Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako mummi leikata lapsen hiukset lyhyiksi lupaa kysymättä?

Vierailija
01.12.2022 |

Lapsen isä oli viikonloppuna vienyt pojat mummille, ja olipa mukava yllätys kun isompi lapsista otti hatun pois päästä. Ihanat puoleen selkään ulottuvat kiharat oli kynitty puolipolkka malliin. Kysymättä minulta yhtään mitään.

Lapselle oli sanottu että hiuksia täytyy leikata, muuten menee ötököitä hiuksiin. Lapsi olisi myös halunnut kasvattaa ja näin saatiin lapsi ylipuhuttua. Isän mukaan riitti hänen suostumus asiaan. Minä olen raivoissani. Mummin mielestä minä ylireagoin. Nehän on vaan hiukset..

Ylittikö mummi rajan vai olenko nipo?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt on niin vanha provonaihe, etten jaksa sanoa mitään.

Vierailija
2/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sentään vetänyt millisiiliksi lasta ja miestä. Sitäkin tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
4/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitti rajan mutta isän munatonta asennetta ihmettelen jos lapsi itse halusi pitää hiuksensa. Mitä tuollaisella isällä tekee joka ei pidä lapsensa puolta?

Vierailija
5/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan kerranhan tuollaisen voi tehdä. Toiste tuskin viette lapsia sinne.

Vierailija
6/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isähän antoi luvan joten isän vika,ei mummon.

Mun mielestä olisi pitänyt kysyä myös sulta lupa.

Vierailija
7/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha juttu. Keksi oma, äläkä kopioi muiden vanhoja.

Vierailija
8/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi leikata ilman suostumustasi.

Vaikutat palstan jutunkeksijältä, mutta saatat olkaxaitokin kysyjä.

Vierailija
9/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. No ei saa leikata jos kumpikaan ei halua ei siis lapsi eikä vanhempi.

Vierailija
10/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankäyttöä.

Vierailija
11/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi todennäköisesti saksinut itse eivätkä isovanhemmat halua että lasta rangaistaan siitä, joten ottavat syyn niskoilleen. 

Vierailija
12/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa leikata. Lisäksi tuo lapsen pelottelu on alhaista. Täit voivat mennä yhtä hyvin lyhyisiin hiuksiin

Vierailija
13/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti provo, mutta kyllä tätä tapahtuu myös oikeasti. Jos tämä olisi kuvitteellinen tilanne niin isä hyväksyi vaikka en kylläkään hyväksyisi mummon keinoja. Ymmärrän kyllä myös sen että se ottaa päähän.

Vierailija
14/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöltä ei kannata leikata niin että jää polkkamalli. Pojaltakaan ei periaatteessa saisi liikaa tai luvatta. Poika näyttää tytöltä jos on hyvin pitkät hiukset onko se tarkoituskin, miehellä se riippuu taas kasvojen muodosta ja kuinka pitkät.

Vierailija
15/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko laittanut kulhon päähän ja leikannut sen mukaisesti?

Vierailija
16/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano mitään, mutta ota seuraavalla kerralla anopille mennessä sakset mukaan. Sitten vain tarraat keskeltä päälakea anopin hiuksista kiinni ja leikkaat kasan hiuksia irti. Tai jos heillä on koira tai kissa, niin sen voi parturoida.

Ystäväni anoppi oli leikannut lapsenlapsensa hiuksia salaa. Anoppi oli valehdellut lapselle vaikka mitä ja sitten laittoi sakset viuhumaan. Siinäkin lapsi oli halunnut kasvattaa hiuksiaan ja oli kovin itkuinen, kun lopputulos selvisi.

Vierailija
17/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas mummi. Välit poikki heti.

Vierailija
18/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leikkaa lastenlasteni hiuksia, vaikka joskus näyttäisi että olisi tarvis. Kyllä vanhemmat saavat sen huolehtia ihan itse.

Vierailija
19/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla hiukset keskiselkään asti ja anoppi leikannut? Oi kauheus, jos ei vanhemmilla riitä rahat parturiin ja poika muka halunnut vielä kasvattaa. Bullshit. Vanhemmat ton idean päähän laittaneet, sillä koulukaverit kyllä kiusaa asiasta.

Vierailija
20/26 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saisi leikata ilman suostumustasi.

Vaikutat palstan jutunkeksijältä, mutta saatat olkaxaitokin kysyjä.

En usko, että äidit kysyy isiltä luvan lasten hiusten leikkaukseen. Enkä usko, että se on asia, joka virallisesti kuuluu molempien yhdessä päättää.

Mielestäni kyllä noin radikaali leikkaus pitää sopia molempien vanhempien ja lapsen kanssa. Lapsen saa helposti ylipuhuttua, jos niin halutaan. Mummojen ei tarvitsi tuollaiseen sekaantua vähintäkään määrää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä