Teetkö jotain ERITYISTÄ itsenäisyyspäivänä ?
Kommentit (14)
Anoppi ja kälyt on perinteisesti leiponu pipareita itsenäisyyspäivänä, mutta mä teen mielummin ne aikaisemmin.
linnan jhlia vilasen ja jos telkasta tulee sotilassoittokunnan konsertti, katson sen (komeitten solttujen takia;))
Tänä vuonna varmaankin graavilohitartaria ruisleivällä, pääruuaksi timjamilla täytettyä poronfileetä, juureksia, mahd. bataatti-puikulaperunasosetta tai punaviinirisottoa, kastike vielä hakusessa. Jälkkäriksi varmaankin jääkarpaloita kuumalla kinuskikastikkeella tai karpalojäädyke. Illallisen lomassa katson linnan juhlia. Päivällä olen perinteisesti käynyt kävelyllä Hgin keskustassa, tapa jäi opiskeluvuosien soihtukulkueesta. Jossain vaiheessa päivää kuunetyelen aina Finlandian ja sytytän kynttilät.
...poden väsymystä ja ehkä pientä krapulaakin CMX:n keikan jäljiltä:)
Mutta tänä vuonna meillä on kansantanssi esitys jossain isohkoissa itsenäisyyspäivän juhlissa. Meidän ryhmää pyydettiin esiintymään ja koska vapaaehtoisia ei ollut tarpeeksi, niin mä sitten ilmoittauduin yhdeksi esiintyjäksi.
onko teillä perinteenä laittaa 2 kynttilää ikkunoille? Harmikseni meiltä on tuo jäänyt, kun ei ole mitään ikkunalautoja ja sen sellaisia, se olisi tosi tosi kaunista. Nykyiset jouluvalot on jotain tietenkin, mutta ei lähellekään luo samanlaista tunnelmaa kuin aidot 2 kynttilää ikkunalla.
Tänä vuonna tullaan sitten kotiin syömään hyvin ja sitten katellaan linnan juhlat.
Joskus ollaan oltu sukulaisilla syömässä, mutta eipä muuta. En polttele kynttilöitä tms.
Tänä vuonna luultavasti meillä on tuparit tuona päivänä. Kämppä kaaoksessa ja tunnelma rento, kilistellään Suomelle ja uudelle kodille.
sellainen perinne meillä ollut kohta 6 vuotta. kääk, miten aika menee nopeesti... tuntuu kuin vasta olisin ollut häntä katsomassa laitoksella.
ja koska ollaan kotona kaikki, niin saatetaan syödä vähän paremmin mutta ihan vain siksi että on vapaata.
Ikkunassa kyllä roikkuu lippunauha ja poltetaan kynttilöitä.
Itsenäisyyspäivänä meillä juhlitaan lapsen synttäreitä
Vierailija: