Älkää oikeasti jääkö asumaan siihen apteekin tiskille saatuanne lääkkeet
Se farmaseutti ei ole ystävänne, vaan pelkästään töissä.
Kommentit (33)
Minä kyllä haluan käydä uudelleen läpi farmaseutin kanssa ohjeet, ja mahdolliset kontraindikaatiot muiden valmisteiden kanssa. Ei niitä enää muista lääkärin vastaanoton jälkeen. Kerron myös mitä aiempia valmisteita olen käyttänyt. Ja ruokavaliosta on hyvä kertoa myös.
Se voi olla sen ihmisen ainoa jutteluhetki viikkoon.
Kaikenlaisia nillitysongelmia sitä ihmisillä onkin.
Yleensä haluan siitä pois mahdollisimman pian, mutta farmaseutti alkaa pitää jotain monologia tai ohjeistaa lääkkeen käyttöä jota olen käyttänyt jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Asiakasta kuuluu palvella,
ja kaikki mun juttuni pitää kuunnella!
Löysää sitä kireää pipoasi nyt vähän enemmän.
Tää on tosiaan sitä palveluammatin ihanuutta. Yks kertoo koko elämäntarinansa ja millään keinolla ei saa sitä tajuamaan että kiitos näkemiin. Seuraava huutaa suoraa huutoa naama punaisena miten meidän firma on maailman hitain ja paskin ikinä. Kolmas sanoo että saatanan kallista, helvetin riistäjät. Neljäs ihmettelee että miten voi maksaa näin vähän, laskitko varmasti oikein. Viides varastaa kaiken mikä ei ole pultattu kiinni. Kuudes laskee allensa ja taas kestää kun se tuoli pitää pestä. Seittämäs huutaa jo ovelta että saatana mitä riistoa lääkkeet on halvempia Espanjassa ja koronatestit halvempia Puuilossa. Kahdeksas kirjoittaa lehteen artikkelin miten Portugalissa asiakaspalvelijalla on aikaa jutella puoli tuntia ja koskaan ei ole kiireen tunnetta. Yhdeksäs ei löydä vuoronumerolaitetta ja tulee estoitta jonon ohi. Kymmenes törmäilee huumepäissään ympäriinsä ja vaatii esimiehen paikalle selittämään miksi ei myydä neuloja ja ruiskuja.
Terveydenhuollossa on jäätävä pula työntekijöistä, kaikilla terveydenhuollon alueilla. Sitä ei yhtään auta se että ne harvat jotka vielä niitä töitä tekee, saa turpiin asiakkailta harva se päivä.
Kaikki tämä kamaluus loppuu kyllä, aika pian. Sitten meillä on varmasti kaikki tosi halpaa ja tehokasta, kun terveyspalvelut toimitetaan tekoäly chattina netissä. Varsinkin niille jotka ei osaa eikä ymmärrä eikä pärjää. Halvinta nimittäin on, kun ei hoideta mitenkään.
Varaa aloittaja itse riittävästi aikaa asioimisseesi.
Kiire on osoitus huonosta organisointikyvystä ja oma vikasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus pieni yksityiskohta eli takananne on jono. Ap
Tilaa lääkkeet kotiin tai hae drive in tiskiltä jos on noin vaikeaa.
Äh. Tehokkaampaa on vain tunkea itsensä sen tiskin luo asumaan jääneen eteen ja ilmoittaa farmaseutille, että "nyt on minun vuoroni".
Ei ole ok jäädä sen enempää apteekin, kuin minkään muunkaan liikkeen kassalle tai asiakaspalvelupisteeseen suustaan kiinni. Ei varsinkaan, jos on pitkät jonot. Siinä ei ole mitään väärää, jos asiointi ei suju kovin nopeasti, mutta siinä täydellisessä välinpitämättömyydessä on.
Monesti on pitänyt keskeyttää puheripuli tavaraa esille laittaessa, kun juttua vaan tulee ja tulee, ja hommat on saatava hoidettua. Osa on vielä sellaisia, että vaikka sanoo, että anteeksi, mutta minun pitää nyt jatkaa töitäni, niin vielä vaan riittää sairaskertomuksia. Tähän vielä päälle ne tyypit, joiden on ihan pakko kommentoida ja arvostella sitä, miten työt tulisi tehdä, vaikka ei olisi tuon taivaallisen käsitystä. Kun minäkin olen ollut kaupassa töissä, joskus 70-luvulla.
Tänään kävin apteekissa, jossa oli aika paljon ihmisiä. Lyhyt jono oli kassalle, mutta ihmiset vain laittoivat lääkkeensä ja lompakkonsa laukkuunsa tai taskuunsa, eivät sen pitempään jutelleet kassalla.
Kyllä lähes jokainen ymmärtää, että varsinkin jos on jono maksajia perässä, niin ei siihen kassalle jäädä kertomaan tarinoita.
Kun myyjä tulee kysymään, voiko auttaa, niin siinä on hyvä tilaisuus kertoa vähän vaivoistaan, koska monet ostavat ihan vääriä käsikauppalääkkeitä.
Totta. Mutta mitäs sitten kun niitä iäkkäitä rouvia on 10 jonossa ensin ja jokainen puhuu hyvin kauan.