Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako mummi leikata lapsen hiukset lyhyiksi lupaa kysymättä?

Vierailija
01.12.2022 |

Lapsen isä oli viikonloppuna vienyt pojat mummille, ja olipa mukava yllätys kun isompi lapsista otti hatun pois päästä. Ihanat puoleen selkään ulottuvat kiharat oli kynitty puolipolkka malliin. Kysymättä minulta yhtään mitään.

Lapselle oli sanottu että hiuksia täytyy leikata, muuten menee ötököitä hiuksiin. Lapsi olisi myös halunnut kasvattaa ja näin saatiin lapsi ylipuhuttua. Isän mukaan riitti hänen suostumus asiaan. Minä olen raivoissani. Mummin mielestä minä ylireagoin. Nehän on vaan hiukset..

Ylittikö mummi rajan vai olenko nipo?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa leikata, varsinkaan jos lapsi ei halua.

Oma äitini halusi kovasti leikata lapsen hiuksia. Kielsin tiukasti. Sitten jossain vaiheessa aloimme miehen kanssa ihmetellä, että miten ihmeessä lapsella on niin outo spock-otsatukka, vaikka vasta pari viikkoa aikaisemmin olimme käyttäneet lasta parturissa. Kirosimme huonon parturin ja päätimme mennä ensi kerralla muualle, mutta asia jäi siihen. Kun seuraavan kerran tapasimme äitini, hän hihitteli kovin maireana, eikä lopulta malttanut olla sanomatta että hänpä leikkasi lapsen otsatukan, eikä kukaan ole huomannut mitään, voi miten huvittavaa hihihihi. Tämä oli hänen mielestä todiste siitä, että hän tietää paremmin kuin me (tai ammattilaisparturi) miten lapsen hiukset pitää leikata. Arvaa vaan kyrsikö? Ei vaan tullut mieleenkään, että oma äiti olisi nyrhinyt lapsen otsatukan rumaksi potaksi, kun erikseen oli kielletty, ja parturissakin käyty vastikään. Mutta oli kuulemma ollut ruma kampaus, josta lapsikaan ei pitänyt. 

Nykyään lapsi onneksi on tarpeeksi iso sanomaan vastaan mummilleen.

Vierailija
22/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli mummo leikannut lapselle irokeesin ja värjännyt vihreäksi. Tytöllä oli kauniit vaaleat ristiselkään asti ulottuvat hiukset. Olenko nipo kun harmittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalla hiukset keskiselkään asti ja anoppi leikannut? Oi kauheus, jos ei vanhemmilla riitä rahat parturiin ja poika muka halunnut vielä kasvattaa. Bullshit. Vanhemmat ton idean päähän laittaneet, sillä koulukaverit kyllä kiusaa asiasta.

Ei kyllä kiusaa?? Oman pojan koulussa on poikia jopa pitkien pikkuletien kanssa. Lapset ovat loppujen lopuksi hyvin avarakatseisia. Ne kiusaa jos ovat kiusaamiseen. Ei tarvita pitkiä hiuksia tai silmälaseja. Kyllä se kiusaamisen aihe keksitään ihan mistä vain.

Vierailija
24/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli mummo leikannut lapselle irokeesin ja värjännyt vihreäksi. Tytöllä oli kauniit vaaleat ristiselkään asti ulottuvat hiukset. Olenko nipo kun harmittaa?

Saa harmittaa. Tulee mieleen , että lapsi itse halusi? Ehkä olis pitänyt keskustella noin radikaalista muutoksesta. Jos lapsi ei ole kovin nuori, niin hän voi mennä itsekseen kampaajalle ja päättä mitä vain.

Vierailija
25/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kiusaa?? Oman pojan koulussa on poikia jopa pitkien pikkuletien kanssa. Lapset ovat loppujen lopuksi hyvin avarakatseisia. Ne kiusaa jos ovat kiusaamiseen. Ei tarvita pitkiä hiuksia tai silmälaseja. Kyllä se kiusaamisen aihe keksitään ihan mistä vain.[/quote]

Joo on munkin lasten luokalla näitä poikia lettien kanssa ja kyllä niitä kiusataan. Eniten mua ärsyttää näiden lasten vanhemmat, jotka laittaa nämä lapset suoraan suurennuslasin alle. Kiusattavia asioita löytyy helposti, mutta onko pakko oikein etsiä niitä kiusaamisen aiheita. Sitten vielä pinkki paita päälle ja menoksi. Saunan takaa olis tilaa näille vanhemmille, ne lapset on syyttömiä.

Vierailija
26/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tärkeintä ole, miten lapsi itse asiaan suhtautuu. Hänen hiuksensahan ne ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä