Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jess! Joulun ruoat mietitty. Sit vaan pikkuhiljaa toteuttamaan

Vierailija
29.11.2022 |

Jouluaaton ja joulupäivän menut päätetty juomia myöten. Kohta teen kauppalistan. Siitä siitten voi pikkuhiljaa alkaa toteuttamaan.
Mites teillä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks savustettu lohi, perunaa, silliä 3 purkkia,  pari erii salaattia, yks maksalaatikko, kirjolohikiusausta vielä.

Vierailija
22/25 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö se menu joka vuosi miettiä uusiksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Ja jos niin miksi?

On niin paljon ihania herkkuja, mitä haluan tehdä, ettei kaikkia voi tehdä samalla kertaa.

Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalaisena olen tehnyt jo vuosikausia laatikot, rosollin ja piirakat itse, paistanut kinkun, leiponut piparit. Ja tänä vuonna teen samoin. Pöytään tulee myös keitettyjä perunoita, tummaa leipää, voita, munavoita, lohta, juustoja, silliä, kivennäisvettä ja punaviiniä. Jälkiruoaksi on aina jäätelöä. Ei ole juuri miettimistä, että mitä tekisin, sillä varsinkin puolisuomalaisille lapsilleni nämä ruuat ovat SE juttu jouluna.

Vierailija
24/25 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska törmätä täällä sanaan gubbröra. Kjäll Westön viimeisessä romaanissa kapellimestari valmisti vierailulle tuleville kollegoilleen skagenröraa juhannuksena. En ollut kuullut koskaan tällaisesta ruokalajista ja katsoin googlesta, mitä se sisältää. Nyt tiedän gubbrörankin reseptin. Skagenrörassa on sillin tilalla katkarapuja. Hyviä kummatkin.

Vierailija
25/25 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies miettii joulun ruoat ja minä teen. Mies hoitaa käytännössä kaiken metatyön ja minä käytönnön. Meillä oli joskus riitaa kotitöistä ja mies ei uskonut metatöihin, niin hän sai ne hoidettavakseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi