Kiititkö tänää työpaikkasi siivoojaa?
Tänään on puhtauspäivä ja kiitä siivoojaa päivä.
Kommentit (35)
En ainakaan minä kiitä niistä juoruista ja keskilattian moppaamisesta. Ei olisi pitänyt ulkoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Paras kiitos siivoojalle on, kun korkeintaan tervehdit häntä tai jätät vaikka huomiotta ja annat olla rauhassa. Minä en ainakaan ikinä siivoustyötä tehdessäni halunnut kuulla mitään, joka nimenomaan korostaa sitä, että olen yksikössä siivooja.
teen siivoustyötä toimistossa ja olen ihan samaa mieltä. Minua ei tarvitse erikseen kiitellä, se tuntuu alentuvalta. Arvostaisin sitä, että minulle annettaisiin työrauha ja tilaa tehdä työni kunnolla.
Ettei tultaisi pitämään kahvitaukoa tai ex tempore-palaveria huoneeseen, jonka lattiaa olen juuri vahaamassa. Ei hirveästi lämmitä sydäntäni jos nostetaan avuliaasti jalat ilmaan, että saan lakaistua pöydän alta. Tai jos sanotaan: "joo siivoa vaan ihan rauhassa, ei minua häiritse ollenkaan".
Jos olisi helvetin kiva jos henkilökunnan vessa ei olisi joka viikko hirveässä kunnossa.
Kiiteltiin toinen toistamme. Oli vähän muita ihmisiä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Harva kiittää laitoshuoltajia. Saisivat hukkua omaan paskaan.
Miksi?
Eikö se riitä, että me miltei hukumme toisten paskaan?
Vierailija kirjoitti:
Paras kiitos siivoojalle on, kun korkeintaan tervehdit häntä tai jätät vaikka huomiotta ja annat olla rauhassa. Minä en ainakaan ikinä siivoustyötä tehdessäni halunnut kuulla mitään, joka nimenomaan korostaa sitä, että olen yksikössä siivooja.
Minä olen erimieltä. Kiva kun ihmiset kiireen lomassa juttelee myös meille siivojille eikä olla vain alempaa kastia jonka voi jättää huomioimatta.
Vierailija kirjoitti:
meidän siivoja ei osaa ees Suomea
Tekeekö se hänestä jotenkin alempiarvoisen tai muuten huonon työntekijän?
Vierailija kirjoitti:
En näe sitä työaikanani. Enkä lappuja jätä.
Ai, sinullakin on sellainen automaattisesti tyhjenevä roskis ja älyvessa, joka huoltaa itse itsensä?
Näitä tuntuu olevan asiakkailla, jotka marisevat etteivät ole NÄHNEET siivoojaa.
Eivät sitten tule ajatelleeksi, että ovat siivoojan tiellä jos jäävät tuijottamaan tämän työntekoa.
Siksi toimipisteessä ollaan eri aikoina. Vai rauhoittaako siivoojan hahmo jotenkin, vai tarvitaanko omille mokille syntipukki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kiitellyt siivoojia hyvästä ja tärkeästä työstään. Valitettavan pientä palkkaa saavat työmäärään verrattuna, eikä siivous suju etänä.
Jos et tee mitään muutakuin kiität vain hyvästä siivouksesta, se kuulostaa v*ittuilulle valitettavasti. Terveisin entinen siivoja ja monien kanssa aiheesta jutellut.
Tämä. Jos kiität siivoamisesta ja korostat, että siivous on tärkeää työtä, niin se on juurikin v i t t u i l u a. Se sanotaan juuri siksi, koska halutaan kehua siivoojaa, kun tämä on ennakkoluuloton tekemään sitä monen halveksimaa työtä. Ei kukaan kehu kaupankassaa tai postinjakajaakaan, että teet tärkeää työtä. Tai jos sanot kassamyyjälle, että kylläpä sinä teet tärkeää työtä, niin luuletteko hänen ottavan sen haistatteluna vai kohteliaisuutena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen erimieltä. Kiva kun ihmiset kiireen lomassa juttelee myös meille siivojille eikä olla vain alempaa kastia jonka voi jättää huomioimatta.
Juuri näin. Ja että otetaan huomioon ihmisenä ja tasa-arvoisena työkumppanina.
Outoa löytää kehuista jotain piilomerkityksiä.
Siivoan itse. En ole siivooja, mutta pieneen toimistoon ei tarvitse erillistä siivoojaa, ei siellä mitään sen erikoisempia pintoja ole kuin kotonakaan.
Tuntuisi aika typerältä sanoa siivoojalle että kiitos kun siivoat. Moikkaan ja hymyilen kyllä ja voin joskus jopa vähän jutella jotain jos uskallan.
Sanotaan että tyhmäkin ymmärtää pokkuroida pomoille mutta herrasmies/hieno nainen osaa olla luontevan kohtelias myös niille joista ei hyödy. En tiedä olenko herraamies muuten mutta toki tervehdin ystävällisesti, avaan oven jos joku tulee siivouskärryn kanssa ja jos tulee mun työpisteelle niin teen tilaa ja kiitän.
Jos paikalla olen, kun laitoshuoltaja tulee työpistettäni siivoamaan, siirryn käytävään tai jonnekin pois jaloista. Kun työ on tehty, palaan työpisteelle ja huikkaan kiitoksen. Jos se on jonkun mielestä väärin, en ymmärrä ihmisiä enää laisinkaan.
Ei minuakaan kukaan kiitä erikseen työstäni. Eli en.
Jos et tee mitään muutakuin kiität vain hyvästä siivouksesta, se kuulostaa v*ittuilulle valitettavasti. Terveisin entinen siivoja ja monien kanssa aiheesta jutellut.