Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ruokajonoissa käyville ollaan kateellisia?

Vierailija
28.11.2022 |

Vasta yhdessäkin nettiryhmässä joku itki, kun ruoka-avussa jonottaa ihmisiä jotka eivät sinne kuuluisi. Olisi vaan huikean jännä tietää, mistä juuri tämäkin valittaja on pahoittanut mielensä ja mikä hän on määrittelemään kuka kuuluu sinne ja kuka ei. Esim. minä olen joutunut käymään ruoka-avussa. En näytä ulospäin poikkeavalta, mutta esim. vaatteeni ja tavarani ovat roskalavaryhmistä. MIten joku voi olla kateellinen ruoka-avussa kävijöille. Menisi itsekin sinne kun niin korpeaa muiden ilmaiset ruuat.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisivat itsekin mennä mutta eivät uskalla.

Vierailija
2/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä alapeukuttaja. Perustele äläkä alapeukuta. Mikä esim. sinua siinä harmittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on suuri ero, että joutuuko käymään ruokajonossa, vai että voiko käydä ruokajonossa. Ne jotka voivat käydä ruokajonossa, eivät sinne lähtökohtaisesti kuulu. 

Vierailija
4/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää itkeä ja valittaa siitä, mitä muut saavat, vaikka heillä menee tarpeeseen ja kitisijällä vain ylisuureen egoon.

Vierailija
5/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on suuri ero, että joutuuko käymään ruokajonossa, vai että voiko käydä ruokajonossa. Ne jotka voivat käydä ruokajonossa, eivät sinne lähtökohtaisesti kuulu. 

Niin mutta mistähän ne muut tietävät ketkä voivat ja ketkä joutuvat. Siinähän se juuri on kun voi olla kulissit roskalavaryhmän vuoksi kunnossa.

Vierailija
6/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta mistähän ne muut tietävät ketkä voivat ja ketkä joutuvat. Siinähän se juuri on kun voi olla kulissit roskalavaryhmän vuoksi kunnossa.

Yleensä ne jotka juotuvat käymään ruokajonossa eivät kerro siitä kaikille, kun taas ne jotka käyvät siellä vain koska he, voivat jakavat tuon tiedon, niin kuin kaiken muunkin elämästään. Kyse on vähän samasta ilmiöstä kuin vegaanien ja Teslan omistajien kohdalla.

Vierailija
7/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ärsyttävät ne, jotka polttavat, käyvät baareissa harrastuksenaan, ostavat jatkuvasti merkkivaatteita ja ripsenpidennyksiä, ja sitten hakevat ruoka-apua sitä aidosti tarvitsevien nenän edestä. Nämä eivät ole mitään mielikuvitushahmoja, sillä heitä on tuttavapiirissäni.

Vierailija
8/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vain harmitellut, miten jonot kasvaa. Toivottavasti apua jää sitä tarvitseville.

Ne, ketkä eivät sitä apua tarvitse niin onko kyse sitten vain murto-osasta verrattuna kokonaismäärään? Joskus tämä pieni vähemmistö tekee asioita ruman ja vie apua heiltä, ketkä sitä tarvitsevat. Toivottavasti näin ei käy tässä asiassa.

Vierailija
9/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne jotka juotuvat käymään ruokajonossa eivät kerro siitä kaikille, kun taas ne jotka käyvät siellä vain koska he, voivat jakavat tuon tiedon, niin kuin kaiken muunkin elämästään. Kyse on vähän samasta ilmiöstä kuin vegaanien ja Teslan omistajien kohdalla.

Ei välttämättä kaikki kerro itse, päinvastoin tuntuu että ruokajonojen hoodeilla on uteliasta porukkaa kyttäämässä ja HE raportoivat kateellisena kun eivät itse jonoon uskaltaudu. Miten per*eestä tällaisten henkilöiden oma elämä on?

Vierailija
10/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro minulle asia mistä suomalainen ei olisi kateellinen niin saat pientärahaa.

Vierailija
11/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne saavat ilmaiseksi sen mistä joutuu itse maksmaan.

Vierailija
12/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kävisin itsekin, mutta se on aina työaikaan.

Vierailija
13/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi oikeastaan alkaa käymään itsekin ruokajonossa kun etätyö ja joustava työaika mahdollistaa sen. Saisi edes osan sähkönhintakusetuksesta kuitattua.

Vierailija
14/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim.Itä Helsinki lähiöstä:Haluavat itsekkin mennä.Mutta tietävät naapurikin käy! Kun vanhukset pihan toisesta 8 kerroksisesta talosta käy Helsinki 94. Ylpeys estä  tätäkin eläkeläis naista,kun esitetän pihapiiri kuinka vakavarasia ollaan ja haukutaan juuri näitä 2 vanhusta joilla ei sosiaali tukia, pienet eläkkeet,jotka menee lääkkeisin

Vierailija
15/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kateutta, jos toivoo, että ruokajonoissa kävisivät vain ne, joille se on tarpeen, ts. vähävaraiset. Jos olet ok tuloinen, turha käydä lokkimassa jonoista ruokalahjoituksia, vain koska saa ilmaiseksi.

Vierailija
16/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole kateutta, jos toivoo, että ruokajonoissa kävisivät vain ne, joille se on tarpeen, ts. vähävaraiset. Jos olet ok tuloinen, turha käydä lokkimassa jonoista ruokalahjoituksia, vain koska saa ilmaiseksi.

Ei varmaan saisi myöskään ostaa punalaputettuja tuotteita?

Vierailija
17/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä alapeukuttaja. Perustele äläkä alapeukuta. Mikä esim. sinua siinä harmittaa.

Ihan näin sivusta kyselen, et mitä väliä peukutuksilla. Kaikki ei tasan tarkkaan ole sun kanssa samaa mieltä. Haluaisitko maailman missä kaikkien mielipiteet ovat identtisiä?

Vierailija
18/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse kadehtia kun sinne saa mennä kuka vaan. Sen kun menee jonon jatkeeksi jos siltä tuntuu.

Vierailija
19/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei joudu. Sinne saa kuka tahansa mennä. Itse en käytä, koska haluan valita mitä syön, eenkä muutenkaan jaksa johonkin tiettyyn aikaan tiettyyn paikkaan mennä jonottamaan, kun en edes tiedä mitä sieltä sitten saa. Jonottakoot mun puolesta vaikka miljonäärit jos haluavat.

Vierailija
20/26 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset nyt kadehtii sitäkin, jos joku joutuu/saa hakea toimeentulotukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi