Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö mitään muuta maata maailmassa, jossa itsenäisyyspäivän kohokohta on katsoa telkkarista muiden juhlimista?

Vierailija
30.11.2022 |

?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kertoo enempi sinun kuin minun itsenäisyyspäivän vietosta...

Vierailija
2/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kertoo enempi sinun kuin minun itsenäisyyspäivän vietosta...

"Linnan juhlia seurasi Ylen kanavilta 2,3 miljoonaa suomalaista"

https://yle.fi/a/3-11107420

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissakin maissa on omat omituiset perinteensä. Miksi just linnan itsenäisyyspäiväkemut olisi jotenkin noloa? Tietysti katson. Parasta noissa on se, että ovat kahvikekkerit :) Onko mitään suomalaisempaa?

Vierailija
4/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuollaista paskaa seuraa

Vierailija
5/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puerto Ricossa itsenäisyyspäivän juhlinta on käsittääkseni hyvin lähellä suomalaista.

Vierailija
6/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta eipä juuri missään muussa maassa olekaan niin kylmää ja pimeää ettei viitsi muuta tehdäkään

Vierailija
7/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kohokohta. En juhli itsenäisyyspäivää.

Vierailija
8/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti teikäläisellekin on kelvannut tämän hyvinvointivaltion turvalliset olot, ilmainen koulutus, tuet ym.

On se jonkinlainen kiittämättömyys ja luonnevika, kun ei mitään kunnioitusta sukupolvelle, joka taistelemalla sai pidettyä meille jälkipolville itsenäisen maan.

Mutta vassureiden on joskus hyvinkin vaikeaa nähdä kokonaisuutta.

Vierailija
9/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seuraan niitä ajankulukseni kun kotosalla viihdyn eikä hävetä yhtään. Nuorempana ei aina ehtinyt tai jaksanut tai oli ravintolassa juhlistamassa. Puolison kanssa yhdessä katsellaan ja juhlistetaan kotona itsenäisyyspäivää. Minua kiinnostaa haastattelut ja tietysti pukeutuminenkin. 

Vierailija
10/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en kyllä tiedän muuta kun että USA ammutaan raketteja. Itse en katso linnanjuhlia

Vierailija
11/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti teikäläisellekin on kelvannut tämän hyvinvointivaltion turvalliset olot, ilmainen koulutus, tuet ym.

On se jonkinlainen kiittämättömyys ja luonnevika, kun ei mitään kunnioitusta sukupolvelle, joka taistelemalla sai pidettyä meille jälkipolville itsenäisen maan.

Minä olen oikeistolainen, enkä koskaan juhli itsenäisyyspäivää. En ikinä. Mitä hyötyä meille oli säilyttää maa, jonka "arvot" ovat tällaiset kuin täällä? Ihmiset ovat ilottomia ja hymyttömiä, osataan vain valittaa, työtä tekemättömille "kuuluvat" samat palvelut kuin työssäkäyville, verot ja tuet ovat hurjan korkeat. Ainoa ratkaisu kaikkiin ongelmiin on verojen lisääminen tai velan ottaminen...

Perhearvoja ja terveyttä ei arvosteta, kaikenlaisia "positiivisuuksia" tungetaan joka tuutista vaikka ihmiset ovat negatiivisia. Kuljetaan tuulitakeissa, lökäpöksyissä, istutaan sohvalla, katsotaan telkkaa. Ylipainoa, lävistyksiä, avoimia suhteita, vapaaehtoista lapsettomuutta ja räikeitä hiuksia. Vain Suomessa tunnen ihmisiä, jotka eivät pidä kesästä ja lämmöstä... Small talkia arvostellaan. Jopa ruokailuetiketti hakusessa, muutama suomenruotsalainen ehkä osaa.

Ja turvallisuus? Hahhah. Maahamme muuttaminen pitää sen mielikuvan rikkoutumisesta huolen, etkö lue uutisia? Olen hoitoa tarvitsevan vanhemman vuoksi täällä, sitten lähden heti. Tämä ei ole minun paikkani, en tarvitse "tukia", pidän itsestäni huolen. Sen sijaan niihin menevät rahat riistetään minulta ja annetaan muille.

En koskaan - koskaan! - juhli, kunnioita tai arvosta tällaista vasemmistolaista maata.

Vierailija
12/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen oikeistolainen, enkä koskaan juhli itsenäisyyspäivää. En ikinä. Mitä hyötyä meille oli säilyttää maa, jonka "arvot" ovat tällaiset kuin täällä? Ihmiset ovat ilottomia ja hymyttömiä, osataan vain valittaa, työtä tekemättömille "kuuluvat" samat palvelut kuin työssäkäyville, verot ja tuet ovat hurjan korkeat. Ainoa ratkaisu kaikkiin ongelmiin on verojen lisääminen tai velan ottaminen...

Perhearvoja ja terveyttä ei arvosteta, kaikenlaisia "positiivisuuksia" tungetaan joka tuutista vaikka ihmiset ovat negatiivisia. Kuljetaan tuulitakeissa, lökäpöksyissä, istutaan sohvalla, katsotaan telkkaa. Ylipainoa, lävistyksiä, avoimia suhteita, vapaaehtoista lapsettomuutta ja räikeitä hiuksia. Vain Suomessa tunnen ihmisiä, jotka eivät pidä kesästä ja lämmöstä... Small talkia arvostellaan. Jopa ruokailuetiketti hakusessa, muutama suomenruotsalainen ehkä osaa.

Ja turvallisuus? Hahhah. Maahamme muuttaminen pitää sen mielikuvan rikkoutumisesta huolen, etkö lue uutisia? Olen hoitoa tarvitsevan vanhemman vuoksi täällä, sitten lähden heti. Tämä ei ole minun paikkani, en tarvitse "tukia", pidän itsestäni huolen. Sen sijaan niihin menevät rahat riistetään minulta ja annetaan muille.

En koskaan - koskaan! - juhli, kunnioita tai arvosta tällaista vasemmistolaista maata.

Jos olet hoitoa tarvitsevan vanhemman vuoksi täällä, eikö hän tarvitse tukia? Kenties julkista terveydenhuoltoa? Taidat itsekin hyödyntää tätä "vasemmistolaista" systeemiä, jota niin kovin paheksut.

Vierailija
13/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole enää Suomi, olemme Eurooppa.

Vierailija
14/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muissakin maissa on omat omituiset perinteensä. Miksi just linnan itsenäisyyspäiväkemut olisi jotenkin noloa? Tietysti katson. Parasta noissa on se, että ovat kahvikekkerit :) Onko mitään suomalaisempaa?

Tämä juuri! En tiedä yhtäkään toista maata, joka juhlisi itsenäisyyspäiväänsä samalla tavalla. Mikä olisi suomalaisempaa kuin kunnon pönötysjuhlat, joissa kaikki odottavat virallisen osuuden päättymistä?

Vierailija
15/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitollinen voi olla ilman juhlimista. En ole vassuri.

Puhut niin kauniisti henkilöstä jota et tunne. Kiitos, tuli niin hyvä mieli.

Vierailija
16/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohokohta on katsoa ryssienlahtauselokuva eri vuosimalleina vuorotellen!

Vierailija
17/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa maa. Voi juhlia halutessaan sambakarnevaalein.

Vierailija
18/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaa maa. Voi juhlia halutessaan sambakarnevaalein.

Minusta on hienoa, että meillä on erilainen, hieman harras ja arvokas juhla. Sillä erotutaan positiivisesti joukosta. Antaa muiden maiden pitää karnevaalinsa.

Vierailija
19/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. "Juhlin" puolison ja lasten takia, mutta ei mieli tekisi. Yhdysvalloissa Suomea pidetään vähän säälittävänä sosialistimaana. Monet lähipiirin oikealle kallistuvat raharealistit ovat samaa mieltä.

Harva meistä keskituloisista, joita Suomi eniten tarvitsee, pystyy enää kunnioittamaan ja arvostamaan tätä maata. Juhlimisesta puhumattakaan.

Vierailija
20/23 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhden päivän vuodesta voi uhrata kotoilulle ja itsenäisyyspäivän pönötysten seuraamiselle. Pullo hyvää punkkua kyytipojaksi, niin pönötys muuttuu komiikaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän