Miksi ruokajonoissa käyville ollaan kateellisia?
Vasta yhdessäkin nettiryhmässä joku itki, kun ruoka-avussa jonottaa ihmisiä jotka eivät sinne kuuluisi. Olisi vaan huikean jännä tietää, mistä juuri tämäkin valittaja on pahoittanut mielensä ja mikä hän on määrittelemään kuka kuuluu sinne ja kuka ei. Esim. minä olen joutunut käymään ruoka-avussa. En näytä ulospäin poikkeavalta, mutta esim. vaatteeni ja tavarani ovat roskalavaryhmistä. MIten joku voi olla kateellinen ruoka-avussa kävijöille. Menisi itsekin sinne kun niin korpeaa muiden ilmaiset ruuat.
Kommentit (26)
miksi kuvittelet, että kritiikin esittäjällä kritiikin esittämisen syynä olisi kateus? outo ajatus kaikenkaikkiaan, että jos joku kritisoi ruokajonossa käyviä, niin heille oltaisiin kateellisia
Vierailija kirjoitti:
Koska ne saavat ilmaiseksi sen mistä joutuu itse maksmaan.
Ruoasta josta on päiväys mennyt. Jokin tuoretuote saattaa olla homeessa.
Nykyään onkin tiukemmassa mitä sieltä leipäjonosta saa kun hakijoita on enemmän ja jaettavaa vähemmän kuin ennen. Mutta muutama vuosi sitten eräs tuttuni sanoi ettei käytä ruokaan lainkaan rahaa. Kävi Hurstin jakelussa ja sieltä sai monipuolisesti kaikkea: ruokaa, pesuaineita, lemmikkien ruokaa, wc paperia, vaatteita yms.
Laskettiin kerran että tämä kaveri pääsi samaan elintasoon kuin moni työssäkäyvä kun kaikki tuet ja tuo ilmainen ruoka laskettiin yhteen. Mutta nykyään tosiaan eri tilanne, Hurstikin jakaa enää kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä alapeukuttaja. Perustele äläkä alapeukuta. Mikä esim. sinua siinä harmittaa.
minä alapeukutin, koska aloituksesi oli aivoton ja perustui vain omaan luulotteluusi - menit siitä johtopäätökseen, että syynä on kateus, vaikka heittämällä voisi keksiä muitakin syitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä alapeukuttaja. Perustele äläkä alapeukuta. Mikä esim. sinua siinä harmittaa.
minä alapeukutin, koska aloituksesi oli aivoton ja perustui vain omaan luulotteluusi - menit siitä johtopäätökseen, että syynä on kateus, vaikka heittämällä voisi keksiä muitakin syitä
Tämähän on vain sinun mielipiteesi. Ei mikään absoluuttinen totuus. Itse vaikutat aivottomalta. Vai oletko joku Jumalasta seuraava ylöspäin mielestäsi.
Sivusta myös: hän toivoo tietenkin että nimenomaan esitettäisiin niitä mielipiteitä. Alapeukku ei ole mielipide, se on tunteenilmaisu. Keskustelupalstalla toivoisi keskustelua, mutta jos vain peukutat, se tarkoittaa että sinulla ei ole oikeasti mitään sanottavaa.