Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kystan poisto silmästä - onko täällä tehty kenellekään?

Vierailija
02.12.2022 |

Siis silmän pinnalta, ei luomesta tms. Millainen toimenpide ja mikä toipumisaika? Riskit pelottavat. Mistä teillä kysta on johtunut?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmän kysta tullut spermasta. Sperman valkuainen ja siittiö aiheuttaa kystan silmään. Silmästä pitää kysta poistaa muuten siittiö voi mennä sen kautta kohtuun ja aiheuttaa raskauden.

Hahha, olitpa todella vitsikäs. Aloitukseni ei kuitenkaan ollut vitsi, vaan ihan todellisesta ongelmasta on kyse ja kaipaisin vertaistukea, en tunne ketään jolla tällainen ongelma olisi (vaikka kuulemma todella yleinen vaiva).

Vierailija
2/6 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin kysta silmästä pari vuotta sitten, yksityisellä lääkäriasemalla. Ei ollut mikään iso juttu. Leikkaussaliolosuhteissa tietysti tehtiin, lääkärin apuna yksi hoitaja. Puudutuksen ansiosta kivuton, puudutuksen poistuttua Burana riitti ihan hyvin poistamaan säryn. Parani hyvin, ei mitään komplikaatioita.

Huoli pois, hyvin se menee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta poistettiin kysta silmästä pari vuotta sitten, yksityisellä lääkäriasemalla. Ei ollut mikään iso juttu. Leikkaussaliolosuhteissa tietysti tehtiin, lääkärin apuna yksi hoitaja. Puudutuksen ansiosta kivuton, puudutuksen poistuttua Burana riitti ihan hyvin poistamaan säryn. Parani hyvin, ei mitään komplikaatioita.

Kiitos kun vastasit! Kirurginen poisto minulla kyseessä. Minkälaisia oireita kysta aiheutti sinulle? Oliko sellainen näkyvä (pincinguela tms)vai täysin omaan silmään huomaamaton kysta?

-ap

Vierailija
4/6 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun vastasit! Kirurginen poisto minulla kyseessä. Minkälaisia oireita kysta aiheutti sinulle? Oliko sellainen näkyvä (pincinguela tms)vai täysin omaan silmään huomaamaton kysta?

-ap

Siis pinguecula :)

Vierailija
5/6 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se omaan silmään näkyi, mutta ei niinkään muiden (mulla on silmälasit, ja kysta oli silmän sisänurkassa). Se ei minua vaivannut mitenkään, mutta silmälääkäri sanoi, että voi jossain vaiheessa ruveta vaivaamaan, hankaa luomen sisäpintaa tms ja siksi parempi poistaa. Aika pieni juttu se poisto oli, ei kannata jännittää!

Vierailija
6/6 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä silmälääkäri tekee näitä toimenpiteitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi