Miten keskustella erittäin vaikeasta asiasta miehelle, joka ei muutenkaan mistään mitään keskustele?
Vai pitäisikö vain aloittaa monologi. Olen hoitanut keskustelut tähän asti itse itseni kanssa. Nyt pitäisi avata puhe tästä suhteesta miehen kanssa. Tiedän, että hän osaa jutella, mutta ei suju meillä se.
Kommentit (17)
Kirjoita miehelle kirje jonka annat hänen lukea, mene itse vaikka toiseen huoneeseen siksiaikaa ja pyydä häntä olemaan ymmärtäväinen, kerro että asianon sinulle vaikea. Sitten kun mies on lukenut ja sulattanut asian niin puhukaa. Mieti mielessäsi valmiiksi pointteja keskustelunohjaukseen ja avoimia kysymyksiä, jotta miehen on helpompi kertoa ajatuksistaan
Vedät kunnon huutoraivon sille. Ei se ole laitonta ellet lyö.
Lopeta miehestäsi valittaminen tuntemattomille nettifoorumeilla, ja opettele kommunikoimaan. Miehet eivät ole ajatustenlukijoita, miehet eivät ajattele asioita niin ylimonimutkaisesti kuin naiset, mutta eivät ne kuuroja ole, suurin osa ainakaan. Älä dramatisoi, älä oleta, älä jätä tulkintojen varaan, älä syyllistä. Ei ole rakettitiedettä, trust me. Tämä siis miehen mielipide.
"mää haluan jutella".
Sitten alat kertomaan mitä kaikkea miehen pitäis tehdä yhteisen tulevaisuuden eteen,ja lopuksi haukut koska ei ole jo tehnyt kaikkea valmiiksi.
Keskustella miehelle? Entä jos yrittäisit keskustella miehen kanssa?
Tuolla asenteella ei kukaan halua oikeasti keskustella kanssasi eli olet jo tehnyt päätöksen, miettinyt kaiken valmiiksi ja enää tarvitset miehen sanomaan sinulle, että juuri näin - ilman mitään vasta-argumenttia.
Soita hänelle. Luulisi, että hän puhelimessa alkaisi keskustella kanssasi.
Menkää kävelylle tai tehkää jotain muuta yhdessä samalla kuin juttelette. Miehille on helpompaa jutella kun on oheistekemistä.
Mitä aiot sanoa hänelle?
Mulla oli tommonen mies hetken. Yritin puhua, hän torppasi. Kirjoitin viesteillä, hän ghostasi.
Kerro miehelle, että haluat keskustella aiheesta x ja kysy sopiiko ajaksi x? Eli anna miehen valmistautua keskusteluun.
Aloita keskustelu kertomalla lyhyesti mistä haluat puhua ja miksi. Sen jälkeen kysy mitä mieltä mies on. (Näin mies ei voi vastata olen samaa mieltä). Kuuntele oikeasti mitä mies sanoo.
Kerro sitten oma mielipiteesi. Kun keskustelu jatkuu ole tarkkana, että annat miehelle puheenvuoron ja kysy avoimia kysymyksiä.
Kun keskustelu alkaa loppua, kysy mieheltä haluaako hän puhua vielä jostain aiheesta? Jos asia jäi selkeästi kesken, niin ehdota että molemmat miettii asiaa ja kysy milloin mies haluaa jatkaa keskustelua.
Jos mies edelleen on passiivinen koko keskustelun ajan, niin kerro kuitenkin oma asiasi. Ja kysy miehen ajatuksia. Jos vastaukset on luokkaa "en mä tiiä" "ihan sama", niin ehdota että mietitte asiaa ja palaatte. Jos miehen vastaukset on silloinkin olemattomia, niin ehdota selkeästi miten toimitte ja anna miehen vastata siihen. Jos vastaus on luokkaa "ihan sama", niin silloinhan mies on hyväksynyt sinun ehdotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta miehestäsi valittaminen tuntemattomille nettifoorumeilla, ja opettele kommunikoimaan. Miehet eivät ole ajatustenlukijoita, miehet eivät ajattele asioita niin ylimonimutkaisesti kuin naiset, mutta eivät ne kuuroja ole, suurin osa ainakaan. Älä dramatisoi, älä oleta, älä jätä tulkintojen varaan, älä syyllistä. Ei ole rakettitiedettä, trust me. Tämä siis miehen mielipide.
Olen näistä asioista hyvin tietoinen. Kaikenlaisia eri variaatioita olen yrittänyt vuosien varrella tuloksetta. Ajattelin olisiko palstalaisilla jokin idea umpimielisen kanssa vakavamieliseen keskusteluun. Voihan olla niin, että en vain kertakaikkiaan osaa.
Miehet vihaavat nyt keskustellaan -tilanteita.
Et pysty muuttamaan toista. Kysy mieluimmin kerran viikossa, mitä hän ajattelee jostakin asiasta j.n.e. Kysy seuraavalla viikolla jotakin muuta. Älä pommita kysymyksillä.
Jo otsikosta selvisi, ettei suhteellanne ole tulevaisuutta: . . miehelle, joka ei muutenkaan mistään keskustele, kirjoitat. Et ikinä ole kuullut, että pareille, jotka onnistuvat suhteessaan, on yksi asia yhteistä: Puhutaan!
Olen nainen, ja rakastan myös hiljaisuutta ja sitä tunnetta, että voimme vaieta yhdessä. Mutta koskaan en aloittaisi suhdetta mieheen, joka - kuten kirjoitit - mistään ei keskustele. Semmoinenhan on sosiaalisesti raakile, kylmä, ilman mitään tapoja, kasvattamaton idiootti. Yksikin syy viettää aikaansa - saatika sitten asua yhdessä - sellaisen kanssa???
Puhumalla ne keskustelut yleensä aloitetaan. Jotkut taitaa kyllä aloittaa ne keskustelunsa vain netissä, tuntemattomille.
Vierailija kirjoitti:
Puhumalla ne keskustelut yleensä aloitetaan. Jotkut taitaa kyllä aloittaa ne keskustelunsa vain netissä, tuntemattomille.
Niinpä. Olen kysynyt mieheltä myös sitä miten hän haluaa kanssaan keskusteltavan. Kun sitten teen hänen ehdottamallaan tavalla, ei sekään toimi. Siksi kysyin täältäkin, kun oma reppu on jo tyhjä. Ehkä se monologi olisi paras ja sitten kamat jakoon.
Älä edes yritä puhua tuollaiselle mistään suhteesta, ei se ymmärrä kuitenkaan. Pakkaat tavarasi ja lähdet, huolehtikoon itse itsestään.
Ota alle muutama tai tee power point-esitys.
.