Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla osittainen imetys oma valinta? Lahipiirissa ei ole juurikaan tuoreita aiteja ja kaipaan muiden kokemuksia aiheesta.

Vierailija
09.11.2006 |

Minulta tulisi luultavasti tarpeeksi maitoa, mutta kerran pari vuorokaudessa turvaudun korvikkeeseen, koska koen imetyksen melko raskaaksi. Imetän yli neljä tuntia vuorokaudessa ja minusta se on jo aika hyvä panos ja lapselle äidinmaito on tällöin pääasiallinen ravinto. En kuitenkaan JAKSA imettää enempää. Mitäpä muutakaan siinä sitten tuntee kuin hienoista syyllisyyttä, kun täysimetystä kuitenkin suositellaan. Vauva on alle kuukauden ikäinen. Onko joku muu tehnyt samanlaisen ratkaisun?

Imetysfanaatikkojen tuomiot eivät nyt mieltäni muuta vaan kaipaan lähinnä vastaavia kokemuksia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen luopui ITSE tissistä 9kk vanhana ja pienempi nyt 6kk edelleen syö tissiä, mutta saa myös pullosta maitoa.

Tuo on ihan huuhaata, että lapsi luopuu rinnasta jos saa pulloa!! MEillä ei ainakaan näin ole ollut.

Vierailija
2/12 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset terkut, että kyllä imettäminen oikeasti on osalle meistä raskasta...sektiohaavan takia oli vaikea löytää hyvää asentoa, hormoonimyrskyt tekivät lepäämisen vaikeaksi jne. Ja joskus sitä vaan tunsi olonsa ihan ruokintakoneeksi, kun lapsi oli tissitakiaisena kolmatta tuntia rinnalla, eikä itse ollut saanut edes aamupalaa...

Ja minä osaimetin lastani 1½ vuotiaaksi, eli ei tuo lopettanut tissin imemistä vaikka joka päivä sai pullosta lisäksi maitoa.

Tsemppiä vaan ap:lle, sinä teet niinkuin sinusta tuntuu hyvältä tässä asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tapauksennehan on siitä ihan oiva esimerkki, eikä vastaesimerkki, kuten itse esität! Ei 9-kuinen lopeta rinnan imemistä, jos sille ei anneta jatkuvasti maitoa muualta kuin rinnasta.

Vierailija:

Esikoinen luopui ITSE tissistä 9kk vanhana ja pienempi nyt 6kk edelleen syö tissiä, mutta saa myös pullosta maitoa.

Tuo on ihan huuhaata, että lapsi luopuu rinnasta jos saa pulloa!! MEillä ei ainakaan näin ole ollut.

Vierailija
4/12 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa äidin, lapsen ja koko perheen hyvinvointiin, sillä on " ämmä" vauvoille parasta ja korvike suorastaan pahoinpitelyä.

Vierailija
5/12 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ole sitä mieltä, mutta 9kk on imetetty monen jätettyä aikaisemmin äidin aloitteesta. Ja en ole itsekkään syönyt kun 9kk ja en saanut muualta maitoa!!

Vierailija
6/12 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoiset jutut ovat ihan teidän omassa päässänne, hyvät naiset. Sen sijaan on kerrottu, että säännöllinen pullosta syöttäminen LISÄÄ TODENNÄKÖISYYTTÄ sille, että vauva alkaa hylkiä rintaa (= rintaraivarit, tehoton syöminen, vieroittuminen). Kaikille ei käy näin, mutta TODENNÄKÖISYYS kasvaa. Ymmärtäisimmeköhän me tämän vaikkapa seuraavan pikku esimerkin valossa: vyötärölihavuus lisää aikuisiän diabeteksen riskiä; kaikki vyötärölihavat eivät saa sitä, mutta vyötärölihavien joukossa on todennäköisemmin diabetesta kuin hoikkien.

??

Vierailija
7/12 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vaan nyt on kiva helpottaa itseään ja antaa vauvalle pulloa. Esim. kyläreissuilla voin turvautua pulloon, ettei mun aika mene vauvan kans sillä välin kun muut rupattelee olkkarissa tai kahvipöydän ääressä omia juttujaan.

Pääasiassa annan vauvalle rintaa, mutta ihan ilman syyllisyydentuntoja helpotan elämääni välillä pullolla. Koen olevani ihan tervejärkinen nainen.

Vierailija
8/12 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla ei oo kauheen hyvä pinna ilmeisesti, kun jo neljässä tunnissa väsyt

mutta parempi kerätä voimia sillä lisäravinnolla kuin rääkätä itseään loppuun

veikkaan, että vauvasi kohta jättää tisun kokonaan

Vierailija
9/12 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa tulee myös täällä, mutta vauvan imettäminen vie mehut henkisellä puolella. Kaipa tätä jaksaisi paremmin, mikäli saisi nukkua kunnon yöunet.

Lykkään korvikkeen antoa niin kauan, ettei pulloja tarvitse keitellä. Luultavasti alan imettää + antaa korviketta vauvan ollessa n.4kk ->

Johtuukohan tämä imettämisen raskaaksi tunteminen hormoneista vaiko äidin halusta saada " omaa tilaa" ?

Vierailija
10/12 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla jaksamatta imettää, sitä en ymmärrä. Siinähän voi itse samalla lukea, kattoa telkkaria, makoilla, nukkua...siis jos imetyshetket ei ole täyttä takkuamista, rintaraivareita jne.

Vierailija
11/12 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta useammasta vauvasta, eikä pullo ole koskaan syrjäyttänyt rintaa. Kyllä vaavi tykkää enemmän rinnasta, ainakin jos imetyshetkeen satsaa muutenkin, eikä imetys ole pelkästään pikaista ruokintaa paidan alta.

Mun vauvani on tykännyt viipyä kainalossa imemässä siitä huolimatta, että hän on saanut välillä pulloakin.

Ei elämä ole aina mustavalkoista. Kaikista syyttelyistä tai väitteistä huolimatta pullo-rintaruokinta voi onnistua ihan hyvin vaikka vuodenkin verran! Kokemusta löytyy.

Vierailija
12/12 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapsi on jo tosin vähän yli vuoden vanha ja imetyksen lopetin kokonaan pari kuukautta sitten. Pääsäänöisesti imetin mutta annoimme myös korviketta n. 1dl vuorokaudessa. Koska en ollut koko aika läsnä (mm. harrastukset) vaan lapsi oli isänkin kanssa - eikä pumppaamalla juurikaan maitoa herunut - oli korvike siinä tilanteessa paras vaihtoehto.