Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten katkaiset muiden yksinpuhelut?

Vierailija
02.12.2022 |

Minussa on joku magneetti muiden yksipuoliselle tilitykselle. Sitä tekee niin omat vanhemmat, puoliso, kaverit ja tuntemattomat. Tunnen, kuinka puheen hyökyaalto vyöryy ylitseni eikä sille voi mitään. Ennen jaksoin kuunnella aktiivisesti. Nykyään haluan vain pois tilanteesta mutta aina ei voi paeta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne tilittää?

Vierailija
2/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon et mun pitää mennä. Lähde kävelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun päälle. Kyllä senkin voi tehdä ihan kohteliaasti. Lennokkaassa ja polveilevassa keskustelussa ihan normaalia mielestäni, puolin ja toisin.

Vierailija
4/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tehtävä ei ole muuttaa omaan napaan tuijottajia. Mutta joskus ilmaisen jotain riippuen tilanteesta ja ihmisestä. Aina jokseenkin hienovaraisesti melko suoraan.

Vierailija
5/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden pois. Suljen puhelimen. Jompikumpi.

Vierailija
6/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tunkea nuppiaan asioihin joista ei ole tietoa vaan kiroilla hulluksi jne. Saat varmasti vihat päällesi.

Ilmeisesti olet joku taukki joka tilität itsellesi sitten aloituksena vauveliin huonolla tilanteen tajulla, ja vielä täysin ulkopuolisena. Pikku kakaruutesi tulee hallitsettomana esiin JOTA seuralaisesi nykii pois.

Pitääkö tulla vääntämään sinulle muusta kuin rautalangasta mistä häirinnästä on kysymys?

Sama kun pentu velloo selkeästi urkkimassa muden asioita kun muuta elämää ei ole. Olet myöhässä korvien välissä, selkeästi kun luolaihmisen reaktio tulee esiin.

Vierailija
7/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun päälle. Kyllä senkin voi tehdä ihan kohteliaasti. Lennokkaassa ja polveilevassa keskustelussa ihan normaalia mielestäni, puolin ja toisin.

Yksipuolinen vuodatus harvoin on lennokasta ja polveilevaa..

Vierailija
8/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduta itseäsi sillä, että olet varmasti hyvä kuuntelija. Ehkä noita tilanteita voisi yrittää kääntää niin, että alat tilittää päälle jotain omia asioitasi.

Vierailija
9/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne tilittää?

Yleensä ongelmia ja huolia.

Vanhemmat omia vaivojaan, minulle tuntemattomien sukulaisten ja tuttaviensa asioita, puoliso työstressiä, työn yksityiskohtia (en ole samalla alalla enkä ymmärrä), kaverit jotain omia tinder-keskustelujen analyysia ja draamoja vaikka itse olen parisuhteessa, yksi harrastuksesta puolituttu alkoi avautua isäsuhteen ongelmista kun kävimme ekaa kertaa kahvilla.

Vierailija
10/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen ei osaa ottaa suunvuoroa luontevasti niin se menee yksinpuheluksi. Itse en jaksa sellaista seuraa joka on vain hiljaa ja odottaa puheenvuoroa. Silloin se menee niin, että minä puhun kunnes kyllästyn ja jos tämä tapahtuu joka kerta, en enää vietä aikaa ko. seurassa.

Vierailija
11/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin nöytän tympeää naamaa ja silmänpyörittelyä, jos ei auta, tokasen päälle jonkun sarkastisen kommentin tai mainitsen jonkun ihan eri asian.

Vierailija
12/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa lyhyesti, tietyllä tavalla. Sitten se rajoittuu ja loppuu.

Vierailija
13/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pitänyt harjoitella tätä tietoisesti koska olen tosi kohtelias, lempeä ja empaattinen, varmaan sitten hyvä kuuntelemaan myös. On vaan pitänyt opetella keskeyttämään toinen ja puhumaan päälle. Jos vaikka joku puhelu kestää liikaa niin sanon ihan vaikka kesken toisen lauseen että hei sori nyt aikataulu on semmonen että alkaa kokous, pitää lähteä jonnekin, ruoka pitää ottaa uunista tms. Kohteliaasti totean että jatketaan taas juttua toinen kerta.

Joskus aiemmin nimittäin turhauduin siihen kun en osannut lopettaa vaikka pitkähköjä 30-45 minuutin puheluita kun toisella riitti juttua niin paljon ja sitten huomasin että oma aikatauluni menee usein pilalle sen takia kun en osannut lopettaa tai sitten ihan vain ärsytti jos ruoka ehti jäähtyä lautasella tms. tai joku tekeminen oli kesken. Mutta nyt olen tottunut siihen että mun pitää arvostaa omaa aikataulua ja se pitää pystyä sanomaan toiselle, kohteliaasti mutta suoraan, että nyt en ehdi enempää puhua.

Vierailija
14/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne, minulla sama, roolista on vaikea päästä irti kun on tunnettu hyvänä kuuntelijana. Pitää vain tarttua johonkin toisen kertomaan ja alkaa aktiivisesti kertoa omasta näkökulmastaan. Sekin vaatii tsemppausta että ON jotain omaa sanottavaa! Olen opetellut.

Vierailija
15/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta tuntuu olla miehenä naisvaltaisella alalla. Puhetta, puhetta, puhetta. Se ei vaan lopu ikinä.

Vierailija
16/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin nöytän tympeää naamaa ja silmänpyörittelyä, jos ei auta, tokasen päälle jonkun sarkastisen kommentin tai mainitsen jonkun ihan eri asian.

Pliis sano että tää on vitsi :D Olet ihmispainajainen

Vierailija
17/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään 😓

Vierailija
18/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen ei osaa ottaa suunvuoroa luontevasti niin se menee yksinpuheluksi. Itse en jaksa sellaista seuraa joka on vain hiljaa ja odottaa puheenvuoroa. Silloin se menee niin, että minä puhun kunnes kyllästyn ja jos tämä tapahtuu joka kerta, en enää vietä aikaa ko. seurassa.

Apua, olet juuri sellainen lärppä jota kaikki inhoavat. :D Tuliko mieleen että sen leipäläven voi välillä pitää hetken aikaa myös suljettuna?

Avasit kyllä hienosti yksinpuhelijan logiikkaa, joka itselleni on ollut hämärän peitossa. Eli on siis kuuntelijan vastuulla keskeyttää se tauoton mölinä, muuten se jatkuu loputtomiin.

Vierailija
19/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän pitää täyttää tyhjä tila koska muuten saattaisivat kuulla oman sisimpänsä äänen.

Vierailija
20/26 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, olet juuri sellainen lärppä jota kaikki inhoavat. :D Tuliko mieleen että sen leipäläven voi välillä pitää hetken aikaa myös suljettuna?

Avasit kyllä hienosti yksinpuhelijan logiikkaa, joka itselleni on ollut hämärän peitossa. Eli on siis kuuntelijan vastuulla keskeyttää se tauoton mölinä, muuten se jatkuu loputtomiin.

Puhuttelutyyli ja ajattelutapasi osoittavat, etten tulisi mitenkään viihtymään sinun seurassasi. Olen allerginen alatyylisille ja passiivis-aggressiivisille henkilöille. Sinusta löytyy molemmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi