Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi Matti yhtäkkiä olla julma Susanin mielestä

Vierailija
09.11.2006 |

kun vielä 1-2 viikkoa sitten naistenlehtien kannessa hehkutti onneaan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän viikon Annahan se on, jossa hehkuttaa.

Vierailija
2/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä käy Mattia kateeksi kun pääministerinä pitää etsiä itselleen puolisoa. Hiukka helpompaa meille taviksille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olisin pääministeri, niin enpä katsoisi kahta minuuttia kumppania, joka hiiskuisi mitään jollekin törkyjuorulehdelle.

Vierailija
4/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon te sitä kaveria oikein arvostaisitte? Uskoisitteko, että se onnistuu ihan tasapainoisesti ja hyvin hoitamaan työasiansa, kun ihmissuhteet ei suju?

Vierailija
5/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työasioiden ja ihmissuhteiden hoito liity toisiinsa mitenkään vaan pikemminkin päinvastoin, ihan eri kykyjä niissä vaaditaan.

Vierailija
6/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miltä mahtaa Matin perheestä (entisestä) tuntua, kun uusi noin hehkuttaa. Oli jotenkin kamala lukea miten tapasivat ja mitä tapahtui. Ehkä en ole tirkistelijä enkä ylipäänsä nauti toisten ihmisten paljastuksista. Juttu Annassa oli siis mielestäni aika mauton.

Vierailija
7/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Susan Kuronen: " Olen vain rakastunut julkisuuden henkilöön"

Anna 44/2006

Puolitoista tuntia ennen kuvausten alkua toimittajan kännykkä piippaa tekstiviestin merkiksi: ¿" Apua. Minua jännittää kamalasti" , Susan Kuronen viestittää.

Sovittuun aikaan paikalle pelmahtaa vaaleanpunaiseen linjakkaaseen villakangastakkiin pukeutunut 165-senttinen ilopilleri. Susan kuuntelee tarkkaavaisesti, kun hänelle esitellään kansikuvan erilaisia asukokonaisuuksia. Hän 36-vuotias, mutta niin nuorekas, että 17-vuotiasta Niko-poikaa kuulemma nolottaa, kun kaverit kehuvat että ¿mutsis on hyvännäköinen" .

KAIKKI MUUTTUI

Eräänä viime tammikuun päivänä Susan oli lastensa kanssa Ikeassa, ja silloin kohtalo puuttui peliin.

¿ Olimme syöneet lihapullat ja ranskalaiset ja ostelimme jotakin pientä uuteen kotiimme. Vain tavallista shoppailua ¿ ei siihen reissuun liittynyt sen suurempaa suunnitelmallisuutta.

Yhtäkkiä Susania lähestyi mies, joka oli ennestään tuttu vain uutisista: pääministeri Matti Vanhanen. Pirtsakka nainen oli kiinnittänyt poliitikon huomion.

¿ Tilanne oli outo, olin yllättynyt. Tajusin vasta kotiin mentyäni, mitä oli tapahtunut. Olen avoin uusille tilanteille enkä silloin ajatellut mitään sen enempää. Kun lähdin paikalta, oli vain sellainen olo, että vau.

Ja siinä kävi niin kuin kahden ihmisen kohtaamisessa voi käydä: Matti oli juttelun päätteeksi pyytänyt Susanin puhelinnumeroa. Pääministeri sai numeron, otti yhteyttä, ja niinpä kaksikko kävi kahvilla pian Ikea-reissun jälkeen. Lempi leiskahti jo ensimmäisillä treffeillä ¿ Susan kertoo löytäneensä Matista piirteitä, joita ei ollut osannut odottaa. Hän myöntää kuvitelleensa miehen täysin toisenlaiseksi.

¿ Matti vei jalat altani. Tajusin, että olin tavannut aidon ja rehellisen ihmisen. Soitin treffien jälkeen vanhemmilleni ja käskin heidän arvata, kenen kanssa olin ollut kahvilla. Kun viimein sanoin äidille, että Matti Vanhasen, niin hän kysyi, että kenen kanssa ihan oikeasti olit.

ELÄMÄÄ LASTEN EHDOILLA

Porin läheltä Luvialta kotoisin oleva, nykyisin Espoossa asuva Susan korostaa tavallisuuttaan ja sanoo olevansa ennen kaikkea äiti. Hän kertoo, että hänellä on pienestä pitäen ollut kova perheenperustamisvietti.

¿ Säästin jo ala-asteella viikkorahani ja ostin niillä astioita. Keräsin Tiimarissa myynnissä ollutta astiasarjaa, jossa oli kirsikan kuvia. Ajattelin, että kun menen naimisiin, astiat ovat valmiina. Seurustelin koulussa oman kylän pojan kanssa, joka keräsi samaa astiasarjaa. Sain niitä häneltä lahjaksikin.

Susanin äiti työskenteli palopäällikkönä, isä oli kalustealan yrittäjä. Hänellä on yksi sisar, kaksi vuotta vanhempi Maryanne. Susanille oli aina päivänselvää, että hän haluaa monta lasta. Jälkikasvu ilmoitti tulostaan jo varhain: Niko syntyi, kun Susan oli 19-vuotias.

¿ Ajattelin raskaaksi tullessani, että elänpä yksin tai parisuhteessa, niin lapsen pidän. En osannut pelätä olinko valmis äidiksi. Olin kai itsekin vielä sen verran lapsi.

Ennen lapsen syntymää Susan avioitui " olosuhteiden pakosta" Nikon isän kanssa. Se tuntui silloin parhaalta ratkaisulta. Paperilla liitto kesti pari vuotta, mutta henkisesti pari oli irtaantunut jo aiemmin.

Eron myötä Susanista tuli yksinhuoltaja. Elämä oli taloudellisesti tiukkaa, mutta Susan suoritti silti kesken jääneet lukio-opintonsa loppuun. Pian rinnalle löytyi myös uusi rakas, jonka kanssa Susan ja Niko muuttivat Porista Espooseen. Susan oli päättänyt jo paljon aiemmin, ettei hän jää pieneen kaupunkiin loppuiäkseen.

¿ Uudesta miesystävästäni tuli Nikolle isähahmo. Biologiseen isäänsä Nikolla ei ehtinyt syntyä samanlaista suhdetta. Pääkaupunkiseudulla Susan pääsi kokkikouluun ja sai heti alan töitä. Viiden vuoden kuluttua kuvioihin astui uusi mies, jolle Susan alkoi odottaa lasta. Robert-poika syntyi kymmenen vuotta sitten, ja vuosi siitä perhe täydentyi Rosalie-tyttärellä. Yhteiselo kesti melkein kahdeksan vuotta, mutta pari ei koskaan mennyt naimisiin.

Jos kohtaaminen tavaratalossa mullisti yksinhuoltajan elämän, niin vielä isompi mullistus seurasi siitä, että ihastuksen kohde ei ollutkaan kuka tahansa matti meikäläinen. Susan ei ollut millään lailla valmistautunut keväiseen mediarumbaan.

¿ En ole missään vaiheessa halunnut julkisuutta. Olen vain rakastunut julkisuuden henkilöön.

Heinäkuussa Matti ja Susan esiintyivät ensimmäisen kerran julkisesti yhdessä. Seuraava kuukausi osoittautui rankaksi: toimittajat soittelivat Susanille hänen silloiselle työpaikalleen ja päivystivät kotipihalla.

¿ Tuli sellainen olo, että en uskalla mennä neljän seinän sisältä minnekään. Menetin kuukaudeksi yöunet. Ylitseni pyyhkäisi suuri aalto, enkä tiennyt, selviydynkö kuivalle maalle ollenkaan. Katsoin kaupassa lööppejä ja mietin, huomaako joku, että tuijotan niitä.

Susan huokaisee, että lehdissä on ollut paljon vääriä tietoja. Hän ei ole kuitenkaan puuttunut virheisiin, sillä se olisi saattanut lisätä vettä myllyyn.

¿ Olen pohtinut, pitäisikö minun yrittää muuttua julkisuuden paineiden edessä. Olen kuitenkin sellainen kuin olen, ja tällaiseen minuun Matti on ihastunut. Olen maksanut kovan hinnan rakastumisesta. Tuntuu pahalta, että lehdet ovat huutavin otsikoin riepotelleet esimerkiksi tulojani ja sellaisia velkoja, joita ei edes todellisuudessa ole.

Kaiken kohun keskellä Susan on huomannut olevansa vahvempi kuin olisi uskonutkaan.

¿ En jää märehtimään menneitä, vaan käännän ajatukset tulevaan. Olen myös tullut paljon kärsivällisemmäksi. Vain se harmittaa, että lehtijutut ovat satuttaneet myös läheisiä. Susanin perhe on tiivis, ja hän on halunnut selittää lapsilleenkin tilanteen rehellisesti.

¿ Eräs Rosalien kaveri oli udellut häneltä jotakin Matista siihen tyyliin kuin vanhemmat olisivat pistäneet kysymykset hänen suuhunsa. Tyttö oli vastannut, että en kommentoi, Susan nauraa hyväntahtoisesti.

AJATUS UUSPERHEESTÄ

Rakastumisen selittäminen Nikolle, Robertille ja Rosalielle on sujunut hyvin. Lapset eivät ole hämmästelleet äidin ja pääministerin suhdetta.

¿ Kiusasin heitä, kun olimme menossa ensimmäistä kertaa Matille, että muistakaa häntä puhutellessanne sanoa, että hyvä herra pääministeri. Sanoin, että äidinkin pitää sanoa niin. Tällaista meidän huumorimme on ¿ ja sitä on paljon!

Susanin lapset ja Matin tytär ja poika ovat tavanneet muutaman kerran. Suhteessa on kuitenkin edetty varovaisesti.

¿ Uusperheemme on ihan lastenkengissä ¿ sitä ei ole vielä olemassakaan. Kaikki tosin on mahdollista. Tähän mennessä minä ja Matti olemme keskittyneet toisiimme. Totta kai näen suhteemme jatkumona, mutta nähtäväksi jää, mitä aika tuo tullessaan.

Yhteinen aika on ollut syksyllä ajoittain kortilla, mutta Susan ymmärtää pääministerin kiireet ja katsoo luottavaisin mielin tulevaisuuteen.

¿ Haluaisin nähdä Mattia enemmän kuin tällä hetkellä on mahdollista. Yhteisen ajan puute tuntuu raskaalta.

Silloin kun aikaa on, Susan ja Matti ulkoilevat mielellään. Kumpikaan ei viihdy savuisissa kapakoissa.

¿ Matti vei minut viime talvena hiihtämäänkin. En ollut hiihtänyt pitkään aikaan ja ensimmäisellä kerralla meinasin kuolla! Olin pukeutunut aivan väärin: topannut itseni kymmenen asteen pakkaseen, ettei vain tulisi kylmä. Sukset lipsuivat, ja jouduimme laittamaan luistonestoa. Hiki valui ja naama oli punainen. Loppujen lopuksi hiihtäminen osoittautui tosi kivaksi, ja kävinkin sen jälkeen melkein joka päivä ladulla.

Susanille aika oman rakkaan kanssa on monin verroin tärkeämpää kuin mikään aineellinen.

¿ Minut voi yllättää pienilläkin asioilla, kuten vain olemalla läsnä. On romanttista saada yhteinen hetki, jota kukaan muu ei varasta. On ihana katsella lähekkäin leffaa tai rentoutua saunassa kynttilöiden valossa.

Susan jätti kesällä vanhan työpaikkansa. Hän tekee tällä hetkellä konttoritöitä it-alan yrityksessä. Lisäksi hän on ryhtynyt päivätyön rinnalla yrittäjäksi. Pystyssä on yhden naisen yritys, Pitopalvelu Susan Kuronen.

¿ Ajattelin että voisin saada harrastuksestani itselleni sivutyön. Rakastan ruoanlaittoa. Voin järjestää juhlat vaikka alusta loppuun! Yksinhuoltajana olen oppinut käyttämään ajan viisaasti. On ihanaa, että saan nyt käyttää energiaanin pitopalvelun pyörittämiseen. Ja mahdollisesti tienatakin vähän ¿ yksinhuoltajalla kun ei ole pelimerkkejä koskaan liikaa.

Susania ei häiritse, jos joku ajattelee hänen ratsastavan miesystävänsä maineella. Pääasia on, että hän ja hänen läheisensä tietävät, miten asiat oikeasti ovat.

¿ Minusta puhutaan varmasti selän takana, mutta en välitä siitä. Yksi lempisanontani on carpe diem ¿ tartu hetkeen. Susan huokaisee ihailevansa vanhempiensa pitkää liittoa. He ovat olleet melkein neljäkymmentä vuotta aviossa.

¿ Isäni ja äitini ovat osoittaneet, miten hyvä ja ihana avioliitto voi olla. He ovat loistava esimerkki siitä, miten kaiken voi löytää yhdestä ihmisestä.

Susan ei kuitenkaan haaveile enää kirkkohäistä, ne on jo koettu. Hän huomauttaa, että yhteinen koti, kihlat tai häät eivät ole olleet edes hänen ja Matin ajatuksissa.

¿ Yhteen muuttaminen olisi tällä hetkellä epätodennäköisin vaihtoehto. Ihminen täytyy tuntea ensin läpikotaisin. Matti on kuitenkin sellainen ihminen, jonka kanssa voisin haluta vanheta. Haaveilen toki avioliitosta, vaikkei se nyt olekaan ajankohtaista. Minulla on ihanat lapset, jotka olen onnistunut kasvattamaan hyvin. Olisi kyllä hienoa kasvattaa katrasta jossain vaiheessa uusperheeksi. Kyllä toisenkin lapsia voi rakastaa.

Kuvaukset ovat loppusuoralla. Susan on rentoutunut ja säteilee kameralle. Pian hän vaihtaa ylleen omat vaatteensa: farkut, ruskean neuletakin ja samanvärisen pitkähihaisen t-paidan. Jalkoihin sujahtavat ruskeat nahkasaappaat. Tässä asussa hän on eniten oma itsensä. Kasvoilla on onnellinen hymy. Susan vetää valkoisen kaulahuivinsa suojaamaan päätään ulkona ropisevalta kaatosateelta. Hän juoksee autolleen ja lähtee ajamaan kotiin lastensa luo. Pian kännykkäni piippaa taas. Viesti on Susanilta: ¿Piti vielä sanoa, että elän nyt elämäni onnellisinta aikaa!

Teksti Aino-Kuutamo Uusitorppa | Kuvat Ari Heinonen"

----------------------------

Kyllä tuntui kummalliselta aamulla kaupassa näkeä Iltapäivä lehtien lööpit, sekä äsken kaupassa Seiskalehden kannen!

Minusta Susan on koko ajan vaikuttanut hyvin julkisuudenkipeältä ja jolle pissi on noussut päähän. Ei ihme, että Matti jätti.

Vierailija
8/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusinkin vain seksiä ilman sitoutumista.

Vanhanen ei ole herrasmies.

Vierailija
9/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksyllä vähän jo " väljähtänyt" kun yhtäkkiä tämä Susan oli joka lehdessä ja Matti päättikin sitten lopettaa...olivat päättäneet pitää taukoa tms

Vierailija
10/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai lehdet sinne pakottakaan voi... Sinänsä en ymmärrä, jos Matti on tuosta avioliitto-jutusta säikähtänyt, selvästihän hän sanoo, ettei tällä hetkellä avioliittoa ole näkyvissä, vaikka sellaisesta luonnollisesti haaveileekin. Mutta jos Matti on säikähtänyt tätä julkisuushakuisuutta, sen kyllä ymmärrän täysin!

Vierailija
11/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mulla pisti ainakin heti silmään, että Susan pisti samantien yrityksen pystyyn yms. NO nyt hän voi ratsastaa maineella " pääministerin ex" . Kyl silläkin vissii asiakkaita saa.

Ja nimenomaan, ei kai sinne lehteen väkisin niitä juttuja laiteta?? Olis ehkä kannattanu pitää alusta asti nollalinja, niin mistä tietää vaiks olis saanu napattua Matti-pojan.

Ja vielä tosta lehtijutusta..mua ainakin ärsyttää kun joku ns. julkkis toitottaa tavallisuuttaan." Olen ihan tavallinen" ..yms yms. Se on jotenkin alentuvaa, ihan kun yrittäis jotenkin nuoleskella tavalllisia ihmisiä ja hymistellä, että oon ihan kuin sinä, vaikka ei todellakaan ole. Noh, en tiiä tajusko pointtia kukaan, mut tää on vaan mun mielipide..

Vierailija
12/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se Nykäsen ex perustanut ihan kohtuumenestyvän raflan Helsingin keskustaan ja sai paljon julkisuutta kun raflan avajaisia vietettiin vaikkei Nykästä enää ollut mailla halmeilla. Toivottavasti Susankin osaa hyödyntää julkisuutensa.

Vierailija
13/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla puhuttu vielä 6kk seurustelun jälkeen. Tuossa iässä jos tapaa ihmisen johon oikeasti rakastuu ei ole tarvetta " seukkailla" kuten nuorena. Jollei sitten ole tosi sitoutumiskammoinen.

Vanhempana kun tuntee jo itsensä hyvin ja sitä luonnollisesti kaipaa eniten tavallista, yhteistä arkea niin voin kokemuksesta sanoa että kun kolahtaa niin kolahtaa.

Vierailija
14/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Schlumbergera:

Eron myötä Susanista tuli yksinhuoltaja. Elämä oli taloudellisesti tiukkaa, mutta Susan suoritti silti kesken jääneet lukio-opintonsa loppuun. Pian rinnalle löytyi myös uusi rakas, jonka kanssa Susan ja Niko muuttivat Porista Espooseen. Susan oli päättänyt jo paljon aiemmin, ettei hän jää pieneen kaupunkiin loppuiäkseen.

¿ Uudesta miesystävästäni tuli Nikolle isähahmo. Biologiseen isäänsä Nikolla ei ehtinyt syntyä samanlaista suhdetta. Pääkaupunkiseudulla Susan pääsi kokkikouluun ja sai heti alan töitä. Viiden vuoden kuluttua kuvioihin astui uusi mies, jolle Susan alkoi odottaa lasta. Robert-poika syntyi kymmenen vuotta sitten, ja vuosi siitä perhe täydentyi Rosalie-tyttärellä. Yhteiselo kesti melkein kahdeksan vuotta, mutta pari ei koskaan mennyt naimisiin.

.

Vierailija
15/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susan antoi haastatteluita. Veikkaan, että sitä on pommitettu siihen malliin, ettei yhdelläkään av-mammallakaan olis pysynyt pää kylmänä. Ja hyvä toimittaja kyselee kuin kaveri, ei siinä tavis osaa vastata " en kommentoi" . Ajattelee juttelevansa mukavia, puhuu rehellisesti mitä mielessä liikkuu ja hyvä toimittaja ottaa sieltä sitten ne parhaiten myyvät lausunnot esiin.

Vierailija
16/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi tuohon ikään mennessä oppineen, että (etenkin eronneet) miehet juoksevat karkuun kun alat puhua aviosta..

Ja vielä lehtien palstoilla. Tajuaakohan se edes hävetä!

Vierailija
17/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen vaikuttaa kivalta.

Matti Vanhasella ei olisi ollut mitään syytä tuon takia häntä jättää. Matti on vähän outo noissa naisasioissa. Ja vähän muissakin reagoi kummallisesti.

Vierailija
18/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsis nyt vaan ikäistään seuraa...

Vierailija
19/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

katteltu...

Vierailija
20/23 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan noin yksityiskohtaisesti ei Susan olisi pitänyt elämästään kertoa. Toki helpommin sanottu kuin tehty kun ammattitoimittaja kyselee asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän