Mitä teet päästyäsi typaikallesi ensimmäisenä?
Säästyy aikaa, kun kone käynnistyy siinä sillä aikaa.
Kommentit (30)
mä katson ekana mitä töitä mun paikalle on laitettu ja mitä muiden :D
Menen hissillä yläkertaan ja laitan koneen päälle (jos kukaan muu ei oo kerinny). Sitten ruvetaan katsomaan mihin päin lähdettäs töihin, vastaillaan puhelimeen ja yritetään saada viisi ihmistä riittämään kymmeneen paikkaan...
kipaisen vetämään lääkeet ruiskuun...
Sen jälkeen toivotan hyvät huomenet vastaantuleville työkavereille ja haen hakuni kaapista.
en ehdi koskaan kotona. sitten menen riisumaan ja kiipeän ylös opehuoneeseen viemään eväät jääkaappiin. sitten kuulostelen kenenkä orjaksi joudun ko. päivänä.
päivä mennyt, siis jos menen iltavuoroon.
Jos menen aamuun, niin vaihdan ne vaatteet ja menen laittamaan laitteet päälle ja aloittelen hommat.
tuoko mies mut töihin vai menenkö autolla ja lisäksi onko mulla eväät mukana vai ei...
jos on eväät ja menen itse autolla, kävelen ensimmäiseksi jääkaapille ja jätän eväät (sit vasta kone paikalleen ja käyntiin).
Muissa tapauksissa kävelen ensin työpisteelle, nostan repun tuolille ja otan koneen repusta, piuhat kii ja käynnistymään (sit vasta takki pois ja ne mahdolliset eväät jääkaappiin).
kun ei ole mitään hommia. Vasta iltapäivällä alkaa työt oikeastaan kunnolla. Sitä ennen istun ja hengailen kahdeksasta noin kahteentoista.
olen vuorossa ensimmäisenä niin laitan valot ja hälyn pois päältä.
tai sitten odottelen isäntäväkeä ohjeistamaan.
siitä sitten tilanteen mukaan eteenpäin navetan puolelle tai maitohuoneeseen.
Jos olen ensimmäinen, laitan ensin hälyt pois päältä. Jos en ole ensimmäinen, tervehdin paikalla olevia. Riippuu tilanteeesta, monetko valot pitää sytyttää, omassa huoneessani on kahdet. Sitten riisun takin, liitän läppärin piuhoihin, laitan näytön päälle ja avaan radion. Haen jääkaapista vesikannun, kaadan itselleni lasillisen. Vaihdan kengät ja silmälasit.
vaihdan kuulumiset työkavereiden kanssa. Taksien tultua luokkaan...
ja otan kahvikuppini ja menen aamukahville.
JOskus saatan katsoa onko joku meili tullut ennen kuin menen kahville.
Sitten riisun takin ja napsautan näytön päälle, kirjaudun koneelle ja luen sähköpostit.
Sitten menen keittämään kahvia.
aikaiseen aamuun, niin keitän kahvit ja laitan puuroveden tulemaan.
Jos taas menen myöhemmin niin ihan rauhassa heitän ulkovaatteet ja menen kahville. Ja minä en käytä tuohon aloitiskahviin työaikaa. Menen vähän aikaisemmin, että ehdin sen juoda=)
Siitä sitten päivän töiden kimppuun.
Tietenkin työajalla :)
Heti seuraavana työpäivänä sitten, jooko?
Riisut varmaan ulkovaatteet, mutta entä sitten?