Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kestovaipat ja vessahätäviestintä suunnitelmissa?

08.11.2006 |

Hei!

Esikoisen kanssa harjoittelimme kolmi-nelikuisesta lähtien vessahätäviestintää aika hyvinkin tuloksin. Kakat tyttö alkoi tekemään pönttöön hyvin nopeasti harjoittelun alettua, mutta pissojen metsästys ei käynytkään niin helposti. Lapsemme oli kutakuinkin päivävaipaton hiukan ennen yksivuotissynttäreitä ja univaipaton joitakin kuukausia myöhemmin. " Lopullinen kuivuus" saavutettiin kyllä vasta myöhemmin ja vielä nytkin, lapsen lähestyessä kolmea vuotta, " vahinkoja" sattuu harvakseltaan silloin tällöin. Vaipattomuuden ohella käytimme pääsääntöisesti kertakäyttövaippoja, joita toki kului paljon, paljon vähemmän kuin keskivertolapsilla.

Nyt toista lasta odottaessa olen hurahtanut raskauden loppusuoralla kestovaippoihin. Koti alkaa olla pian aika kivasti lastattu harsoilla, kuorilla ja villahousuilla. Niiden ohessa tarkoituksena on kuitenkin kokeilla, jos voimat antavat myöten, tuota vessahätäviestintää heti synnäriltä lähtien. Koskaan ei tiedä, millaiseksi arki vauvan kanssa muodostuu, mutta näin etukäteen vessahätäviestintä ja kestovaipat tuntuvat hyvältä yhdistelmältä.

Onko kukaan muu teistä raskaana olevista hurahtanut kestovaippoihin? Mitä olette hankkineet valmiiksi?

Entä onko joku muukin suunnitellut kokeilevansa vessahätäviestintää lapsensa kanssa? Onko ketään, kuka suunnittelisi vaipattomuutta tai osavaipattomuutta?

mielenkiinnosta kysellen Tituliini, tammimamma 04 ja toiv. myös 07

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esikoisesi kanssa viestintä on toiminut noinkin hyvin! Itse olen asiasta myös kiinnostunut (tuolla luomuperhepuolella varmaan löytyisi enemmän kokemuksiakin) ja aion kokeilla varsinkin kesäkeleillä (vauvan pitäisi syntyä helmikuussa). Villahousuja on kudottuna jo monet, muuta en ole toistaiseksi hommannut. Toivottavasti onnistuu...

Asutko muuten pääkaupunkiseudulla? Jos asut, muista kestovaippahulinat 18.11.!

Vierailija
2/2 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitkin Tituliini liittynyt tuonne meidän tammikuisiin, jossa mäkin oon.

Meillä kanssa aikomuksena käyttää kestovaippoja sekä perehtyä VVV:hen. Vähän epäilyttää että miten se pissatus poikavauvan kanssa onnistuu, kun varmaan pitkin poikin kylppäriä sitten pissat, mutta siitä huolimatta vakaa aikomus on sitä koettaa:)

Valmiina on ruskovillan villiksiä, itsetehtyjä sekä ostettuja, sekä iso kasa sideharsoja. Ostamme ehkä varalle muutamat bumby-merkkiset vaippakuoret, siltä varalta että villahousu-harsomeininki ei jostain syystä meidän vauvalla toimisi. Kovasti oon erilaisia harsotaitoksia jo opetellut:)

Yahoo groupsilla on vaipattomuus lista johon kuulun, sieltä saa hyviä neuvoja ja vertaistukea.

Beijaflor rv 31+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla