Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esihenkilön uskottavuusongelma

Vierailija
29.11.2022 |

Meillä aloitti nuori, kiltti ja vastavalmistunut nainen esihenkilönä. Aiempi esihenkilömme jäi eläkkeelle. Hän oli erittäin pidetty ja ikävä on kova. Tuntuu että nyt olemme kaikki ahdistuneita ja nuori esihenkilö ei kovasta yrityksestään huolimatta ole kovin uskottava ja luottamusta herättävä. Tuntuu että meidät on jätetty oman onnemme nojaan. Kyllä meillä on nimellisesti esihenkilö, eikä hänessä sinänsä ole mitään vikaa. Hänellä ei vaan ole meidän luottamusta ja tuskin tulee ikinä olemaan. Mitä tässä tilanteessa voi tehdä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko työpaikka kovin nuori kun rutiinit ei vielä suju omalla painollaan?

Aiempi esihenkilö piti langat vahvasti omissa käsississään. Kaikki pienimmätkin asiat menivät hänen kauttaan. Uusi esihenkilö taas heittää palloa meille. Tuntuu ettei ota vastuuta, ole meidän arjessa kiinni.

Vanhan esihenkilön kanssa olemme pari kertaa käyneet vapaa-ajalla syömässä ja teatterissa. Hän välittää vieläkin meistä, vaikka ei ole enää töissä. Ja on sanonut että hänelle saa aina soittaa ja laittaa viestiä, jos töissä takkuaa tms.

Mikromanageeraus on ihan kamalaa ja sitä entinen esimiehenne teki. Olette aikuisia ihmisiä ja teidän pitäisi kyetä tekemään itse päätöksiä ilman esihenkilön jatkuvaa tukea ja kantaa itsekin vastuuta. Kuulostaa siltä, että työpaikkanne johtamismalli ei ole ollut ihan terve aikaisemmin.

Vierailija
22/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:ta. Mulle esihenkilö on iso osa työssä jaksamista ja jos luottamusta ei synny kaikki on pilalla. Ei se ole vaan joku paperinpyörittäjä vaan osa isompaa kokonaisuutta. Kannattelee ja kannustaa.

Siis vanhempi, isä vai äiti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiempi esihenkilö piti langat vahvasti omissa käsississään. Kaikki pienimmätkin asiat menivät hänen kauttaan. Uusi esihenkilö taas heittää palloa meille. Tuntuu ettei ota vastuuta, ole meidän arjessa kiinni.

Vanhan esihenkilön kanssa olemme pari kertaa käyneet vapaa-ajalla syömässä ja teatterissa. Hän välittää vieläkin meistä, vaikka ei ole enää töissä. Ja on sanonut että hänelle saa aina soittaa ja laittaa viestiä, jos töissä takkuaa tms.

Tervetuloa nykyaikaan sieltä 50-luvulta.

Vierailija
24/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulosttaa epäterveeltä kuviolta, että vanha esimies tehnyt teidän hommat JA nyt hänelle saa soittaa, jos töissä takkuaa..eli yrittää piilojohtaa sivusta teidän kauttanne?

Vierailija
25/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulosttaa epäterveeltä kuviolta, että vanha esimies tehnyt teidän hommat JA nyt hänelle saa soittaa, jos töissä takkuaa..eli yrittää piilojohtaa sivusta teidän kauttanne?

Onko tälle nuorelle esihenkilölle annettu todellista mahdollisuutta onnistua työssään? Niin ei tule tapahtumaan, jos vanha esimies kummittelee taustalla verhoten kaiken välittämiseen yms.

Vierailija
26/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos olen itsekin nainen? Uusi esihenkilö tuntuu olevan liian kiltti. Kuitenkin tarvitaan jämäkkyyttä, että työyhteisö säilyy terveenä ja ihmiset tuntevat olonsa turvalliseksi.

Ihmisten odotukset vaihtelee. Itse en oo koskaan kaivannut esihenkilöltå jämäkkyyttä, enempi tykkään keskustelevasta ja reflektoivasta tyylistä. Tykkään esihenkilöstä, joka saa mut ajattelemaan. Pehmeä johtaminen joka antaa vapautta työntekijälle, on musta paras.

Vierailija
27/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies eikä mikään esinahka.

Vierailija
28/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö mikä on esihenkilö? Esimies vai?

Nainen esimiehenä on kyllä farssi koska heistä ei ole johtajiksi.

Ööö sukupuolineutraali ilmaisu ööö?

Vierailija
29/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai selvä, että nuori ihminen ensimmäistä kertaa esimiehenä joutuu opettelemaan uuden roolinsa.

Tuntuu, että hänet on nyt heitetty hyeenalauman keskelle.

Vierailija
30/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö mikä on esihenkilö? Esimies vai?

Nainen esimiehenä on kyllä farssi koska heistä ei ole johtajiksi.

Ööö sukupuolineutraali ilmaisu ööö?

Kutsutko pyykkipoikaa pyykkihenkilöksi,äidinkieltä henkilönkieleksi tai rekkamiestä rekkahenkilöksi?

Vierailija
31/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kai selvä, että nuori ihminen ensimmäistä kertaa esimiehenä joutuu opettelemaan uuden roolinsa.

Tuntuu, että hänet on nyt heitetty hyeenalauman keskelle.

Tämä, näennäisesti toimiva ja lämminhenkinen työyhteisö. Oikeasti täynnä piilojohtamista ja epäterveitä kuvioita. Ei käy kateeksi. Kiinnostaisi tietää kuinka esihenkilön työssäjaksamisesta ja ammattilisen kasvun mahdollisuuksista on huolehdittu organisaatiossa.

Vierailija
32/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos olen itsekin nainen? Uusi esihenkilö tuntuu olevan liian kiltti. Kuitenkin tarvitaan jämäkkyyttä, että työyhteisö säilyy terveenä ja ihmiset tuntevat olonsa turvalliseksi.

Meinaatko, ettei työyhteisö itse ole vastuussa siitä, että "säilyy terveenä"? Onko sun mielestä esimiehen tehtävä hoitaa työntekijöiden terveyttä (mielenterveyttä?)? Töihin tullaan töihin, eikä hoidattamaan itseä. Vaikutat melko epäkypsältä, kuten koko työyhteisönnekin ilmeisesti.

Vierailija
33/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ole paljon muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa työpaikkaa. Esihenkilöllä iso vaikutus ja ei kannattaa etsiä paikka työyhteisössä, jossa arvot kohtaa omien kanssa ja pystyy tekemään töitä huoletta.

Vierailija
34/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten odotukset vaihtelee. Itse en oo koskaan kaivannut esihenkilöltå jämäkkyyttä, enempi tykkään keskustelevasta ja reflektoivasta tyylistä. Tykkään esihenkilöstä, joka saa mut ajattelemaan. Pehmeä johtaminen joka antaa vapautta työntekijälle, on musta paras.

Eiköhän toiminta riipu millaista työtä tehdään. Itse en kaipaa esimiestä johtamaan minua, mutta kaipaan tueksi pitämään oman tiiminsä puolta ja huolehtimaan ettei alaiset ylikuormitu, eli priorisoimaan ja määrittelemään alaistensa vastuita. Kyseessä asiantuntijaorganisaatio.

Vierailija
35/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole esihenkilöiden kanssa juuri muuten asioinut kuin silloin jos olen sairaana mitä en juuri koskaan ole. Jotkut ovat yrittäneet juttuttaa enemmän mutta tykkään hoitaa työni hyvin ja sitten lähteä kotiin. En kaipaa mitään enempää. Enkä hyväksy esihenkilöiden facekaverikutsuja. Eikä ole mitään pahaa sanottavaa esihenkilöistäni. Mutta työ on vain työtä.

Vierailija
36/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli uusi esihenkilö, joka myös heitti kaikki pallot alaisilleen, eikä edes ymmärtänyt alaistensa työtä. Sitä katsottiin ihmeen pitkään, mutta kun tarpeeksi otti löysästi ja oli tekemättä, eivätkä alaiset yrittäneet pelastaa tai peitellä, niin joutui toisiin hommiin. Samalla erityisesti ne alaiset ketkä kaipasivat enemmän tukea purkivat tuskaansa muualla organisaatiossa oleville työkavereille ja esimiehille. Eli tässä tapauksessa toiminnalla tai oikeastaan toimimattomuudella oli seuraukset. Ei vain tapahtunut ihan heti.

Vierailija
37/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ole paljon muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa työpaikkaa. Esihenkilöllä iso vaikutus ja ei kannattaa etsiä paikka työyhteisössä, jossa arvot kohtaa omien kanssa ja pystyy tekemään töitä huoletta.

No missään ei vaan taida olla enää työpaikkoja, joissa meininki on 50-luvulta ja pomon kaverin edut heti saatavilla.

Vierailija
38/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole esihenkilöiden kanssa juuri muuten asioinut kuin silloin jos olen sairaana mitä en juuri koskaan ole. Jotkut ovat yrittäneet juttuttaa enemmän mutta tykkään hoitaa työni hyvin ja sitten lähteä kotiin. En kaipaa mitään enempää. Enkä hyväksy esihenkilöiden facekaverikutsuja. Eikä ole mitään pahaa sanottavaa esihenkilöistäni. Mutta työ on vain työtä.

Onko esihenkilöllä mitään muuta tekemistä kuin olla esihenkilö? Kuulostaa aika helpolta hommalta jos työ on lähinnä vain sairausloma ilmoitusten vastaanottamista 😂

Vierailija
39/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No missään ei vaan taida olla enää työpaikkoja, joissa meininki on 50-luvulta ja pomon kaverin edut heti saatavilla.

Mutta on työpaikkoja, joissa esihenkilö tekee työnsä.

Vierailija
40/41 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät vain rohkeasti sitä esimies -sanaa niin homma hoituu. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan