Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa ammattiinne liittyvistä harhaluuloista!

Vierailija
26.11.2022 |

Esim. Luullaan, että ammattiin ei vaadita yliopistokoulutusta, tai että se on todella leppoisaa, tms.

Millaisia harhaluuloja olette kuulleet?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä siivousta on alettu pitää jotenkin olevinaan vaikeana ja että olisi pakko olla koulutus.

Vierailija
22/38 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä siivousta on alettu pitää jotenkin olevinaan vaikeana ja että olisi pakko olla koulutus.

Ai, en mä ole huomannut. Ei siivoominen vaikeeta ole, mutta sitä ei vaan kaikki osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään liian helpolla töitä palkkaan nähden. Todellisuus on, että tehdään vielä helpommalla mitä luuletkaan. 

Vierailija
24/38 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VH kirjoitti:

Välinehuoltaja. Yllättävän moni ajattelee välinehuoltotyön olevan siivousta.  Yhdeltä työkaverilta kysyttiin mitä suksihuoltaja tekee kesällä!? 

No mitä se tekee kesällä?

Huoltaa rullasuksia tietysti. Täytyykö kaikki selittää?

Vierailija
25/38 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VH kirjoitti:

Välinehuoltaja. Yllättävän moni ajattelee välinehuoltotyön olevan siivousta.  Yhdeltä työkaverilta kysyttiin mitä suksihuoltaja tekee kesällä!? 

No mitä se tekee kesällä?

Huoltaa rullasuksia tietysti. Täytyykö kaikki selittää?

Ethän sä selittänyt tuossa ekassa viestissä mitään. Sulle yksi asia on "kaikki"?

Vierailija
26/38 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdään liian helpolla töitä palkkaan nähden. Todellisuus on, että tehdään vielä helpommalla mitä luuletkaan. 

Niin helpolla, ettei osaa edes ammattiaan kirjoittaa...

Vierailija
27/38 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihmisten äkillinen menehtyminen jäisi jotenkin vaivaamaan. Ei jää, koska se on pelkkää työtä ja niitä menehtymisiä tulee koko ajan. Tilanteen jälkeen mennään ihan normaalisti esim ruokailemaan. Aina ei onnistu.

-ensihoitaja

Vierailija
28/38 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hoitoalalle pitäisi olla jotain erityistä kutsumusta. Moni tekee sitä ihan vaan rahasta, koska parempaakaan vaihtoehtoa ei ollut ja työllisyys on varma.

Toinen hoitoalaan liittyvä harhaluulo on, että hoitajat jotenkin erityisesti pitäisivät asiakkaistaan tai ihmisistä ylipäätään.

Vierailija
29/38 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Itse siivoojana ja aina ja aina!!!! kun tulee uusi työntekijä, jolla ei ole työkokemusta eikä koulutusta, niin tekee kaiken väärin. Kotona oman kodin siivoaminen on täysin eri asia, kun jonkun laitoksen siivoaminen. 

Vierailija
30/38 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että tehdastyössä on pieni palkka (pl. paperitehdas). Oma bruttopalkka tältä kuulta 4000 euroa..

Mikä tehas tämmöinen on=?

Elintarvike-.

Vierailija
31/38 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kaikki osaa siivota. Ja että sadan neliön huushollin perussiivoaa kunnolla (pölyt, imurointi, lattian pesut, kylppäri, vessa...) kevyesti puolessatoista tunnissa.

No miksei kaikki osaisi siivota?

Ihan perustaito joka varmasti kaikilta löytyy. Oikeasti ei se siivoaminen mitään rakettitiedettä ole ja kaikki osaavat kyllä siivota.

Eti asia kuinnostaako siivoaminen.

Itse olen alan ammattilainen ja tuon allekirjoitan täysin että ihmiset luulevat että ammattilaiselta esim pöydän pyyhintä sujuu puolet nopeampaa kuin sellaiselta jolla ei tutkintoa alalta ole.

Kyllä se moppi heiluu ihan yhtä nopeaa nyt kuin ennen valmistumustakin.

Minullakin on yksi asiakas joka oikeasti kuvittelee että siivoan hänen kotinsa noin tunnissa. 4 h plus keittiö. Tietysti myös kalkinpoisto kylppärin pinttyneisiin suihkuseiniin tapahtuu just like that!

Eräs asiakas vaati että hänen kotinsa (iso omakotitalo)on siivottava kolmessa tunnissa. Siihen kuului mm se suihkuseinä johon jo itsestään meni tunti kun oli niin pinttyneessä kaikissa. Kehtasi valittaa kun oli löytänyt tahran olkkarin lattiasta ja jostain nurkasta oli löytänyt pölyä. Ei ymmärtänyt että täydellinen siivous vaatii enemmän aikaa.

Ei meillä ole taikasauvaa vaan osa liasta vaatii ihan mekaanista hankaamista.

Myös se harhaluulo on että siivoustyö on raskasta.

Joskus olen terveyskeskuksessa ollut töissä ja monta kertaa kiittänyt luojaani että olen siivooja enkä hoitaja joka siivoaa potilaiden kus#t ja p#skat ja yrjöt.

Vierailija
32/38 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksen toimitusjohtaja on raitis .meillä löytyy sammuneena useasti siivouskomerosta.yritystuet piti firman hengissä ja nyt kun yritys pyörii hyvin ,niin toimitusjohtaja taasen sammuu..😁

Vierailija
33/38 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sairaanhoitaja on kaunis, ystävällinen, hoikka ja reipas.

Vierailija
34/38 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä määrittää oman työaikansa. Pätee vain silloin, jos haluaa määrittää sen olevan 24/7.

Yrittäjä todellakin voi määrittää työaikansa itse, etenkin sellainen jonka yritys on jonkinlainen myymälä, jossa on työntekijöitä. Kukaan ei valita, jos yrittäjä tuleekin välillä vähän myöhemmin töihin tai lähtee sieltä aiemmin tai vaikkapa hoitaa omia asioitaan kesken työpäivän. Se on sitä vapautta mitä työntekijälle ei pääsääntöisesti ole.

Vierailija
35/38 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinehuoltaja huoltaa mm leikkausinstrumentit.

Vierailija
36/38 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leipomotyöntekijä ja usein ajatellaan, että leipomotyö on leppoisaa pullien pyörittelyä ja että kaikki leipurit on vähän tukevia.

Vierailija
37/38 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että kirjastovirkailijat lukevat kirjastoon tulevat uutuuskirjat itse ensin ennen kuin ne menevät asiakkaille.

Vierailija
38/38 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että opettajat, papit ja sairaanhoitajat ovat kutsumustyössä ja silloin ei palkalla ole väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän