Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää tehdä ruokaa miehelle joka syö perunat kuorineen, muussaa ruuan ja lisää suolaa ja ahmii...

Vierailija
08.11.2006 |

Tosi ikävää kun näkee ruuan teossa vaivaa ja kuvittelee mielessään mukavan perheillallisen, mutta kun mies istuu pöytään alkaa heti ärsyttämään. Kuvio menee jotenkin näin: Mies istuu pöytään, ottaa ruokaa ainakin kahden aikuisen annoksen verran, muussaa perunat kuorineen ja sekoittaa siihen kastikkeen niin että ruoka on sellaista vauvan mössöä jota on niin paljon ettei syvän lautasen reunat meinaa riittää. Sitten lisätään suolaa reippaalla kädellä ja ahmitaan niin että ruokaa pursuu suupielistä. Jos mahdollista, mies katsoo vielä samalla telkkaria tai lukee lehteä, mutta keskustelua on turha odottaa kun miehen suu ei ole hetkeäkään tyhjänä. Kun lautanen on tyhjä mies röyhtäisee, nousee ruokapöydästä ja kiittää (!!!). Siinä vaiheessa muut on vasta kuorineet perunat ja aloittelevat syömistä.

Tekisi mieli alkaa syömään lasten kanssa jo ennen kuin mies tulee kotiin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsetkaan ei muussaa, vaan pilkkovat perunan siististi paloiksi ja muussaavat sen sitten suussaan kastikkeen kanssa. Hyi hitto aikuisia syömässä vauvanruokaa!!!!

Vierailija
2/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei miehen ruokatapa muuten ärsyttäisi (no, se liika ahtaminen ehkä), mutta mulla palaisi hihat, jos joku yli 3-vuotias aina häipyy pöydästä kun muilla on vielä syönti kesken. Pitkillä illallsilla ihan ymmärrettävää, että lapset kyllästyvät, ja silloin poistuminen luvan kanssa on ok, mutta että aikuinen ukko ei malta rauhoittua ruokapöytään normaalikotiruokailun ajaksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kans ihan sikana aina. Ja hirveän ennakkoluuloinen kaikkea uutta kohtaan! Ja annos on aina niin iso kuin vain lautaselle mahtuu! Argh!

Olen yrittänyt nätisti puhua asiasta, että voitaisiinko olla itse esimerkkinä omille lapsillemme, miten ruokaa otetaan lautaselle jne. Mutta ei, aina sama riita... :((

Otan osaa juu.

Vierailija
4/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jotkut ihmiset tunkevat niitä paloja suuhunsa ja heti päälle hirmaisevat maitoa. Sitten posket pullollaan mussutetaan sitä ruoka-maitosotkua. Se jos joku on kuvottava tapa.

Vierailija
5/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ja yksi pojista syövät niin, että työntävät kielen ulos suusta ruokahaarukallista vastaan, eikös se jos jokin olekin hirveän näköistä! Yksi toinen pojista taas avaa suunsa ja tunkee sinne kokonaisen perunan.

Kuitenkaan toisten syömistä ei saa nälviä. Lapsia yritetään opettaa, mutta haukkua ei saa, eikä tuijottaa, ja aikuisten tavat ovat jo aika piintyneitä. Ne meistä, jotka eivät käytä " ruokajuomaa" saavat ottaa kulhonsa ja painua syömään mihin haluavat omassa rauhassaan. Muuten jouduttaisiin syömään eri aikaan. Olen itse lapsena itkenyt ruokapöydässä kun on ollut niin kireä tunnelma syystä tai toisesta, enkä pysty juurikaan syömään jos joku katselee...

Tämä syöminen taivaanrantaa tuijottaen on vanha beduiinien tapa, ja myös amerikan karjapaimenten. Jokaiselle oma rauhansa. Joskus on " huviruokaa" jonka ääreen kokoonnutaan, mutta silloin ei ole kenelläkään nälkä vaan se syöminen on sosiaalista seurustelua, esim. piirakkaa, pitsaa, popcornia, vesimelonia... ilman välineitä tai jokaiselle välineet oman maun mukaan. En siedä yhtään ruokapöytäfasismia! Tasapäisyys pois ruokapöydästä! Ruokailun ei tarvitse olla kaavamaista, taikka jos tarvitsee niin sitten meillä kyllä äänestetään demokraattisesti ensin siitä, miten toimitaan, ja jos äänestyksen tulos on että puuro kuuluu syödä haarukalla pyörittäen lautasta vastapäivään niin ok.

Vierailija
6/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vain jos olisin yksin:-)

No ne perunat kyllä syön aina kuorineen ja jos on oikein hyvää kastiketta niin kyllä surutta muussaan kotioloissa itsellenikin tuollaista mössöä.

Vierailija
7/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämtäöntä että jolu voi aikuisena vielä käyttäytyä noin.

Miten saat ap lase syömään ihmisen tavoin kun lasten isä sikailee tuollai?

Vierailija
8/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha nähdä vaivaa. Minkäänlaista. Menenkin tästä lämmittämään ranskalaisia ja lihapullia...

Vierailija
9/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosin syödään todella harvoin perunaa koska äitini on varsinainen perunafanaatikko ja aina oli perunaa lisukkeena. Kun 20 vuotta söi pelkkää perunaa niin tuli sellainen perunakyllästetty olo että harvoin niitä tekee mieli. Ja sitten kotioloissa istun ruokapöydässä toinen jalka koukussa pepun alla ja toinen on nostettu tuolille siten että polveen on mukava nojata :) (meillä ei ole vielä lapsia)

Minua taasen ärsyttää syödessä maiskuttavat ja mässyttävät ihmiset. Ei sitä ruokaa tarvitse kaikille siellä suussa esitellä, kyllä sitä voi pureskella suu kiinnikin!

Vierailija
10/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten mies (jonka kolesteriarvot on korkeat) ravistaa siihen kaksin käsin suolaa (pöytä suolaa tietenkin) ja hyvällä tuurilla myös ketsuppia. Ranskalaisia ja nakkeja saa maustaa niin kuin tykkää, kummempaa ei huvita laittaa.

Vierailija
11/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään laittaa ruokaa, ja kun tiedän että ukko tykkää tulisesta ja maustetusta ruuasta, välillä panostan enemmän maustamiseen ilahduttaakseni häntä.

Kun ikuisuudelta tuntuvan ajan olen pilkkonut paprikaa, sipulia, valkosipulia, chiliä ym. Ja freesaan ne ja maustan ja maistan ja maustan ja maistan. Katan pöydän, servetit ja viinilasit ja kaikki.

Mies ottaa lautasen täyteen kastiketta ja päälle riisiä tai pastaa ja sekoittaa ja sotkee. Ja viimeiseksi MEXICAN KETSUPPIA paljon perkules ja ilman että edes maistaa ensin. Ja minuutissa lautanen on tyhjä. Ja sitten ihmettelee miksi murjotan, ruokahan on hyvää.

Mua ainakin loukkaa tollanen käytös, tuntuu että sama vaikka olis sitä iänikuista jauhelihakastiketta kun se pitää kumminkin peittää puolella litralla vahvaa ketsuppia.

Vierailija
12/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse tykkään laittaa ruokaa, ja kun tiedän että ukko tykkää tulisesta ja maustetusta ruuasta, välillä panostan enemmän maustamiseen ilahduttaakseni häntä.

Kun ikuisuudelta tuntuvan ajan olen pilkkonut paprikaa, sipulia, valkosipulia, chiliä ym. Ja freesaan ne ja maustan ja maistan ja maustan ja maistan. Katan pöydän, servetit ja viinilasit ja kaikki.

Mies ottaa lautasen täyteen kastiketta ja päälle riisiä tai pastaa ja sekoittaa ja sotkee. Ja viimeiseksi MEXICAN KETSUPPIA paljon perkules ja ilman että edes maistaa ensin. Ja minuutissa lautanen on tyhjä. Ja sitten ihmettelee miksi murjotan, ruokahan on hyvää.

Mua ainakin loukkaa tollanen käytös, tuntuu että sama vaikka olis sitä iänikuista jauhelihakastiketta kun se pitää kumminkin peittää puolella litralla vahvaa ketsuppia.

Mä en oikeesti kestäis tollasta ihmistä. Eiköhän nyt jokainen saa syödä ruokansa niillä mausteilla kun haluaa. Jos miehes tykkää ketsupista, niin mitä sitten?

Sä olisit varmaan vasta sitten onnellinen, kun miehes jättäis ketsupin pois ruuasta. Mitä sitten vaikka se ei miehen suussa maistuis niin hyvälle? pääasia että sinä olisit tyytyväinen! Uskomatonta.

Vierailija
13/27 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muusaan keitetyt perunat. Kastikkeeseen laitan ketsuppia. Mieheni laittaa lihamakaronilaatikkoon sinappia, mikä on mun mielestä tosi outoa. Mutta ei ärsytä, ennemminkin huvittaa.

Vierailija
14/27 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin: muusaan ruokani.

Vierailija
15/27 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko löytää jonkinlaisen kompromissin? Esim. sen, että arkena mies saa syödä niin kuin tykkää, mutta viikonloppuna syödään sitten rauhallisesti keskustellen.

Vierailija
16/27 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Todellakin: muusaan ruokani.

Vierailija
17/27 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi että kastikkeeni on sairaan hyvää ja peruna ei, joten sitä tarvii saada kunnolla. Ja koska ruoka on hyvää, miksei nuolla lautasta. En tee sitä kuitenkaan vieraissa.

t: muusaaja

Vierailija
18/27 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lojui pöydällä eikä malttanut edes purra ruokaa, hotki ja hörppi. Omassa kotonani sellainen ei olisi onnistunut enää sen jälkeen, kun olin jotakuinkin kouluiässä.

Vierailija
19/27 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipiäänkään ei viitsi voidella.

Vierailija
20/27 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyi, ne perunankuoretkin viel siel mössössä!!!

Kyllä minäkin ruokaani vähän sekoittelen, mutta en todellakaan tee mitään sileää mössöä.