Naapuri heittää kaikki roskat sekajätteeseen.
Pitääkö ilmoittaa huoltoyhtiölle vai kokoukseen asialistalle? Sama henkilö vie usein kaksikin pussia kerralla roskia, aina samaan astiaan kaikki. Sekajätteeseen vaan, siellä on maitopurkit, mainoslehtiä. muovipulloja (pantittomia) samassa ja tupakka-askeja. Viime viikolla oli kaksi pantintonta oluttölkkiä, mistä lie ostanut. Metallinkeräys on ihan vieressä. Sama tyttö käy tupakalla vähän väliä ja mies vaihtunut monesti asuntoyhtiössä asuessa. Ei virallisesti tietenkään, ei ole tehnyt muuttoilmoitusta, vaikka siellä monesti yksiössä on yötä. Vesi pitäisi maksaa kuitenkin kahdelta. Olen huomauttanut asiasta, ei todellakaan kunnioita vanhempia ihmisiä, esittää että ei ole kotona vaikka asunnossa on valot vaikka soittaa ovikelloa. Todisteet on vankat, on kuvia ja monesti ihan nimellisiä papereita sekajätteessä.
Kommentit (64)
Eipä kuulu sinulle yhtään.
Mene vaikka laskemaan omia tölkkejäsi, jos rauhoittuisit.
Vierailija kirjoitti:
Eipä kuulu sinulle yhtään.
Mene vaikka laskemaan omia tölkkejäsi, jos rauhoittuisit.
Tai menee kysymään että saako lajitella hänen roskansa.
Sinusta täytynee tehdä huoli-ilmoitus. Ei sinulla voi olla kaikki kunnossa, jos käyt tonkimassa naapurin roskapusseja.
Turha urputtaa jostain sekajätteistä. Silloin asiaan voidaan puuttua, jos tunkee niihin "hyötyjäte" astioihin vääränlaista materiaalia ja pilaa siten niiden jatkokäytön. Siitä voi tulla taloyhtiölle jopa lisämaksuja. Eli jos ei jaksa lajitella jätteitään, voi ne laittaa sekajätteiseen.
Sekajäte on sekajäte. Ei ole lakia joka kieltäisi laittamasta kaikkia roskia sinne.
Sekajätteeseen voi viedä kaiken, mutta voit toki itse ottaa hommaksesi lajitella ne sieltä, jos niin paljon kiinnostaa.
Roskat kuuluu yksityisyyden suojan piiriin, eli sinuna olisin hipihiljaa, että olet tehnyt rikoksen ja käynyt tonkimassa toisen roskia ja vielä levittelet täällä tietoja.
Parempi se kuin huonosti kierrätetty. Eli että laittaa esim. pahviin likaisia pahveja.
Täällä osa naapureista viskoo sinne mikä sattuu olemaan lähimpinä. Kaikista astioista voi löytyä mitä vain. Tietty vähemmistöryhmä ei edes kykene viemään roskiaan perille asti vaan säkkejä löytyy jopa rapusta, ahkerimmat niistä sentään ovat saaneet säkin vietyä ulos asti.
Itse laitan sekajätteeseen lasit, metallin, kahvinporot, lääkkeenjämöätja muutama kuukausi sitten hajosi ikivanha lämpömittari jossa oli elohopeaa, sen laitoin myös sinne.
Pahempaa olisi jos lajittelisi väärin kuin että laittaa kaikki sekajätteeseen. Jos ei osaa lajitella niin minkäs sille voi, pakko laittaa sekajätteeseen. Ei ketään voi pakottaa laijittelemaan.
Valitettavasti juuri tuollaisia asukkaita on olemassa. Parempi kuitenkin olla puuttumatta, kun ei se siitä kummene.
Vein talvirenkaat 4 kpl ja vanhan mikroaaltouunin biojätteeseen. Kaikki vien buojätteisiin.
ota selvää kuka on vuokran antaja kukaan omistajahan ei noin pöljä ole. hän saa korottaa vuokraa 20-50e/kk eiköhän barpi ala lajittelemaan. jos valittaa niin pihalle sopimus rikkomus vuokra sopimuksessa lukee että taloyhtiön sääntöjä on noudatettava.
Emma K. kirjoitti:
Vein talvirenkaat 4 kpl ja vanhan mikroaaltouunin biojätteeseen. Kaikki vien buojätteisiin.
Emma, voi Emma. Sinun olisi pitänyt laittaa ne jätteet oikeille paikoilleen, sekä kivuta itse sinne biojätteeseen. Ruhollasi olisi ajanut kaasuautollani 869 senttimetriä.
Sulla on melko kuormittava harrastus.
Kyllä minä lajittelen lasin, metallin, paperin ja kartongin. Kaiken muun dumppaan sekajätteeseen. Kuka hullu esim. jaksaisi tyhjentää rasioita ym. johonkin biojätteeseen?
Meidänkin naapuri jättää lajittelematta jätteet. Asuu toki omakotitalossa, joissa ei tarvitse lajitella.
olet oikeassa voimia taisteluun kirjoitti:
ota selvää kuka on vuokran antaja kukaan omistajahan ei noin pöljä ole. hän saa korottaa vuokraa 20-50e/kk eiköhän barpi ala lajittelemaan. jos valittaa niin pihalle sopimus rikkomus vuokra sopimuksessa lukee että taloyhtiön sääntöjä on noudatettava.
Korkki kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Sekajäte on sekajäte. Ei ole lakia joka kieltäisi laittamasta kaikkia roskia sinne.
Vaikka itse lajittelinkin roskiani, niin on parempi että ne laiskat naapurit laittavat kaikki roskansa sekajätteeseen, jotta muiden tekemä työ ei mene hukkaan. Enemmän ärsyttää se että joku tunkee muovijätteitä biojätteen joukkoon tai sekäjätteitä pahvien keräyslaatikkoon.
En ole muuten mikään maailmanparantajatyyppi, mutta minusta jätteiden lajittelu ja kierrätys on järkevää. Jotkut eivät viitsi viedä roskiaan edes parvekkeelta roskakatokseen vaan odottavat että varikset käyvät ensin tutkimassa onko niissä muovikasseissa mitään syötävää.
Naapureiden kyttäyskin voidaan katsoa häiritseväksi asiaksi, josta voidaan antaa varoitus. Tarpeeksi monta varoitusta = häätö. Tätäkö haluat itsellesi?