Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä lapsikuvaamo Tampereella?

09.11.2006 |

Olen viemässä poikaamme puolivuotiskuvaan ja haluaisin kuulla mielipiteitä hyvästä liikkeestä/ kuvaajasta Tampereella. Itselle on jotenkin jämähtänyt 2 vaihtoehtoa eli Raimo. J. Niemi tai Studio Liisa Karling. Oletteko käyttäneet noissa, onko hyviä kokemuksia? Kummatkaan ei mitään kovin halpoja ole, itseasiassa tuo Karling ottaa lapsikuvaksesta n. 50 euroa enemmän ja lisäkuvatkin hivenen kalliimpia.

Mielipiteitä siis esim. noista mainituista ja vinkkejä muista kuvaamoista kaivattaisiin.

Sitten vielä, että oletteko käyttäneet lastanne puolivuotiskuvauksessa vai viettekö vasta 1- vuotiskuvaan? Tästä on meillä miehen kanssa vähän vääntöä, koska hänen mielestään on turhaa käyttää kuvaajalla näin pienenä. Itse taas haluan juuri tuollaiset ihanat vauvakuvat, kun varmaan 1- vuotiskuvassa ei ole enää niin vauvamainen. Oletteko muuten kuvauttaneet puolivuotiaana vaatteet päällä vai nakuna esim. lampaantaljan ym. päällä köllimässä? Itse kannatan jälkimmäistä, jota taas mieheni ei, murr.

Tovottavasti tästä sai jotain tolkkua.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kuvaajia on paljon... mielestäni paljon riippuu siitä, että halutaanko lapsesta tehdä 1296. kopio samoista rutiiniformaateista vai käytetäänkö epäkaupallisesti aikaa löytämään ne kunkin lapsen tyypilliset jutut ja kuvata niitä.

Jotta tuohon pystyy, on käytettävä aikaa ja se maksaa... paitsi jos sattuu olemaan osaava harrastaja.

Esimerkiksi kotisivullani www.jupu.com:ssa olevat Julian kuvat onnistuvat kertomaan hänen " hei, meillä on kivaa" - elämänasenteesta tavalla, joka saa lapsen tuntevat ihmiset hätkähtämään. Tuo vaati kotistudiomme taustakartongilla leikkimistä puolen tunnin verran ja sitten 15 min kuvaamista. Sen enempää ei 5 kk tyttö sitten jaksakaan...

Muistakaa... me digi-ajan vanhemmat ollaan ne lapsuusajan valokuva-albumit velkaa lapsillemme.

Vierailija
2/3 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8070695&p=1&tmode=1&smode…

Meillä ei ole itsellä Tampereen valokuvaamoista kokemusta, kun esikoisen kuvien aikaan asuttiin vielä eri kaupungissa. Otettiin vain 1-vuotis kuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

R.J.Niemen omistaja Jakke Niemi on Liisa Karlingin puoliso. No Niemellä kuvat perinteisempiä, Liisalla jotenkin modernimpia vaikka meidän yhden lapsen on Liisa kuvannut Niemellä ennen kuin perusti oman studion. Niemellä on otettu minun rippikuvat, yo-kuvat, minun ja mieheni hääkuvat sekä 3 lapsen lapsikuvat. Kaikki ovat olleet hyviä. Nuorimmainen vietiin Liisa Karlingille ja nekin kuvat hyviä.

Jos rahaa ei ole liikaa kannattaa viedä niemelle (puh.luettelossa ollut useina vuosina alennus kuponki lapsikuviin) mutta jos haluaa vähän erilaisen lapsi kuvan kannattaa viedä liisalle.

Meillä kaikki lapset on kuvattu puolivuotiaina. Jakke Niemi joskus sanoi että vuoden vanhat ovat kaikista hankalimpia kuvattavia kun vierastavat niin paljon. Parempia kuvia saa takuuvarmemmin puolivuotiaalta tai 1,5v.