Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulupöytään voi ostaa kinkun leikkeleenä

Vierailija
02.12.2022 |

Ei tarvitse käryttää sähköä liikamääräisen kinkun paistoon. Itse olen tehnyt noin koko aikuisikäni ja teen jatkossakin.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkun PAISTAMINEN kuuluu jouluun meidän perheessä. Jokainen tekee/ syö mitä haluaa mutta meillä paistetaan kinkku.

Vierailija
22/29 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä aloitus oli. Mutta minä teen juuri noin. Meidän tarpeisiin ne pienimmätkin kinkut on liian suuria, tarvetta on todellakin vain muutamalle kinkunsiivulle, joululaatikoiden yms kera. Siispä ostan valmista siivutettua kinkkua sen verran mitä tarvitsen.

Sepä just. Jokainen ostaa tai on ostamatta millaisen määrän haluaa. Meillä kahdelle minimissään 10kg kinkku. Sais olla lähemmäs 15kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkeenä??!? Kknkkuhan paistetaan leivinuunissa, ei se vie sähköä.

Meillä ei ole itsellä leivinuunia, mutta isäni paistaa kinkun leivinuunissa. Tulee kyllä hyvää.

Vierailija
24/29 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimen omaan yksin asuvat kuka yksin kinkua jaksaa viikkoja syödä? Sama koskee muitakin liha tai karjatalouden tuotteita kuin Lohta.

Vierailija
25/29 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien luona syötiin aina kunnon kinkkua, sittemmin olen syönyt max noita leikkeitä. En näe mitään syytä juhlia joulua, jos sitä ei vietä perheen seurassa :)

Vierailija
26/29 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään kinkun tilalla lanttua.

Vierailija
27/29 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä aloitus oli. Mutta minä teen juuri noin. Meidän tarpeisiin ne pienimmätkin kinkut on liian suuria, tarvetta on todellakin vain muutamalle kinkunsiivulle, joululaatikoiden yms kera. Siispä ostan valmista siivutettua kinkkua sen verran mitä tarvitsen.

Itse paistan kinkun, mutta esim Lidl myi viime jouluna isoja paksuhkoja siivuja kinkkua ja kalkkunaa pakattuina, jotka kyllä kelpaavat jouluaterialle.

Vierailija
28/29 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tehdään meilläkin, kun jouluruokaa syödään lähinnä tavan vuoksi, ei ole tarvetta panostaa siihen. Saadaan kaksin 500 g kinkkua menemään.

Vierailija
29/29 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapolan ylikypsä maalaiskinkku on kaikkein paras. Kotiuunissa ei niin hyvää saa ja tässä on savuaromikin. Tosi herkullista. https://www.tapola.fi/wp-content/uploads/2021/09/tapola-jouluesite-2021…

Sitä itse paistoa joskus kokeiltiin eikä ne ollut hyviä. Syötävää osaa aika vähän. Päädyttiin sitten valmis kinkkuun eikä se ole ollut ikinä pettymys.