaa olee plussassa eli maksullisis, sitten toisen mediakanavan jutut taas kovin lyhyitä.

Vierailija
93/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään katsoa ilman mainoksia ja lähes kaikki tv-tarjonta, joka minua kiinnostaa, tulee YLE:lta.

Vierailija
94/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On populistista sanoa, ettei Yle olisi neutraali. Oikeistolainen johto Ylellä on. Neutraaliutta ei ole asioiden välttely, vaan tasapuolinen puheenvuoron antaminen, ja persuille on annettu valtavasti tilaa ja puheenvuoroja Ylessä, jopa kokoonsa merkittävästi enemmän. Persut vain valittaa aina, kun yksikin poikkipuolinen sana heistä sanotaan, muut puolueet vain kohauttaa olkiaan.

Vierailija
95/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan tyytyväinen siihen että avaan telkkarin ja sieltä tulee mitä tulee ylen kanavilta. Pelkästään uutiset - mitkä katson päivittäin - on mulle sen 50 senttiä per päivä arvoinen.

Vierailija
96/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuretardeille pitää saada oma kanava jossa näytetään pelkästään Foxin laadukkaita ohjelmia.

Vierailija
97/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Areena on täälläkin kovassa käytössä. Ilma YLEä radioteatteria ei Suomessa tehtäisi ollenkaan

Vierailija
98/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska

"öyh, kyllä se yle vaam,, valehteleepi,,, MV-lehti puhuu totta,,, ja partisaani-lehti,,"'

Vierailija
99/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persupuudelit räksyttää rivissä, hau, hau.

Vierailija
100/171 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YLE:ssä on varmasti kritisoitavaa, mutta se on ehdottomasti parempi kuin se, mitä meille jää, jos se lakkaa toimimasta. Meille jää kaupalliset TV-ja radiokanavat halpoine jenkkihömppineen ja Pietarin trollitehdas.

Perinteinen lehdistö on kuolemassa, eikä YLE:n alasajo sitä paljon hidastaisi.

Kukaan ei ole vaatinut Ylen lopettamista, vaan kritisoinut sen jatkuvasti kasvavaa budjettia. Budjetin voisi leikata esim. Tanskan Ylen tasolle, riittää hyvin lakisääteisiin tehtäviin. Hämmentävää tämä Yle-fanien typeryys ja olkiukkoilu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä