Muita, jotka ovat oikeasti huonoja työssään eikä edes tiedä paljoa alansa asioista. Kuitenkin vain esittää ja menee mukana.
Olen epäammattimainen enkä paljoa muista koulutuksestani. Pärjännyt olen työelämässä kuitenkin ja vain yrittänyt peittää osaamattomuutta.
Kuitenkin työelämä ahdistaa eikä kiinnosta suuremmin panostaa. Kunhan hommat hoituu ja jos jotain ei tiedä niin kysyy sitten joltain.
Muita?
Kommentit (19)
Joo sama, olisi vaan kiva käyttää aikansa johonkin mikä oikeasti kiinnostaa..
En ole koulutusta vastaavassa työssä ja niinpä koko ala tai työ ei juuri kiinnosta. Pärjään kuitenkin ihan hyvin, koska esitän empaattista ja kuuntelen paljon asiakkaita ja työkavereita.
Koulutus luo pohjan sille osaamiselle, työssä se osaaminen varsinaisesti saadaan. Joissain työpaikoissa asioita opitaan verkkaisemmin ja joissain uuden oppiminen on jatkuvaa. Uusia asioita tulee jokaiselle eteen siis.
Täälläkin yksi. Ihailen heitä joilta tulee kuin apteekin hyllyltä kaikki termit ja osataan selittää ne kuin oppikirjaa suoraan lainaten ja silti itsekin ymmärtäen asioista laajemmassa kokonaisuudessaan.
Oma kapasiteetti tai kiinnostus ei siihen riitä.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin yksi. Ihailen heitä joilta tulee kuin apteekin hyllyltä kaikki termit ja osataan selittää ne kuin oppikirjaa suoraan lainaten ja silti itsekin ymmärtäen asioista laajemmassa kokonaisuudessaan.
Oma kapasiteetti tai kiinnostus ei siihen riitä.
Tämä sama mulla, en tiedä alastani varmasti edes kaikkia perusasioita mutta kun ei kiinnosta yhtään..
Oletkohan mun työkaveri jonka osaamattomuudet kyllä huomataan ja pannaan merkille vaikkei kaikesta sinulle sanottaisikaan. Olethan ollut talossa jo monta kymmentä vuotta etkä silti osaa työtäsi kunnolla.
Pätee melken kaikkiin. Työelämä on teeskentelyä hyvin pitkälti.
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan mun työkaveri jonka osaamattomuudet kyllä huomataan ja pannaan merkille vaikkei kaikesta sinulle sanottaisikaan. Olethan ollut talossa jo monta kymmentä vuotta etkä silti osaa työtäsi kunnolla.
Who cares
Vierailija kirjoitti:
En ole :D
Olen oikeastaan tuore alalla vielä. Kuitenkin myös edellisissä töissä vain pärjäilin ahkeruudella ja tietysti sitä kehittyi tehdessään töitä. Tämä ala ei paljoa kiinnosta mutta on ainakin töitä, joten teen ja yritän pärjätä. Olen saanut pelkästään kiitettäviä ja töitä kyllä löytyy mutta silti tuntuu etten tosiasiassa tiedä oikein mitään ja joutuu kompensoimaan tietämättömyyttään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Joo, ymmärärrän, mitä tarkoitat. Minäkään en tajua meidän toimialasta paljon mitään, mutta osaan feikata aika hyvin. Ja kompensoin hyvillä kommunikointitaidoillani ja kielitaidollani.
Ja Itse asiassa uskon, että sekä sinä että minä olemme taitavampia kuin mitä luulemme. Kyse on huonosta itsetunnosta.
Ai esimieheni on löytänyt palstalle. Moikka vaan! ps. Kyllä osaamattomuutesi on huomattu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni pari vuotta työelämään astuttuani tajuta tämä. Suurin osa vain teeskentelee tietävänsä mitä tekee.
Teen vaativaa asiantuntijatyötä ja työskentelen usein ihmisten kanssa jotka eivät osaa kommunikoida hyvin. Hermot menee moisten taukkien kanssa.
Kommunikaatio (osaa kuunnella ja osaa kertoa asioista järkevällä tavalla) onkin oikeastaan tärkein ominaisuus työntekijällä.
Vierailija kirjoitti:
Teen vaativaa asiantuntijatyötä ja työskentelen usein ihmisten kanssa jotka eivät osaa kommunikoida hyvin. Hermot menee moisten taukkien kanssa.
Kommunikaatio (osaa kuunnella ja osaa kertoa asioista järkevällä tavalla) onkin oikeastaan tärkein ominaisuus työntekijällä.
Riippuu mitä tekee. Tuollainen ajatus kertoo, ettei ole tottunut oikeasti tekemään mitään, mitä täytyy saada valmiiksi. "Olin vastuussa koordinoinnista", "Tiimini teki", "Pyysin X ja Y"
Mieheni on poliisivankilan vartija, ja sielläkin on ihmisiä, sekä vartijoita että poliiseja jotka ovat olleet jopa parikymmentä vuotta siellä töissä, mutta eivät tajua yksinkertaisimpiakaan lakipykäliä, että miten pitää toimia, jopa minä maallikkona tiedän niistä. Mieheni joutuu jopa esimiehille joskus huomauttamaan, että kuule kun tätä ei voi lain mukaan näin tehdä.
En tiedä onko mitään alaa tai työpaikkaa jossa olisi kaikki oikeasti päteviä ja ajan tasalla siitä mitä heidän pitäisi tehdä, ja miten, ja mitä pitäisi tietää asioista. Ihmiset vaan on yleisesti ottaen tyhmiä, ja suurin osa ei edes itse tajua sitä. Mutta näillä mennään, ei sille mitään voi.
Oikeastaan olen pärjännyt sillä, että olen ystävällinen ja muita huomioiva. Sekä ahkera niissä perushommissa. Muuten en koe olevani kovinkaan pätevä.
ap