Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi pyytää jouluapua Espoossa?

Haastava tilanne
01.12.2022 |

Opiskelija yh äiti ja kolme lasta kaipaisi kipeästi apua joulun laittamiseen. Haastava vuosi takana, eikä tuloja opiskelijana, ja kuitenkin lapset odottaa joululahjoja jne.

Mistä apua voi hakea? Onko jotain keräyksiä tms, joita voi saada muutkin kuin ne, joilla on lastensuojelun asiakkuus?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelija on oikeutettu myös toimeentulotukeen ja asumistukeen, varsinkin kun sulla on 3 lasta ei et ole tuloton. Mitä et kerro? Kannattaa varmaan seurakunnasta kysellä apuja.

Vierailija
2/20 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet facebookissa niin laita hakusanaksi Jouluapua Espoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna saa kaksinkertaiset lapsilisät. Facebookissa on Jouluapua Espoo ryhmä.

Vierailija
4/20 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Jouluapua Espoossa laita hakusanaksi facebookkiin.

Vierailija
5/20 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykköselle: ei saa toimeentulotukea, kun pitää nostaa opintolaina ja sillä ei pitkälle pötkitä. Kelan tukia en laskenut tuloiksi. Tottakai saan asumistukea ja lapsilisää ja kelan minimi elatustuen myös. Mutta varmasti tiedät, että ne ovat todella pienet ja riittävät juuri ja juuri normi elämiseen tiukasti. Siitä ei jää rahaa lahjoihin.

Vierailija
6/20 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

L-cityltä?

Vierailija
7/20 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakonilta

Vierailija
8/20 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ykköselle: ei saa toimeentulotukea, kun pitää nostaa opintolaina ja sillä ei pitkälle pötkitä. Kelan tukia en laskenut tuloiksi. Tottakai saan asumistukea ja lapsilisää ja kelan minimi elatustuen myös. Mutta varmasti tiedät, että ne ovat todella pienet ja riittävät juuri ja juuri normi elämiseen tiukasti. Siitä ei jää rahaa lahjoihin.

No nostat opintolainan niin kuin muutkin tiukoilla olevat opiskelijat. Tai menet töihin.

Vierailija
9/20 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ihmettelen, miksi pitää hankkia suurperhe ja sitten vielä lähteä opiskelemaan. Sääli lapsia, mutta en pysty ymmärtämään, miksi asioita ei voi suunnitella etukäteen ja jos taas ei suunnitelmallisuuteen kykene, miksi hankkia ylipäänsä lapsia. Itse aina toivon, että joskus yllätettäisiin itse asiansa hoitavat ihmiset ylimääräisillä tuilla, tietty porukka kun on aina käsi pitkällä vaatimassa, mutta eipä kuulu sitä kysymystä, mitä itse voisi tehdä muiden hyväksi tai edes oman tilanteensa kohentamiseksi.

Vierailija
10/20 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tori.fi lahjotetaan paljon ilmaista tavaraa. Lasten vaatteita, leluja, aikuisten vaatteita, yms. Toki isoin osa on käytettyä mutta ehjää. Voit antaa lapsille lahjoiksi vähän käytettyjä, ei se väärin ole, jos on ehjiä. Varmasti parempi kuin ei mitään. 

Vierailija
11/20 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman ihmettelen, miksi pitää hankkia suurperhe ja sitten vielä lähteä opiskelemaan. Sääli lapsia, mutta en pysty ymmärtämään, miksi asioita ei voi suunnitella etukäteen ja jos taas ei suunnitelmallisuuteen kykene, miksi hankkia ylipäänsä lapsia. Itse aina toivon, että joskus yllätettäisiin itse asiansa hoitavat ihmiset ylimääräisillä tuilla, tietty porukka kun on aina käsi pitkällä vaatimassa, mutta eipä kuulu sitä kysymystä, mitä itse voisi tehdä muiden hyväksi tai edes oman tilanteensa kohentamiseksi.

no kun syrjäkylillä ei ole töitäkään,(hallituksen tietoinen suunnitlema autioittaa maaseuu)  te-toimisto PAKOTTAA parin vuoden jälkeen menemään lähihoitajakouluun KAIKKI. Tai laitoshuoltajakouluun yms. Se on pakko. Edessä loputon köyhyys. Työttömänä ei enää saa vaan "olla" kun tietyt päivät tulee täyteen. Oli lapsia tai ei.

Vierailija
12/20 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no kun syrjäkylillä ei ole töitäkään,(hallituksen tietoinen suunnitlema autioittaa maaseuu)  te-toimisto PAKOTTAA parin vuoden jälkeen menemään lähihoitajakouluun KAIKKI. Tai laitoshuoltajakouluun yms. Se on pakko. Edessä loputon köyhyys. Työttömänä ei enää saa vaan "olla" kun tietyt päivät tulee täyteen. Oli lapsia tai ei.

Enpä laskisi Espoota syrjäkyläksi näin kun Suomessa kuitenkin ollaan.

Vierailija
13/20 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluun pitää alkaa säästää jo tammikuussa. Itse olen säästänyt 40 euroa joka kuukausi tammikuusta lähtien joten meillä jouluna on 500 euroa ylimääräistä rahaa. Se raha laitetaan joulun viettoon. Lisäksi voi maksaa joka kuukausi 30-50 euroa enemmän vuokraa niin sitten joulukuussa ei tarvii maksaa vuokraa ollenkaan. Se raha säästyy jouluun.

Vierailija
14/20 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serakunta kaikialla serakunan diakonin kontakti. Kuin Helsinkin Pelastusarmeja ja Diakonisalaitos.jos ei espoosa heillä toimi pistettä? Lisäksi voit kysyä sosialivirasto mitkä tahot sielläavustaa tilanetta. Paljon on muita tahoja,kirkossa nitä ei kuluteta ettei varakaat ryysi apua hakee ja vie avun tarvitsijoilta leipää.Joten kysy edelämainituista lähteistä paikoista. Sossu ainakin ohjeistaa ja tietää.

Vierailija
15/20 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ihmettelen kans, ettei se mies etukäteen ilmoittanut, että on myöhemmin poistuu elämästämme ja jään yksinhuoltajaksi.

Vierailija
16/20 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, että opiskelet parempaa tulevaisuutta varten. 

Tiedän, että diakonilta seurakunnasta on espoolaiset saaneet nyt joulun alla 60 euron lahjakortteja. Ota heti huomenna yhteys seurakunnan diakoniin, ei tarvitse kuulua kirkkoon. 

Vierailija
17/20 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tänä vuonna lapsilisät on ihan ennätyspienet.

Vierailija
18/20 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös opiskelu ole juuri oman tilanteensa kohentamista? Ja mistä tiedät mitä tämä henkilö tekee tai ei tee muiden hyväksi?

Vierailija
19/20 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/20 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset?

Jos on vielä alle kouluikäiset - heille riittää pientä täsmälahjaa ja myös "kierrätetty" (esim isosiskon luistimet sellaisella kortilla, missä "Tiina-tonttu" kertoo lahjoittavansa omat luistimensa tälle pikkusiskolle (tai isosiskolle Torista käytetyt, siellä löytyy hyviä).

Jos lapset jo koulussa, eli eivät usko pukkiim, niin heille voi kyllä jo ikätasoisesti kertoa, ettå ostetaan lahjoja esim pulkka, uudet kengät, barbie sitten alennusmyynneistä.

Lapset on siitä myös kiitollista joulupöytäseuraa, että he eivät kuitenkaan välitä kaikenmaailman laatikoista ja sen seitsemän sortin silakoista. Joutuisit heidät joka tapauksessa arkenakin ruokkimaan -- kysy siis mitä spessua tänä jouluna halutaan, vaikka sitten teette yhdessä pizzaa (ei tule kalliiksi kun itse leivotaan) tai mitä he sattuvat toivomaan. Eivät varmasti toivo "perinteisiä jouluruokia"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän