Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä villahaalari vastasyntyneelle?

08.11.2006 |

Pitäisi löytää tulevalle talvivauvalle jostain pikkuinen villahaalari. Luulin ruskovillalta löytyvän, mutta heillä pienin koko on 60cm ja saisi olla pienempi...

- tiklu

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin muista, että lapsi kasvaa ensimmäisen vuoden aikana n. 30 cm, joten kasvunvaraa saa olla. Itse ostin vastasyntyneelle 80 cm ja käärin lahkeet ja hihat. Näin haalari mahtui toisenkin talven. Alussahan lapsi ei liiku, joten reilu haalari ei haittaa ja Ruskovillan haalari on vielä joustava, joten ei se niin valtava ollut ensimmäisenäkään talvena.

Vierailija
2/16 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän lämmittää sitten vastaavasti käsiä ja jalkateriä myös

Mukavampi vauvalla on reilu villahaalari + makuupussi + villasukat+tumput, kuin just nippa nappa mahtuva villahaalari tungettuna haalarin sisään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskovilla on vauvalle paras, mutta tosi hintava- tosin meillä käytettiin tavallisia villahaalareita, muistaakseni koko 70 ja 80.

Vierailija
4/16 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiikerri:

Ruskovilla on vauvalle paras, mutta tosi hintava- tosin meillä käytettiin tavallisia villahaalareita, muistaakseni koko 70 ja 80.

Vierailija
5/16 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime lauantaina kävin Salossa Mukelomestassa (Turuntie 4) ja siellä oli Kivat -villahaalareita, joista ihan pienet, muistaakseni 50 cm:stä alkaen, olivat alennuksessa 19 ¿:n hintaan.

Jos kiinostaa, niin kysy sieltä : 02-7337828

Noin yleisesti ottaen olen kyllä Ruskovillan kannalla, eikä se 60 senttinen mikään hurjan iso ole ja sitähän voi käyttää sitten koko kevään ja vielä kesälläkin viileillä ilmoilla vaunuissa ulkoiluasuna.

Vierailija
6/16 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen! Meillä ollut käytössä laitokselta asti, lapsi nyt leikki-ikäinen

Vierailija
7/16 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

villahaalari kuin 60cm vai onko tuo normaali 60cm vaatteita pienempi?

Vierailija
8/16 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva kasvaa aika äkkiä 60-senttiseksi, joten tuota pienempi haalari jää todennäköisesti hyvin pian pieneksi. 60-senttisenkin kanssa voi olla siinä ja siinä, että mahtuu koko talven - riippuen tietysti siitä, mihin aikaan talvesta vauva syntyy - jotkut vauvat kun ehtivät kasvaa jo ennen puolta vuotta yli 70 cm pitkiksi.

Voi olla, että kovin monella valmistajalla ei edes ole pienempiä kuin 60-senttisiä villahaalareita, juuri siitä syystä, että niiden menekki on todennäköisesti hyvin vähäistä..

Vierailija
9/16 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on kylmä - ainakin yleensä....

Esikoinen oli syntyessään n. 3,2kg ja just ja just 50cm.... Meni kohtuu kauan ennenkuin käytti 60cm vaatteita. Ollaan tulevalle vauvalle hankittu 56cm toppahaalari. Jos se jostain syystä jää liian pieneksi laatikossa on tallella esikoisen vanha 68cm haalari.

täytyy varmaan käydä katsomassa jossain ruskovillan haalaria...

Vierailija
10/16 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut 60cm villahaalarin (la 23.11) vaikka odotettavissa on iso vauva. En tykkää että se haalari on liian iso. Lisäksi minulla on 70cm fleese haalari, mutta usko kyllä 60cm villahaalarinkin menevän koko tarvittavan ajan.

Vierailija
11/16 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienintä kokoa meillä ei ole ruskovillalta ollut,mutta siitä sitten kaikki seuraavat.

Minusta neulos on sellaista,että kokoa on saanut olla aina kokoa isompi kuin muut vaatteet.

Nytkin on 97cm tytöllä 110cm ruskovillan haalari ja myötäilee ihan kivasti.Kivat haalari myös käytössä kokoa 100 ja ei voisi olla yhtään isompi.On niin erilaista neulosta,että jäisi mm. haaroista löpsöttämään.

Toisaalta pienellekin tulee sinne alle jotain ja ilmatilaakin hyvä olla välissä,että pääsevät nuo lämpökerrokset parhaimmilleen.

Vierailija
12/16 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntymässä ihan kohta.. ;)

Ruskovillan haalarista olen kuullut muualtakin, että se on sen mallinen ja materiaaliltaan sellaista, että vähän reilukaan ei ole varsinaisesti liian iso. Eli koko 60 voisi hyvinkin toimia.

Yksi vaihtoehto on tarttua puikkoihin tai laittaa mummut hommiin - itse neuloin esikoisen odotusaikana villatakin ja -housut n. kokoa 50, ja noihin vielä pipon, tumput ja sukat kaveriksi, eikä aikaa mennyt kuin muutama ilta, pienet kun valmistuvat tosi nopeasti.

tiklu:

laskettu aika on vasta helmikuun lopussa...

Silloin on kylmä - ainakin yleensä....

Esikoinen oli syntyessään n. 3,2kg ja just ja just 50cm.... Meni kohtuu kauan ennenkuin käytti 60cm vaatteita. Ollaan tulevalle vauvalle hankittu 56cm toppahaalari. Jos se jostain syystä jää liian pieneksi laatikossa on tallella esikoisen vanha 68cm haalari.

täytyy varmaan käydä katsomassa jossain ruskovillan haalaria...

Vierailija
13/16 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

painaneella esikoisella oli käytössä Tutan 60cm villahaalari. Minusta se oli oikein hyvä, ei mitenkään iso. Ja itse olen tosi tarkka siitä, että vaatteet ovat sopivankokoisia.

Vierailija
14/16 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankin Kivatin 50 senttisen nuorimmalle. Taisi olla Pikkuväestä. Hyvin toimi ekan talven.

Vierailija
15/16 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, että kivat-merkillä on noin pieniä kokoja. Mistäköhän päin niitä löytyisi turun seudulta?

Kiinnoistaisi kyllä tuo tuttan villahaalarikin. Sitäkin voisi käydä tutkailemassa. Mitkä kaupat sitä myyvät? Olen törmännyt vain tuttan sisävaatteisiin...

- tiklu

Vierailija
16/16 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

100%villaa.