Kystan poisto silmästä - onko täällä tehty kenellekään?
Siis silmän pinnalta, ei luomesta tms. Millainen toimenpide ja mikä toipumisaika? Riskit pelottavat. Mistä teillä kysta on johtunut?
Kommentit (6)
Minulta poistettiin kysta silmästä pari vuotta sitten, yksityisellä lääkäriasemalla. Ei ollut mikään iso juttu. Leikkaussaliolosuhteissa tietysti tehtiin, lääkärin apuna yksi hoitaja. Puudutuksen ansiosta kivuton, puudutuksen poistuttua Burana riitti ihan hyvin poistamaan säryn. Parani hyvin, ei mitään komplikaatioita.
Huoli pois, hyvin se menee!
Vierailija kirjoitti:
Minulta poistettiin kysta silmästä pari vuotta sitten, yksityisellä lääkäriasemalla. Ei ollut mikään iso juttu. Leikkaussaliolosuhteissa tietysti tehtiin, lääkärin apuna yksi hoitaja. Puudutuksen ansiosta kivuton, puudutuksen poistuttua Burana riitti ihan hyvin poistamaan säryn. Parani hyvin, ei mitään komplikaatioita.
Huoli pois, hyvin se menee!
Kiitos kun vastasit! Kirurginen poisto minulla kyseessä. Minkälaisia oireita kysta aiheutti sinulle? Oliko sellainen näkyvä (pincinguela tms)vai täysin omaan silmään huomaamaton kysta?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoli pois, hyvin se menee!Kiitos kun vastasit! Kirurginen poisto minulla kyseessä. Minkälaisia oireita kysta aiheutti sinulle? Oliko sellainen näkyvä (pincinguela tms)vai täysin omaan silmään huomaamaton kysta?
-ap
Siis pinguecula :)
Kyllä se omaan silmään näkyi, mutta ei niinkään muiden (mulla on silmälasit, ja kysta oli silmän sisänurkassa). Se ei minua vaivannut mitenkään, mutta silmälääkäri sanoi, että voi jossain vaiheessa ruveta vaivaamaan, hankaa luomen sisäpintaa tms ja siksi parempi poistaa. Aika pieni juttu se poisto oli, ei kannata jännittää!
Mikä silmälääkäri tekee näitä toimenpiteitä?
Hahha, olitpa todella vitsikäs. Aloitukseni ei kuitenkaan ollut vitsi, vaan ihan todellisesta ongelmasta on kyse ja kaipaisin vertaistukea, en tunne ketään jolla tällainen ongelma olisi (vaikka kuulemma todella yleinen vaiva).