Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten terveyskeskuksessa asioiminen nykyisin hoituu?

Vierailija
27.11.2022 |

Nettisivu antaa ymmärtää, että sinne ei olisi niin vain asiaa, ts en voi tyyliin arkiaamuna lampsia paikalle, ottaa jononumeroa joka sitten avaa oven hoitajalle joka sitten arvioi antaako minulle aja lääkärille jota sitten soitan x-tuntia.
Vai voiko niin edelleen tehdä?

Työterveyden suhteen olen äärimmäisen skeptinen, soitin sinne muutama vko sitten yön valvottuani ja lääkkeitä syötyäni, koska kipua ja tarjosivat aikaa 5pv päähän, kyllä, 5pv päähän.
Asioin sitten yksityisellä lääkäriasemalla omakustanteisesti, mutta nyt mieluusti käyttäisin sen rahan muuhun.

Minulla siis ollut nyt 1,5vkoa flunssa ja näiden keuhko-oireiden vuoksi kaipaisin ehkäpä ihan lääkärin tutkimusta/mielipidettä, koronaa tämä ei ole, olen tehnyt 3 testiä.

Ikävä tunne, kun ei ole varma saako terveydenhuollon apua tarvittaessa..

Kommentit (22)

21/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystykseen ei varata aikaa, vaan sinne mennään itse paikan päälle odottamaan että luukulta annetulla vuorolla kutsutaan vastaanotolle. Mutta jos ei ole kiireellinen niin sitten varataan aikaa soittamalla ajanvaraukseen. 

Ei päde kaikissa kunnissa tämä. Meillä pitää soittaa päivystykseenkin ja sitten odottaa takaisinsoittoa. Jos henki on kyseessä, soitetaan ambulanssi.

HUS:in Päivystysapu-palveluun soittamalla ne tilaa sieltä ambulanssinkin välittömästi eli lanssi saattaa olla perillä jo ennenkuin olet edes lopettanut puhelun. Sielläkin on joskus ruuhkaa, mutta on myös ohjeistus, että jos tilanne pahenee, soitetaan 112:een. Mulla asuu yli 90v vanhemmat viereisessä rivarissa ja yhtenä aamuyönä heräsin siihen, että isä soitti. Äidillä oli hätä ja koska mä just vasta heräsin, käskin isää soittamaan HUS:in Päivystysapuun. Kun isä kertoi, mikä on tilanne, ne laittoi sieltä jo puhelun alussa lanssin tulemaan. Mulla ei sängystä kovin montaa minuuttia mene pukea päälle ja kipaista  vanhempieni luokse, mutta lanssi oli paikalla vain pari minuuttia mun jälkeeni. 

Vierailija
22/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa terveyskeskuksessa on päivystys, jossa saa jonottaa päästäkseen lääkärin vastaanotolle. Se voi olla aloittajan vaihtoehto.

Kannattaa huomata, että sinne sopii vain tietynlaiset potilaat. Ainakin itse olen joka kerta liian terve tai liian sairas. Ensimmäisessä tilanteessa ohjataan varamaan aika kiireettömään hoitoon eli ei hoitoa ollenkaan, koska et tule saamaan sitä aikaa ikinä, ja jälkimmäisessä käsketään hakeutumaan päivystykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla