Outo puhelu
Vastasin soittoon ja tuntematon kysyy onko osoitteeni puhelinnumero. Vastaan että on. Kysyy olenko asunnon omistaja vaiko vuokralla. Vastaan jotta vuokralla. "Asia selvä kiitos". Puhelu loppui siihen. Numerolle ei löytynyt omistajaa, salainen numero. Mitä tämä oli?
Kommentit (58)
Ottakaa aina selvää aluksi, kuka soittaa ja miksi.
On kummallista, että tuntemattomalle ryhtyy kertomaan omia tietojaan.
Ei niitä tartte tutuillekaan kertoilla.
Minä katkaisen puhelun kyselijöille saman tien ja panen numeron estoon.
Tuo vinkki on hyvä, että sanoo heti alkuun että hetkinen, ja viiden minsan välein hetki vielä jos haluaa soittajan vtutuskäyrän nousuun.
Miks joku edes vastaa mitään tuollaiselle, joka ei edes kunnolla esittele itseään ja asiaansa?
Mahdollista, että oli joku remonttifirma. Jos olisit ollut omistaja, olisi tarjoutunut vaihtamaan vaikka keittiön kaappien ovet tai kuvaamaan viemäriputket.
Minulle on soitettu jostain firmasta ja kysytty, onko osoitteeni Kirkkokatu 12 B 6. Kysyin, miksi asiaa kysytään ja vastaus oli, että yritämme saada asunnon asukkaan puhelimeen. Sanoin, että sitten teidän pitäisi varmaan soittaa hänelle eikä minulle.
Asun ko. asunnossa, mutta en todellakaan jollekin randomille kerro mitään asumisestani.
death metalia luuriin täysillä soimaan vaan mokoman laisille 👹
Voi olla jonkun remonttifirman asiakashaalija, joka ensin selvittää, oletko asunnon omistaja.
hetkinen vain kirjoitti:
death metalia luuriin täysillä soimaan vaan mokoman laisille 👹
Ja hetki vielä, puhelimessani on ruuhkaa.
Ajatus tuli myös mieleen, että laittais vaikka säkkipillimusiikki täysillä soimaan tai jotain viulunvingutusta.
ei kai osoitteella voi puhelinnumeroa olla. varsinkaan nykypäivänä kun kaikilla on mobiilipuhelimet missä sen tietää missä kännykän omistaja liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
ei kai osoitteella voi puhelinnumeroa olla. varsinkaan nykypäivänä kun kaikilla on mobiilipuhelimet missä sen tietää missä kännykän omistaja liikkuu.
Asiakastietoja, osoite ja puhelinnumero. Joku ottaa lainaa ostoksia varten, antaa väärät tiedot, ei maksa ostojaan, kauppias antaa velan perintäfirmalle, joka lähtee tavoittelemaan koijaria, esimerkiksi, tällästä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä operaattori tietää yhteystiedot.
Vierailija kirjoitti:
Robottipuhelu.
Samat tyypit soitti ja esittivät haluavani ostaa asuntoni. Hyvin oli repliikit tehty, kun aikani intin niin tajusin etten puhu ihmisen kanssa.
Lauermalaisuutta. Nyt ihmiseltäkuulostava robotti.
1,38 miljoonan suomalaisen WhatsApp-käyttäjän puhelinnumerot myynnissä
On syytä olla varovainen WhatsAppin, tekstiviestien ja puhelujen kanssa.
https://www.tivi.fi/uutiset/1-38-miljoonan-suomalaisen-whatsapp-kayttaj…
Joku myyjä.
Jos asut krs-talossa niin ovat myymässä parvekelaseja, ilmalämpöpumppuja, ovisilmiä jne. Näitä soittoja tulee lähes viikottain.
Tuon takia mulla on salainen numero enkä ikinä vastaa, jos tuntemattomasta numerosta soitetaan.
Minulle soitti Kempeleellä toimiva keittiöitä toimittava yritys, joka kertoi että heidän edustajansa on varannut minulle käyntiajan asunnossani tiettynä päivänä klo 11.00. Sanoin tietenkin heti, että ei käy.
Pitkään ennen tätä puhui käyttäen usein termiä asunto-osakeyhtiönne, jolloin tyhmempi olisi voinut kuvitella, että kyseessä on taloyhtiömme hanke.
Aikaa soitosta on pari kuukautta. Muistan vaan, että yrityksen nimi alkoi I-kirjaimella (i niinkuin Iivari). Googlasin heti puhelun jälkeenyrityksen, ja mitä löytyikään. Yritys on kuuluisa siitä, että pyrkii pääsemään iäkkäämpien henkilöidrn luo ja ovat tuntikausia asiakkaan luona ja usein väsytystaktiikalla myyvät henkilölle uuden keittiön tuplahinnalla normikeittiötoimittajaan verrattuna. Yritys lienee tuttu myös kuluttaja-asiamiehille.
56/56 haluaa jatkaa vielä (vähän ilkeästi):
Mieleen tuli, että pyrkivät sahaamaan pääkaupunkiseudun ikäihmisiä linssiin ottamalla kunnon katteet täältä, jotta voivat myydä omalla toiminta-alueellaan sopuhintaan tutuilleen eli muille uskovaisille.
Vierailija kirjoitti:
Minulle soitti Kempeleellä toimiva keittiöitä toimittava yritys, joka kertoi että heidän edustajansa on varannut minulle käyntiajan asunnossani tiettynä päivänä klo 11.00. Sanoin tietenkin heti, että ei käy.
Pitkään ennen tätä puhui käyttäen usein termiä asunto-osakeyhtiönne, jolloin tyhmempi olisi voinut kuvitella, että kyseessä on taloyhtiömme hanke.
Aikaa soitosta on pari kuukautta. Muistan vaan, että yrityksen nimi alkoi I-kirjaimella (i niinkuin Iivari). Googlasin heti puhelun jälkeenyrityksen, ja mitä löytyikään. Yritys on kuuluisa siitä, että pyrkii pääsemään iäkkäämpien henkilöidrn luo ja ovat tuntikausia asiakkaan luona ja usein väsytystaktiikalla myyvät henkilölle uuden keittiön tuplahinnalla normikeittiötoimittajaan verrattuna. Yritys lienee tuttu myös kuluttaja-asiamiehille.
Minun kotiini pyrki ikkunamyyjä. Hän totesi ovella, että tulee nyt mittaamaan ikkunat sisäpuolelta. Sanoin, että et tule.
Jessus.. oisit nyt kysynyt ensin että kuka soittaa ja miksi kysyt tällaista ja mihin tarvitset tällaista tietoa.
Eikä siltikään olisi tarvinnut tuolle kertoa tietojasi :D