Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Raumalle edessä millanen paikka asua?

Minnan3n
30.11.2022 |

Nyt kävi näin, että mies sai työpaikan Raumalta vuoden vaihteessa, itse viimeistelemässä opintojani ja muksu 4v. Koko 32v ikäni olen Helsingissä asunut ja suoraan sanottuna ei mitään käsitystä Raumasta, satakunnasta puhumattakaan. Jos jotain ennakko-odotuksia niin monet tuntuvat pitävän ihan vitsinä ko aluetta miksi?

Satamakaupunkihan se kuten Helsinki eli voiko olla ihan kotoisa meininki? Rntäs koulut ja kulttuuri millaista on ja kuinka helppo tutustua uusiin ihmisiin? Tykkään itse käydä museoissa, ravintolassa ja teatterissa pikkulapsen kanssa toki ollut vähemmän sitä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä itsekään mitään raumasta, mutta kyllä lähtis avioeropaperit vetämään jos mies ehdottais sinne muuttamista :D

Vierailija
2/6 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siihen joku tottuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siellä syntynyt ja asunut kunnes muutin Turkuun opintojen perässä ja Helsinkiin myöhemmin työn perässä... Hyviä ja huonoja puolia jotain 

Hyvää:

- meri

- Vanha Rauma on kaunis ja idyllinen

- kesällä kaunis ja vilkaskin

- rauhallista

- kaikkialle pääsee kävellen tai pyörällä

Huonoa:

- talviaikaan vähän turhankin rauhallinen, varsinkin sinkuilla ja nuorilla voi olla tylsää

- pieni paikka, juorut liikkuu

- satakuntalainen "sisäänpäinlämpiävyys", muualta tulleiden vaikea päästä sisään

- jos julkisen liikenteen varassa on, niin pk-seutulaiselle järkytys miten huonoa se on, ei myöhään/yöllä kulje, ei kaikille alueille jne

Vierailija
4/6 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkana varmaan ok, mutta kieli on täysin käsittämätöntä.

Vierailija
5/6 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikkana varmaan ok, mutta kieli on täysin käsittämätöntä.

Aika yleiskieltä ihmiset siellä puhuu. Se "rauman giel" on vähän semmoinen samanlainen juttu kuin vanha stadin slangi, että jotkut vanhat ihmiset sitä osaa mutta eipä sitä oikein kukaan arjessa puhu ellei sitten tosiaan joku vanhus. 

Vierailija
6/6 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukaupunki, merellinen, ei sitä nyt Helsinkiin voi verrata. Palveluita ja kulttuuria löytyy pienessä mittakaavassa, Satakunnan pääkaupungista Porista sitten vähän isommassa, mutta edelleen sekin ihan pikkukaupunki Helsinkiin verrattuna. Plussaa on tietty se, että elo on rauhaisaa ja etäisyydet lyhyet, voi pyöräillä/kävellä joka paikkaan. Jos siis tällaisesta tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän