Miten toimit jos et halua mennä juhliin terveyssyistä, mutta et halua selittää ongelmiasi kaikille sukulaisille?
Auttakaa naista mäessä. Minulla on eräs sairaus jonka olen juuri saanut huojuvaan tasapainoon, mutta josta tiedän että juhlapäivä matkustamisineen tulee aiheuttamaan takapakin ja uudestaan kipua ja saa aloittaa taas alusta parantelun kanssa. Toisaalta en haluaisi että puolisoni selittää sukulaisille vaivojani. Harmittaa ja ärsyttää tämä tilanne nyt. Vain lähimmät ihmiset tietävät näistä vaivoistani.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
"Hei, valitettavasti en pääse tulemaan"
Tässäpä se vastaus jo tuli.
Vierailija kirjoitti:
Ei se riitä. Enkä ole henkilökohtaisesti valittelemassa vaan mieheni joutuu sumplimaan asian jos en lähde.
On flunssan oireita (ehkä Korona??), parempi etten tule tartuttamaan muita
Senhän takia korona on keksitty että olisi hyvä tekosyy olla menemättä mihin tahansa.
Miksi miehesi kertoo sinun vaivoistasi muille?
Miehen kanssa juuri puhuttiin, että korona on ikävästi poistanut mahdollisuuden vedota flunssaan. Paikalla on hyvin vanhoja ihmisiä ja olisi epäeettistä mennä jos joku meistä sairastuisi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se riitä. Enkä ole henkilökohtaisesti valittelemassa vaan mieheni joutuu sumplimaan asian jos en lähde.
Eikö miehesi voi vain toistaa, että hän ei nyt tällä kertaa päässyt? Kuinka uteliaita sun sukulaiset oikein on? Eivät ehkä muutenkaan ole hyvää seuraa jos ei riitä se ettei tällä kertaa pääse.
Vierailija kirjoitti:
Jotain sen pitäisi keksiä sanoa, kun 30 ihmistä kysyy missä "Tiina" on.
Minä olen rohkeasti ilmoittanut, että terveyssyistä en tällä kertaa voi osallistua sen kummemmin selittelemättä. Aika moukkia ihmisiä, jos alkavat siitä tarkemmin utelemaan.
Olen myös joskus ilmoittanut syyksi, että nyt on ollut niin kiirettä, etten yksinkertaisesti jaksa edes ajatella lähteväni yhtään mihinkään. Sitäkään sen kummemmin selittelemättä.
Käske miehesi sanoa, että Tiinalla nousi illalla kuume ja se joutui jäämään kotiin.
Jos sukulaiset on tosiaan noin uteliaita niin miehesi voi sanoa, että työjuttu, ystävä tarvii apua, naapurin kissa hukassa. Oikeastaan mitä päättömämpi tarina, sitä parempi. Joko saavat koko kuukaudeksi puheenaihetta tai ymmärtävät yskän eivätkä ensi kerralla ehkä utele niin paljon.
Ehkä kallistun sille kannalle että kertokoon mikä oikeasti vaivaa. Ei ole kiva painostaa toista valehtelemaankaan, siinä löytää sitä paitsi helposti itsensä suosta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vaimoni ei päässyt tulemaan, mutta lähettää kaikille terveisiä."
Oikeasti. Tuon vaikeampaa se ei ole. Jos jollain on niin huonot käytöstavat ja olematon sivistys, että alkaa tentata lisätietoja, hänelle voi aivan hyvin vastata, että "yksityisasia". Ja siirtyä keskustelemaan jostain muusta aiheesta.
Ei kannata tehdä asioista vaikeita!
Kato sanot vaan et oot flunsassa eli vaik siin koronassa.. joo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vaimoni ei päässyt tulemaan, mutta lähettää kaikille terveisiä."
Oikeasti. Tuon vaikeampaa se ei ole. Jos jollain on niin huonot käytöstavat ja olematon sivistys, että alkaa tentata lisätietoja, hänelle voi aivan hyvin vastata, että "yksityisasia". Ja siirtyä keskustelemaan jostain muusta aiheesta.
Ei kannata tehdä asioista vaikeita!
No tuo terveisosuus on itse asiassa aika hyvä! Kiitos! Juuri tällaisten itsestään selvien asioiden takia kysyn joita ei itse hoksaa. Tuossahan on se puuttuva pala siihen että Tiina ei päässyt ja ----jotain. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen rohkeasti ilmoittanut, että terveyssyistä en tällä kertaa voi osallistua sen kummemmin selittelemättä. Aika moukkia ihmisiä, jos alkavat siitä tarkemmin utelemaan.
Olen myös joskus ilmoittanut syyksi, että nyt on ollut niin kiirettä, etten yksinkertaisesti jaksa edes ajatella lähteväni yhtään mihinkään. Sitäkään sen kummemmin selittelemättä.
Minun ei tarvitse edes ilmoittaa mitään, kun olen alusta alkaen tavannut puolison sukulaisia vain hyvin harvakseen. Tänä vuonna puoliso menee joulunviettoon sukunsa kanssa, minä en lähde mukaan, eikä siihen ole mitään muuta syytä kuin että en halua. Jos joku alkaa puolisoltani tentata, että miksi en halua, niin saa ihan vapaasti miettiä, kuinka asian ilmaisee. Minä haluan vapaapäiviltäni lepoa ja hiljaisuutta, en sukujuhlia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain sen pitäisi keksiä sanoa, kun 30 ihmistä kysyy missä "Tiina" on.
"Hän ei nyt päässyt tulemaan". Vaikka sen 30 kertaa.
Gynekologi/ lääkäri kielsi matkustamisen. Haluaisin nähdä, jos joku kysyy lisää, että kuka kehtaa.
Nyrjäytti lähtiessä nilkkansa. Ei hätää, mutta jätti juhlat väliin.