Rajaton täti, loukkaantuisitteko tästä?!
Siskoni, eli lapseni täti oli meillä yökylässä. Asuu kaukana joten tuli päivää ennen lapsen synttäreitä meille, kun ei kuulema "jaksa ajaa 800km päivässä"
No ei siinä mitään, mutta lapsen kanssa synttäriaamuna koristelimme kuppikakkuja ja sanoin lapselle että on hyvä osata tehdä kotitöitä jotta sitten osaa kun on naimisissa. Tähän siskoni sanoi lapselle, mitätöiden täysin minun sanomani, että "on hyvä osata ihan itseään varten, ei ole pakko mennä naimisiin jos ei tahdo"
Koko synttärit meni aivan pilalle, lapsi siellä toivotti kaikelle kansalle ettei aio koskaan mennä naimisiin kun täti sanoi ettei tarvitse.
Illalla vielä nukkumaan mennessä sanoi että aikoo olla niinkuin täti ja matkustaa vaan eikä ikinä mennä naimisiin. Suoraan sanottuna v***ttaa että siskoni tuputtaa epänormaalia elämänkatsomustaan lapselleni! Reagoinko liian voimakkaasti? Miten itse olisit reagoinut?
Kommentit (19)
Ihan oikein täti sano.Olet nipottaja äiti.
Ehkä vähän ylireagoit. Lapsen on hyvä kuulla erilaisia näkökulmia.
Vierailija kirjoitti:
Mitenniin olen? En halua että tuollaista opetetaan lapselle, koska haluan lapseni olevan onnellinen myös aikuisena. Eli menevän naimisiin ja saavan paljon lapsia. Siskoni haihattelu ympäri maailmaa on epänormaalia. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenniin olen? En halua että tuollaista opetetaan lapselle, koska haluan lapseni olevan onnellinen myös aikuisena. Eli menevän naimisiin ja saavan paljon lapsia. Siskoni haihattelu ympäri maailmaa on epänormaalia. -ap
Olet oikeassa. Lapset kasvatetaan komerossa, jossa ei ole pelkoa, että näkisivät maailman monipuolisuuden ihan joka asiassa. Pidä pääsi.
Voi ei! Surullista että lapsen tulevaisuus on nyt lukkoon lyöty, mitään ei voi enää muuttaa! Etpä tule lapsen lapsiakaan saamaan, sillä eihän niitä voi ilman avioliittoa kukaan tehdä! Ja naimisiinkaan ei pääse, jos on joskus sanonut ettei aio mennä.
On se vaan kurjaa, mutta eipä sille enää jälkikäteen mitään mahda...
Siskosi puhui järkeviä. Ja kertoi totuuden. Vahvat itsenäiset naiset opiskelevat ja oppivat asioita itseään ja omaa elämää varten.
No loukkaantuisin minäkin, siellä on selvästi kunnollinen kotikasvatus kristillisiin arvoihin eikä mitään woketusta.
Vierailija kirjoitti:
Siskosi puhui järkeviä. Ja kertoi totuuden. Vahvat itsenäiset naiset opiskelevat ja oppivat asioita itseään ja omaa elämää varten.
Missään ei sanottu, että lapsi olisi tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet outo. Mitä väliä mitä lapsi nyt puhuu, myöhemmin sitten rakastuu ja menee naimisiin tai sitten ei mene. Tuossa nyt ei mitään "opetettu". Haluat sitä ja tätä, mistä tiedät millaista onnea lapsesi aikuisena arvostaa. Jokainen valitsee oman elämäntiensä aikuistuttuaan. Miksi arvostelet sisartasi haihattelijaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ihmiset matkustavat paljon. Joko ihan huvikseen lomilla tai työnsä puolesta. En ymmärrä ollenkaan miksi siskosi matkustelu ärsyttää sinua. Lapsesi puheet naimisiinmenosta tai naimattomaksi jäämisestä ovat hetkellistä intoilua. Ei kannata kiinnittää siihen huomiota. Ja ihan tiedoksi sinulle: Suomessa on paljon naisia ja miehiä, jotka oikein mielellään menisivät naimisiin tai asuisivat pysyvästi jonkun kanssa, mutta sopivaa puolisoa ei vain löydy. On väärin katsoa alaspäin niitä, joilla ei ole puolisoa tai avopuolisoa. Se tuntuu epäreilulta. Itsekin olen ollut monta vuotta yksin, en välttämättä omasta tahdostani.
Provoilija Porvoosta tehnyt saman aloituksen ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään ei sanottu, että lapsi olisi tyttö.
Ap:n ei tarvinnut erikseen kertoa, hänen muinainen ajattelumalli kyllä toi lapsen sukupuolen varsin selvästi esiin.
0/5.
Edes lestadiolaiset eivät elä niin ankean maailmankatsomuksen mukaan, että leipominen olisi jotenkin avioon kuuluva taito tai jopa velvollisuus.
Provohan aloitus on mutta mulle on oikeasti käynyt näin, mun serkun tyttö selitti kuusivuotiaana miten pojat ostaa hänelle koruja ja vie häntä hienoihin ravintoloihin syömään. Korjasin tytölle et hän voi hankkia hyvän työpaikan ja maksaa korunsa ja päivällisensä itse niin silloin saa korun ja pihvin tai tofua just silloin kun itse haluaa, ei tarvitse olla jonkun muun varassa. Serkku suuttui mulle.
Siskosi sanoi todella fiksusti. Ihme nipottaja olet.
Just...