Yksityisen pph:n hoitolasten iät
Määrääkö joku laki tmv. kuinka monta alle 3v hoitajalla saa olla kerralla hoidossa? Vai saako hoitaja (yksityinen pph) itse sen päättää omien kykyjensä ja voimiensa mukaan?
Meidän tyttö (tammikuussa 1v5kk) menee napurille hoitoon ja hoitajan oma lapsi tuolloin 1v7kk. Nyt yksi toinenkin naapuri kysyi omaa poikaansa (1v2kk) tammikuun alusta samaan paikkaan. Hoitaja jäi miettimään asiaa...
Meidän seudulla on tosi huono hoitotilanne ja kummallekin perheelle tarjottiin melko kaukana olevasta päiväkodista paikkaa. Ja aivan eri suunnalta kuin työmatka.
Mutta olisko siis jollakulla varmaa tietoa asiaan? Hoitajan vanhempi lapsi on 4v ja Hoitaja aloittaa siis yksityisenä pph:na, mutta kylläkin kunnallisessa valvonnassa.
Kukkis
Kommentit (7)
Itse en kyllä haluais kolmea, saati sitten neljää alle 2-vuotiasta hoitoon.
Kyllä siinä ois jo aikamoinen hulabaloo =)
Ja myös omien lapsien iät otetaan huomioon eli jos oma lapsi on alle 2v, niin hoitoryhmään mahtuu vain 1 alle 2v.
Tosin luulin, että ikäraja on 3v eikä 2v.
Ja hoitajan oma lapsi täyttää vasta toukokuussa 2v :(
Tilannetta ei varmasti muuta se, että meidän tyttö olisi vain 4pv/vk ja naapurin poika täydet 5pv/vk ?
Kukkis
Hei,
Mielestäni laissa ei sanota mitään siitä, että ei saisi olla enempää kuin kaksi alle 2-vuotiasta. Joissakin kunnissa vain suositaan tätä menettelytapaa. Korjatkaa jos olen väärässä.
Ryhmässä saa olla 2 alle 2-vuotiasta ja muut sitten vanhempia. Näin on ainakin minun perhepäivähoidonohjaaja sanonut =). Luulisin, että samat säännöt on myös yksityisilläkin pph:lla.
Tänään oli pph-ohjaaja käymässä ja mikään laki ei tuota määrää.
Mutta kunnallisessa ei laiteta kuin kaksi alle 2v.
Meidän hoitaja aloitta nyt sitten omalla ja kahdella naapurin lapsella, jotka kaikki alle 2v. Kyllä siinä riittää hulinaa...