Maksamaton vero, auto ajokieltoon - apua poliisit tai muut asiasta tietävät
Apua! Olin unohtanut maksaa ajoneuvoveron ja sain ilmoituksen, että autoni on asetettu ajokieltoon. Kirje on saapunut jo muutama viikko sitten, mutta olen ollut muualla Suomessa reissussa ja huomasin sen nyt. Olen siis koko marraskuun ajanut tällä ajokieltoon julistetulla autolla ja luullut, että kaikki on kunnossa.
Maksoin tietysti veron nyt heti. Kuinka kauan kestää, että se näkyy tietokannoissa ja autolla uskaltaa taas ajaa? Huomenna oli tarkoitus taas käyttää autoa, mutta uskaltaako vielä? Tosi noloa, jos poliisi pysäyttää tämän takia ja saan vaikka sakkoja.
Kommentit (4)
Luepa tarkemmin se kirje. Ei siinä mitään auton lunastuksesta kirjoiteta, tai on huijausta.
Oikeasti tulee hirmuiset maksut.
Mutta pidä kuitti maksusta mukana. Poliisilla on sellainen inhottava skanneri, joka poimii katsastamattomat ja muut laittomat ajoneuvot. Siksi kuitti kannattaa olla aina ajossa mukana muutaman päivän.
Vierailija kirjoitti:
Luepa tarkemmin se kirje. Ei siinä mitään auton lunastuksesta kirjoiteta, tai on huijausta.
Oikeasti tulee hirmuiset maksut.
Mutta pidä kuitti maksusta mukana. Poliisilla on sellainen inhottava skanneri, joka poimii katsastamattomat ja muut laittomat ajoneuvot. Siksi kuitti kannattaa olla aina ajossa mukana muutaman päivän.
Kiitos paljon avustasi! Tulostan kuitin. Kauhean noloa tällainen. Toivottavasti ei kukaan poliisi pysäytä tämän takia.
Ota se kuitti mukaan jossa näkyy että olet maksanut veron. Sitten et saa sakkoa. Muuten saat sakon jos poliisi pysäyttää. Ei auto mene lunastukseen se on joku vale.
Siinä sanottiin myös, että auto menee lunastukseen. Miten tässä nyt pitäisi toimia? Maksoin jo veron, mutta pitäisikö olla vielä johonkin viranomaiseen yhteydessä? Auttakaa tyhmää. :( Ei ole aikaisemmin sattunut mitään tällaista.
ap