Siis nyt ei enää oikeasti riitä rahat. Loppui jo 2kk perustoimeentulotuki, eikä nyt rahaa ruokaankaan...Voiko harkinnanvaraista saada lisää?
Alkaa olla hätä tässä kun tilillä 12,52 ja vikat ruoat menossa tänään.
Kustannukset on vaan noussu niin paljon, että ei enää riitä rahat kuten ennen : (
Voiko saada lisää harkinnanvaraisella toimeentulotuella??? Kokemuksia?
Kommentit (101)
töissä kirjoitti:
töihin meno ei tietekään käy. ku ei jaksa eikä viitti .nauttikaa köyhyydestä työttömät,t:5600e kuukaudessa käteen,
Voin aloittaa heti huomenna kolleganasi, saanko tuon saman käteen vai paljonko?
Puhuthan minut sisään?
ap
se on aina valtion vika jos on perseauki.ei johdu siitä et on laiska paska
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että kustannusten nousu ajaa ihmisiä taloudellisiin ongelmiin, mutta en todellakaan ymmärrä sitä, että nykyään toimeentulotukea pidetään jonakin säännöllisenä tulona.
H-vetti soikoon, kun itse saa kyllä töitä tehdä maksaakseen kaiken. Ja minä asianajajana vielä suht hyvätuloinen, mutta käytän pesutupaa eikä omaa pesukonetta ole ollut neljään vuoteen, kun yleinen kelpaa. Ei ole astianpesukonetta, osaan kyllä pestä käsin. Asunto on Itä-Helsingissä, mitä niin kovin haukutaan.... Harrastan kyllä ratsastusta, mihin uppoaa tuhansia vuodessa enkä kärsi rahapulasta. Priorisoikaa ihmiset tarpeitanne.
Auta armias, jos joltain toimeentulotukiasiakkaalta astianpesukone menee rikki..... Mitäs nyt tehdään?
Tuohon säännölliseen tuloon... Ongelma on mielestäni se, että toimeentulotuki on suurempi kuin työmarkkinatuki. Ei joutuisi hakemaan toimeentulotukea, jos työmarkkinatuki olisi se suurempi. Toki tämä pätee yhtä lailla vaikkapa minimisairauspäivärahaan.
Mitä hemmetin merkitystä tuolla on? Luuletko, että nämä tulee eri seinästä? Valaisen sinua, samoista veronmaksajien rahoista ne menee. Eri nimike ei muuta tilannetta.
t. lainaamasi asianajaja Itä-Helsingistä ilman pesukoneita ja jolla menee vielä tämän talven tuo 4-5 vuotta ostettu toppatakki.... Ja ei, en vedä mitään kurjuuden maksimointia, vaan elän itse tienaamieni varojen mukaan erittäin hyvin, vaikka minulla ei ole tuilla ostettua viimeisintä huutoa olevaa puhelinta
Me työssäkävijät vain olemme TODELLA kyllästyneitä tuilla eläjiin. ME maksamme teidän elämän ja se ottaa päähään aika railakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi, hoida itse talousasiasi. Kerää vaikka tyhjiä pulloja.
Niitä löytyy vähemmän näin talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet mies, niin et saa mitään.
Ainoa keino on ilmoittaa olevansa somali. Kai niin voi tehdä kun sukupuoltakin voi vaihtaa. Somalina saa paremmin harkinnanvaraista tukea.
Ei saa. Ei Kelasta ainakaan. Siellä ei ole harkinnanvaraisia tukia.
Vierailija kirjoitti:
Se ettei "rahat riitä" ei vielä kerro yhtään mitään.Mihis ne on käytetty?
Ruokaan, talvivaatteisiin, talvikenkiin, sukkiin, alusvaatteisiin, shampooseen, lääkkeisiin (esim rasva kun atooppinen iho), hammastahnaan, pyykinpesuaineeseen, puhelinliittymään, kuntosalikorttiin (halpa kunnan uimahallin sali), bussikorttiin, alumiinifolioon, leivinpaperiin, vessapaperiin, hammasharjaan
ap
Vierailija kirjoitti:
Matalapalkkahoitaja kirjoitti:
Vähän armollisuutta ihmiset. Toimeentuotuella pärjääminen näiden nykyiste hintojen kanssa on varsinkin yhtäkkiä muuttuen aika yllättävää. Toivottavasti saat sossusta apua.
Toimeentulotuki on tilapäinen apua eikä jatkuva tulonlähde. Sen takia ihmiset kritisoi tuilla eläjiä kun tilapäiseksi tarkoitettu apu hyväksikäytetään jatkuvaksi tulonlähteeksi joka maksetaan muilta varastetuilla rahoilla
Jos maassa olisi tarjolla 200 000 vapaata työpaikkaa asiallisella palkalla ja vain 40 000 työtöntä, niin moni työtön menisi työhön.
Vierailija kirjoitti:
Mitta alkaa olla aivan täysi näihin lisätukien lisäosien kinujiin. Saat taatusti jo työttömyystukea tai vastaavaa, päälle vielä toimeentulotukeakin. Ja ei riitä? Vielä pitäisi lisää saada. Vaan kun ei riitä mitään palveluita kohta vastineeksi niille, jotka tuon kaiken kustantavat kun te hyödyttömät pummit kuppaatte kaiken.
Jos et voi mitään itse tehdä ja vastuuta ottaa niin syö sitten vaikka heinää seuraavaan maksupäivään asti. Ei kiinnosta enää nämä nyyhkytarinat kun itse kellon ympäri raataa saadakseen kaiken perheelle itse maksettua.
Ihmettelen joskus tätä vihan määrää. Tää kansa on sairasta. En viittaa tähän yksittäiseen oman elämänsä sankariin, jonka tämän aikaisemman sepustuksen oksensi.
Vierailija kirjoitti:
Mitta alkaa olla aivan täysi näihin lisätukien lisäosien kinujiin. Saat taatusti jo työttömyystukea tai vastaavaa, päälle vielä toimeentulotukeakin. Ja ei riitä? Vielä pitäisi lisää saada. Vaan kun ei riitä mitään palveluita kohta vastineeksi niille, jotka tuon kaiken kustantavat kun te hyödyttömät pummit kuppaatte kaiken.
Jos et voi mitään itse tehdä ja vastuuta ottaa niin syö sitten vaikka heinää seuraavaan maksupäivään asti. Ei kiinnosta enää nämä nyyhkytarinat kun itse kellon ympäri raataa saadakseen kaiken perheelle itse maksettua.
Ei sillä ole merkitystä että saa muita tukia...kaikki vähennetään kunnes on tuo 530e PTTT.
Jos saan enemmän työmarkkinatukea, niin sitten vähemmän toimeentulotukea.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaan, talvivaatteisiin, talvikenkiin, sukkiin, alusvaatteisiin, shampooseen, lääkkeisiin (esim rasva kun atooppinen iho), hammastahnaan, pyykinpesuaineeseen, puhelinliittymään, kuntosalikorttiin (halpa kunnan uimahallin sali), bussikorttiin, alumiinifolioon, leivinpaperiin, vessapaperiin, hammasharjaan
ap
Tästä itse karsin heti pois talvivaatteet. Eikö viime vuotinen kelpaa? Minulla on käytössä 5 vuotta sitten ostettu toppatakki. Sama talvikenkien osalta. Itsellä on yhdet viime vuonna ostetut, mitkä kastuu samantien... On kangasta. Sukkia käytän eriparisia. Alusvaatteita ostin Zalandosta 29,95 euroa 10 kpl.
Pyykinpesuainetta ei tarvi ostaa kuin noin 1/3kk. Alumiinifolio, leivinpaperi, hammasharja eivät myöskään ole ostoslistalla joka kuukausi. Hammastahna maksaa 3 euroa.
Jatkanko vielä?
t. hyvätuloinen, mutta taloudesta tietoinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tästä itse karsin heti pois talvivaatteet. Eikö viime vuotinen kelpaa? Minulla on käytössä 5 vuotta sitten ostettu toppatakki. Sama talvikenkien osalta. Itsellä on yhdet viime vuonna ostetut, mitkä kastuu samantien... On kangasta. Sukkia käytän eriparisia. Alusvaatteita ostin Zalandosta 29,95 euroa 10 kpl.
Pyykinpesuainetta ei tarvi ostaa kuin noin 1/3kk. Alumiinifolio, leivinpaperi, hammasharja eivät myöskään ole ostoslistalla joka kuukausi. Hammastahna maksaa 3 euroa.
Jatkanko vielä?
-Kelpaa vaikka 10 vuotta vanha talvivaate, kunhan on ehjä. Mutta nekin hajoavat lopulta.
-Sama kenkien osalta.
-Sukkia käytän myös eriparisia, mutta sukatkin hajoavat aikanaan (paljon nopeammin kuin talvivaatteet).
Vai käytätkö sukkia joissa koko kantapää jo paljaana?
-Myös alusvaatteet hajoavat suhteellisen nopeasti. Itse ostan myös 10e/3kpl alusvaatteita.
-Jatka vain
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jatkanko vielä?
-Kelpaa vaikka 10 vuotta vanha talvivaate, kunhan on ehjä. Mutta nekin hajoavat lopulta.
-Sama kenkien osalta.
-Sukkia käytän myös eriparisia, mutta sukatkin hajoavat aikanaan (paljon nopeammin kuin talvivaatteet).
-Myös alusvaatteet hajoavat suhteellisen nopeasti. Itse ostan myös 10e/3kpl alusvaatteita.
-Jatka vainap
Sukat nyt niin paljoa maksa, että erikseen pitäisi tukea vinkua. Ja kyllä, käytän kotisukkina niitä, joissa kantapää paljaana. Villasukat (itsekudotut) päälle, niin hyvin menee.
Osta sopivankokoisia alusvaatteita, eivät mene rikki. En edes ymmärrä, miten saat alushousut rikki? Todella monta vuotta kestää....
Talvikengät minun pitäisi ostaa, sillä "kotilopposet" mitkä maksoi 20 euroa viime vuonna ovat ihanat lopposet ja käytän niitä päivittäin, mutta kastuvat joka päivä. Silti asiaa vielä harkitsen. Mutta näihin joudun investoimaan noin 100 euroa.
Kuinka paljon sinulla oikein sitä foliota ja leivinpaperia menee? Atooppiseen ihoon suosittelen kookosrasvaa/-öljyä kaupasta. Toimii erittäin hyvin. Ainoa ongelma tuossa on, että joutuu aamuisin suihkuun, sillä se kookoksenhaju ei kaikkia miellytä ja on rasvainen iho. Mutta toimii hyvin. Itsellä oli erittäin vaikea psoriasis lähes 35 vuotta ja kaikki mahdollinen tuli käytyä läpi.
Haluatko lisää vinkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulukuun toimeentulotuki maksettiin tänään, ja olet käyttänyt sen jo?? Varmaan joudut tämän kuukauden nyt pärjäämään ruokajakeluilla, ja tammikuussa toivottavasti osaat jakaa perusosan 30 yhtä suureen osaan.
Minulle myönnettiin ja maksettiin 2kk perustoimeentulotuki marraskuun alussa.
ap
Ja tämä aloitus on hyvä esimerkki siitä, miksi näin EI pidä toimia. Porukka käyttelee kahden kuukauden toimeentulotuet kuukaudessa ja mankuu sitten seuraavaa erää harkinnanvaraisena. Vähän sama kun jättää vuokransa maksamatta ja käyttää ne rahat johonkin muuhun ja pistää vuokran sitten kunnan maksettavaksi.
Vähän pakko on käyttää, kun pakollisia kuluja on!
Ruokaakin on PAKKO ostaa...Mitä ihmettää???ap
En usko aloittajaa,ei ole mahdollista saada kertomalla tavalla toimeentulotukea.ei makseta ennakkoon.
Siksi se juuri on harkinnanvaraista että sitä voi saada sen sossun virkailijan harkinnan mukaan. Varmasti saat jos sulla on lapsi tai lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole merkitystä että saa muita tukia...kaikki vähennetään kunnes on tuo 530e PTTT.
Jos saan enemmän työmarkkinatukea, niin sitten vähemmän toimeentulotukea.ap
Perustoimeentulotuki ei ole edelleenkään 530 e/kk .sitä vähentävät asumistuki,työttömyys etuus,ja on käytännössä muutamasta kympistä reiluun satasen /kk.kelan sivuilta saa virallista tietoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tt-tukilainen saa maksusitoumuksen apteekkiin ja se kattaa reseptilääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jatkanko vielä?
-Sama kenkien osalta.
-Jatka vainap
Sukat nyt niin paljoa maksa, että erikseen pitäisi tukea vinkua. Ja kyllä, käytän kotisukkina niitä, joissa kantapää paljaana. Villasukat (itsekudotut) päälle, niin hyvin menee.
Osta sopivankokoisia alusvaatteita, eivät mene rikki. En edes ymmärrä, miten saat alushousut rikki? Todella monta vuotta kestää....
Talvikengät minun pitäisi ostaa, sillä "kotilopposet" mitkä maksoi 20 euroa viime vuonna ovat ihanat lopposet ja käytän niitä päivittäin, mutta kastuvat joka päivä. Silti asiaa vielä harkitsen. Mutta näihin joudun investoimaan noin 100 euroa.
Kuinka paljon sinulla oikein sitä foliota ja leivinpaperia menee? Atooppiseen ihoon suosittelen kookosrasvaa/-öljyä kaupasta. Toimii erittäin hyvin. Ainoa ongelma tuossa on, että joutuu aamuisin suihkuun, sillä se kookoksenhaju ei kaikkia miellytä ja on rasvainen iho. Mutta toimii hyvin. Itsellä oli erittäin vaikea psoriasis lähes 35 vuotta ja kaikki mahdollinen tuli käytyä läpi.
Haluatko lisää vinkkejä?
Olen eri mutta kyllä mullakin alushousut menee rikki vaikka ovat oikeankokoiset.
Vierailija kirjoitti:
Joulukuun toimeentulotuki maksettiin tänään, ja olet käyttänyt sen jo?? Varmaan joudut tämän kuukauden nyt pärjäämään ruokajakeluilla, ja tammikuussa toivottavasti osaat jakaa perusosan 30 yhtä suureen osaan.
Ei ole olemassa mitään konkreettista perusosaa. Perusosa on LASKENNALLINEN summa, ei se summa, joka saadaan rahana käteen. Jos saa toimeentulotukea vaikka reilun satasen, niin helposti sen saa menemään maksamalla pakolliset laskut ja osatmalla kassillisen ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saan enemmän työmarkkinatukea, niin sitten vähemmän toimeentulotukea.ap
Perustoimeentulotuki ei ole edelleenkään 530 e/kk .sitä vähentävät asumistuki,työttömyys etuus,ja on käytännössä muutamasta kympistä reiluun satasen /kk.kelan sivuilta saa virallista tietoa
Täällä toinen, joka sairauden vuoksi sinnittelee vähillä rahoilla.
Miten yksinkertainen pitää olla jos luulee, että kaikki tukien varaan joutuvat sinne omasta halustaan?
Tiedoksi kaikille, sairaus ei katso ikää, eikä elintapoja ja voi tulla kenelle vaan.