Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdotus: Kirkkoon kuulumattomat töihin kirkollisina juhlapyhinä

Vierailija
30.11.2022 |

Mitä mieltä moisesta ehdotuksesta?

Kommentit (270)

Vierailija
141/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle sopisi. Lomailisin toiseen aikaan jolloin matkat halvempia.

Isäni teki työuransa rehtorina ja ilmaisi kyllä ääneen mielipiteensä, että kuten hiihtolomakin on porrastettu pitäisi myös pääsiäinen olla porrastettu eri viikoille eri lääneissä.

Vierailija
142/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko myös joulua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en varmana mene toimistolle juhlapyhinä. Alan vaikka feikkaamaan kristittyä sitten. M28

Vierailija
144/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hetket on pyhiä kun on Jeesuksen jälkeläisiä olemassa, vain satanistit vinkuu yksittäisiä pyhäpäiviä.

Vierailija
145/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotus: kirkkoon kuuluvat joutuvat noudattamaan raamatun oppeja pilkulleen.

En kyllä suostu siihen, että jotkut alkavat pitämään orjia tai kivittämään tottelemattomia lapsia.

Älä ala heti valitsemaan rusinoita pullasta!  Ei kristityillä ollut mitään erityistä kiirettä lakkauttaa orjuutta ennen 1700-luvun valistusajan vaikutusta vaikka kristinuskosta tuli Rooman valtakunnan virallinen uskonto 300-luvulla.

Vierailija
146/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni teki työuransa rehtorina ja ilmaisi kyllä ääneen mielipiteensä, että kuten hiihtolomakin on porrastettu pitäisi myös pääsiäinen olla porrastettu eri viikoille eri lääneissä.

Kuinka kauas sinä yleensä ehdit niinä yksittäisinä vapaapäivinä matkustaa?

Vierailija
147/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirkollisena juhlapäivänään töistä pois olevalle uskovaiselle pitäisi maksaa palkkaa?

Ei minua työnantajana hyödytä uskovaisen istuminen kirkossa tai kumartelu moskeijassa mitenkään.

Kai ap on valmis palvelemaan herraansa palkatta?

Vierailija
148/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen jo, mutta itselleni.

Menkää te muut ylipäätään töihin edes kerran viikossa.

Vierailija
149/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pastafaristi. Meillä ei ole palkallisia juhlapäiviä. Syrjintää.

Vierailija
150/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kauppojen oville pappeja portsareiksi vahtimaan, ettei seurakuntaan kuuluva käy väärään aikaan.

Vierailija
151/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä ehdotus, joulukin on vanha pakanallinen juhla.

Vierailija
152/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäisen olen perinteisesti viettänyt Aasiassa. Sattuneesta syystä siellä ei silloin ole hotellit erityisen kalliita.

Vierailija
153/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinaisilta egyptiläisiltä voitaisiin omia se juhla, jossa vedetään oluella kunnon lärvit.

Vierailija
154/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaisi uskovaisten määrä romahtaa dramaattisesti kun työpaikat olisivat auki kirkollisina juhlapäivinä ja palkkaa ei tulisikaan niiltä päiviltä joina ateistit tienaa. Raha voittaisi uskon suurimmalla osalla.

Vierailija
155/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäinen, joulu, sunnuntait... tietysti osa ei alkujaan ole kristillinen juhla, mutta omaa kuitenkin erittäin pitkät kristilliset perinteet. TÄllöin voisi ateistit olla töissä, normipalkalla, luonnollisesti. Toki kun ateistista kyse, niin omat asiat vain merkitsee. Eli jos hän saa siitä palkkaa, niin voi olla arvojensa kanssa ristiriidassa. 

Milläs menet töihin, kun koko pulju on kiinni pyhinä? Minulle kyllä sopisi, että arkipyhät voisi halutessaan vaihtaa johonkin muuhun arkivapaaseen.

Vierailija
156/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäisen olen perinteisesti viettänyt Aasiassa. Sattuneesta syystä siellä ei silloin ole hotellit erityisen kalliita.

En nyt ihan ymmärrä miksi 1-2 vapaapäivää vaikuttaa siihen milloin sinä reissaat.

Vierailija
157/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä suostu siihen, että jotkut alkavat pitämään orjia tai kivittämään tottelemattomia lapsia.

Älä ala heti valitsemaan rusinoita pullasta!  Ei kristityillä ollut mitään erityistä kiirettä lakkauttaa orjuutta ennen 1700-luvun valistusajan vaikutusta vaikka kristinuskosta tuli Rooman valtakunnan virallinen uskonto 300-luvulla.

Nyt hei vähän valoja päälle. Täällä ei ole ollut orjuutta, vaikka Rooman valtakunnassa olisi ollut mikä vaan. Siihen emme kuuluneet.

Meinaatko syyttää seuraavaksi suomalaisia Venäjän sotarikoksista Ukrainassa?

Vierailija
158/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kirkkoon kuuluvat kirkkoon kirkollisina juhlapyhinä.

Vierailija
159/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii. Helatorstai on ainut kirkollinen juhlapyhä, muut on alunperin pakanallisia. Ja kirkkoon kuuluvat voivat olla puolestaan töissä vappuna ja uutena vuotena.

Vierailija
160/270 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt hei vähän valoja päälle. Täällä ei ole ollut orjuutta, vaikka Rooman valtakunnassa olisi ollut mikä vaan. Siihen emme kuuluneet.

Meinaatko syyttää seuraavaksi suomalaisia Venäjän sotarikoksista Ukrainassa?

Niin, mutta saisit pitää orjia, jos raamatun opein eläisit. Eiks oo kiva?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän