Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulupäivän päivälliselle hakusessa jokin lämmin kalaruoka.

Vierailija
27.11.2022 |

Yleensä on ollut paistia ja yhdelle vieraalle kalaruoka (ei syö lihaa ja kanaa) erikseen, mutta ajattelin tänä vuonna säästää aikaa keittiössä ja tehdä jonkun kalaruoan kaikille.
Alkupalapöytään perinteisten sillien jne oheen laitan tarjolle muutamia eri leikkeleitä.
Eli hakusessa jokin hieman juhlavampi lämmi kalaruoka lisukkeineen.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohilaatikko.

Vierailija
2/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse savustettu lohi. Google "kalaruoat"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään, että jouluna on jouluruokia. Sen vuoksi on vaikea keksiä mitään kalaruokaa, mikä olisi jouluinen. Eikö laatikot ym. jouluruoat kävisi, jos ostat vaikka lämmisavulohen siihen kaveriksi.

Vierailija
4/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janssoninkiusaus.

Vierailija
5/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään, että jouluna on jouluruokia. Sen vuoksi on vaikea keksiä mitään kalaruokaa, mikä olisi jouluinen. Eikö laatikot ym. jouluruoat kävisi, jos ostat vaikka lämmisavulohen siihen kaveriksi.

Entä lipeäkala? Se on jouluruoka.

Vierailija
6/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan uunissa paistettu lohi. Graavikalaa lisäksi. Siika on muuten graavikalana aivan ihanaa.

Vierailija
7/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalahan on jouluruokaa...

Vierailija
8/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuha walewska, on mielettömän herkullista ja isossa vuuassa valmistuu kerralla koko päivällinen.

https://www.valio.fi/reseptit/kuha-walewska/

9/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen uunilohi, jossa on päällä aurajuustoa. Jos siis tavallinen uunilohi on liian tylsä.

Vierailija
10/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee haukivenellejä.

Vierailija
11/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan uunissa valmistettuna. Vedessä keittämällä saa vain vetistä. Sen valkokastike, itse annosteltu maustepippuri ja suola sekä herkulliset perunat ja vihreät herneet ovat homman ydin.

Osa tekee valkokastikkeen sijasta kananmunakastiketta ja perunat voivat olla edellisiltä aterioilta ylijääneitä keitettyjä perunoita, joista on tehty paistinperunoita. Kukaan ei kiellä myöskään vaihtamasta niitä keitettyjä perunoita Hasselbackan perunoihin.

Vierailija
12/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaisittain ja etenkin napolilaisittain kala on tärkeä joulupöydässä. Katso sivustolta Ricettedigusto.info joku herkullinen italialainen joulukalaruoka.

Vierailija
13/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seljanka

Vierailija
14/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä yksi lumihiutale mene kaikkien muiden edelle? Muut joutuvat kärsimään vain koska ruoka ei kelpaa.

Vierailija
15/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrttinen uunilohi (esim. kokonainen lohi täytettynä). Loheen sopii myös vaikka karpalo ja klementiini jos jouluisia makuja hakee.

Vierailija
16/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Sellainen uunilohi, jossa on päällä aurajuustoa. Jos siis tavallinen uunilohi on liian tylsä.

Kannattaa kokeilla uunilohta, jonka päälle laittaa joko valmispeston tai tekee itse peston ihan tillistä, parmesaanista tai leivänmuruista/gluteenittomista korppujauhoista, manteleista ja rypsiöljystä. Kannattaa pistää reikiä kalaan ennen peston levittämistä. Päällystää kalan sitruunaviipaleilla.

Vierailija
17/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipeäkala on unohdettu jouluruoka eli sitä siis joulupöytään

Vierailija
18/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hapansilakkaa

Vierailija
19/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös jouluhauki on ihan juttu.

Lipeäkalaa kunnon bechamel ja pekoni- sekä pähkinämurua, on loistavaa.

Vierailija
20/36 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös jouluhauki on ihan juttu.

Lipeäkalaa kunnon bechamel ja pekoni- sekä pähkinämurua, on loistavaa.

Esim: https://hatala.fi/kalareseptit/hatalan-taytetty-jouluhauki/