vaatekoko
osasisko joku sanoa et minkä kokoista vaatetta käyttää 2.5 vuotias, normaalikokoinen? onko 92 vai 98 cm parempi????
Kommentit (5)
Itse olen huomannut lasteni kanssa, että kokolapuista kannattaa lukea 92cm " siihen asti" jne. eli 92 koko kaksivuotiaaksi asti, kaksivuotiaasta kolmevuotiaaksi 98 jne.Omat lapseni ovat sirokokoisia.joidenkin valmistajien vaatteet ovat varsin väljiä, mutta tosiaan aina mielummin väljä koko, kuin että vaate jää pieneksi ennen kauden loppua.
mutta tuo minkä edellinen kirjoittaja kirjoitti pitää aika hyvin kutinsa, nimittäin meidän tytöllä alkaa olla kaikki vaatteet jo 98-kokoisia. Pituutta on nyt noin 93 cm. Meillä on kyllä aika isokokoinen tyttö (2-vuotiaana jo 91 cm, nyt 2v3kk) ja 92-kokoisia paitoja ei ole ollut käytössä varmaan yhtään pitkään aikaan ja pikkuhiljaa kaikki housutkin alkavat olla 98-kokoisia.
Kyllä varmaan tuo 98 voisi olla parempi, tulee käyttöön ainakin joskus. 92-kokoisella suurella todennäköisyydellä käyttöikä jää lyhyeksi tai kokonaan pois käytöstä. Mutta kannattaa hieman katsella niitä kokoja sillä ne koot tosiaan vaihtelevat todella paljonkin. Esim. Lindexiltä olen ostanut tytölle 98cm vaatteita jotka ovat jo pieniä kun taas esim. Kappahlin 98cm vaatteet alkavat olla sopivia. H&M:ltä ostin tytölle kesällä housut (käytti silloin muuten 92cm housuja), oli pakko ottaa 86cm ja ne olivat jopa isot!
-minskuliina
luulenpa että otan sitä 98 kokoa niin ei ainakaan ole sitten pieni. Tosiaan hankala aina tietää mitä kokoa pitää olla, kun oma 4v käyttää 98/104 kokoisia, eli on pienempi kuin muut samanikäiset. Jos vaikka jonkun kivan mekon katsoo niissä aina helpompi osua oikeampaan kuin esim housuissa.
Riippuu mallista, merkistä ja lapsesta. Osalla samanikäisistä ollut jo pitkään käytössä 100-104 senttisiäkin. Yleisesti suosisin tuossa iässä jo kokoa 98 jos ei ole tosi pienikokoinen lapsi.
mun vajaa 2 vee käyttää 92 kokoa. Ostatko omalle vai lahjaksi? Jos lahjaksi, osta ennemmin isoa kuin pientä. Itse ostaisin 98 kokoa. Hihoja jne on helpompi kääntää kuin pidentää ja onhan isommasta vaattesta pidempään iloa.