Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko teillä kestää paistinpannu?

Vierailija
02.12.2022 |

Puoli vuotta sitten ostin jonkun testivoittajan ja nyt jo on pinta rikki :(

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliset kestivät useamman vuoden.

Nykyisistä (2kpl) alkoi pinta hajoilemaan puolessa vuodessa. Ulkopuolelta tosin niin en ole vielä viitsinyt ostaa uusia.

Mulla kesti tokmannin halpispannukin kauemmin ehjänä ja olen varma että nykyisten sisäpinta on pillalla aikaisemmin kuin ks halpispannulla.

Ja olen omistanut nämä nykyiset paistin pannut vajaan vuoden ajan ja harmitellut kuinka huonoa laatua nykyään tehdään.

Vierailija
22/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean teflonpannut ovat olleet kestävimmät, lukuunottamatta yhtä paistinpannua, jonka mummoni osti minulle 90-luvun alussa Valintatalosta, se oli setti, jossa oli kannellinen pikkukasari+paistinpannu, ja molemmat teflon-pinnoitettuja. Molemmat jatkuvassa käytössä edelleen. Ikealaiset ovat jotain 8v vanhoja, päivittäisessä käytössä.

Fiskarsin/Hackmannin Teflonpannuja en enää osta, mutta teräspannun ostin (pinnoittamaton siis). Saa nähdä miten se toimii.

Valurautapannua olen etsiskellyt, kun ei perintöpannua ole olemassa eikä tulossa. Ei vaan meinaa olla varaa yli satasen paistinpannuun. Viime jouluna hankin valurautapannuna mainostetun pannun, ja siinähän olikin pinnoite! Se muuten alkoi kuplia jo parin kk käytön jälkeen, vaikka koko ajan oli käsin pesty ja vältetty kokonaan liikakuumennus. EI hyvä. Mietinkin, raapisinko koko pinnoitteen pois, alla pitäisi siis olla valurautaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparisella ulkopohjalla oleva rosteripannu jostain 1960-luvun alusta - hyvin pelittää!

Vierailija
24/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valupannu kestää ikuisesti[/quote

Valurautapannut ( jos niitä hoidetaan oikein!) kestävät vuosikymmeniä. Minulla on perintönä kaksi paistinpannua, yksi lettupannu, joita käytetty ainakin yli 60 vuotta. Ja hyvin toimivat edelleen... 

Eikä se hoitokaan ole mitenkään hankalaa niin kuin jotkut luulee. Tai meillä ainakin valurautapannun "hoito" on se, että se pestään vedellä käytön jälkeen ja kuivataan.

Vierailija
25/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia vuosia nää kevyet teflon pannut.

Kyllä ne jonkun 3-4 vuoden jäljeen alkaa oleen aika loppu, ja mulla käytössä melkein joka päivä.

Tykkäisin muuten valurautapannusta, jollanen mulla olikin joskus ekat. kymmenen vuotta kun muutin omilleni,

mutta nykyisellään ne on liian painavia mun käyttöön kun terveys ja kunto heikko,

niin nuo pienet kevyet on nyt siksi.

Pidän kyllä huolen etten koskaan käytä mitään metallisia välineitä jotka voisi rikkoa pinnan, pelkkiä muovilastoja.

Kokeile vaikka teräspannua? Se on kevyt mutta kestävä, eikä tarvitse pelätä naarmuuntumista.

Vierailija
26/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3v tommonen tefloni. VAlurauta on 80-luvulta, mutta harvoin käytän sitä kun se on niin painava.

Vierailija
27/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurautaa on ja lukee jotta Porin valu. Tämä on vissiin 70 vuotta nyt kestänyt. Ei ole pienintäkään syytä hankkia uutta.

Vierailija
28/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuurikebab

Vierailija
29/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisesti, koska käytän vain hiiliteräspannuja.

Kestää mitä vaan, voi kokata vaikka avotulella. Jos jollain taikatempulla saisi pannun vänkyräksi, niin sen voi koputella suoraksi vaikka vasaralla.

Vierailija
30/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurauta kestää ikuisuuden ja hyvät Tefalit yli 10 v täysin hyvänä.

Moni asia on hoidosta kiinni.

T.pitokokki

Vierailija
31/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mummon peruina saatu valurauta. Kestää vielä tyttärelle ja hänen lapsilleen.

Vierailija
32/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKEA 365+ ja Kotikulta(tokmanni) teflonpannut, olivat lähes kertakäyttöisiä, vaikka pidettiin huolella. Laatukamppeet ovat kestäneet, eikä ole tarvinut hävittää.

Vierailija
33/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin myös teflonpannujen kulumiseen jo joskus kymmenen vuotta sitten ja nykyään on vain rautapannuja. Teräspannua välillä kaupassa hipelöin, mutta kun noillakin kyllä oikeastaan pärjää niin mitä sitä.

Vierailija
34/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina pannut käsin, käytän pelkästään muovisia tai puisia lastoja, en kuumenna tyhjänä ja silti mun pannut ei kestä varmaan edes vuotta. Ihan sama onko kallis vai halpa, sama homma. Ärsyttää. 

Vierailija
35/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keraaminen pinnoite hakkaa teflonpannut mennentullen kestossa. Lidlin halpispannut (2 kokoa) kestäneet jo vuosia arkikäytössä ja puhdistus pelkällä kuumalla vedellä tai toisinaan sokeripalalla hankaamalla. Lihat paistan valurauta tai kuparipannulla paistopinnan vuoksi.

Vierailija
36/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiskarsin Kovanaama on ollut nyt jotain 8 vuotta ja on vielä täysin käyttökunnossa. On minulla valurautapannukin, mutta se on niin painava, että en viitsi käyttää sitä muuten kuin pihviä paistaessa.

Vierailija
37/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuin usein käyttää. Liian kova lämpö ja teräs raapii teflonpinnan rikki. Hilseily merkki liian kovasta lämmöstä.

Vierailija
38/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kuin usein käyttää. Liian kova lämpö ja teräs raapii teflonpinnan rikki. Hilseily merkki liian kovasta lämmöstä.

Niinhän se on, mutta kyllähän oletus on että paistinpannulla voi paistaa. Oikeastihan noilla tefloneilla voi vain lämmittää.

Vierailija
39/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikean teflonpannut ovat olleet kestävimmät, lukuunottamatta yhtä paistinpannua, jonka mummoni osti minulle 90-luvun alussa Valintatalosta, se oli setti, jossa oli kannellinen pikkukasari+paistinpannu, ja molemmat teflon-pinnoitettuja. Molemmat jatkuvassa käytössä edelleen. Ikealaiset ovat jotain 8v vanhoja, päivittäisessä käytössä.

Fiskarsin/Hackmannin Teflonpannuja en enää osta, mutta teräspannun ostin (pinnoittamaton siis). Saa nähdä miten se toimii.

Valurautapannua olen etsiskellyt, kun ei perintöpannua ole olemassa eikä tulossa. Ei vaan meinaa olla varaa yli satasen paistinpannuun. Viime jouluna hankin valurautapannuna mainostetun pannun, ja siinähän olikin pinnoite! Se muuten alkoi kuplia jo parin kk käytön jälkeen, vaikka koko ajan oli käsin pesty ja vältetty kokonaan liikakuumennus. EI hyvä. Mietinkin, raapisinko koko pinnoitteen pois, alla pitäisi siis olla valurautaa.

Onko hilseilevän pannusi tuotenimi Valu? Se ei ole valurautaa vaan valettua alumiinia. Tuttavani osti Kivi-nimisen pannun luullen ulkopinnan kuvioinnin perusteella sen olevan graniittia, mutta Teflon-pannuhan se olikin...

Vierailija
40/49 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen aina pannut käsin, käytän pelkästään muovisia tai puisia lastoja, en kuumenna tyhjänä ja silti mun pannut ei kestä varmaan edes vuotta. Ihan sama onko kallis vai halpa, sama homma. Ärsyttää. 

Miten muut. Pesettekö tiskarissa teflonit. Nyt viimeisintä pientä (Prisma n.20e) en ole tiskarissa pessyt. Kestänyt jopa pari vuotta ja toimii vieläkin. Mittaan paistolämpötilan lasermittarilla maksimi lämpö 165-180 asteen välille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän