oletko erottanut toisistaan menkkamaisen- ja raskaus nippailun alavatsassa?
Alkaako menkkamainen jomotos/nippailu myöhemmin, eli lähempänä tulevaa vuotoa kuin " raskaus nippailu" . Voiko siis viikkoa ennen vuotoa olla alavatsa nippailuja ja " jomotuksia" jotka johtuisivat menkoista. Ja missä vaiheessa raskaus nippailusi on tullut esiin? Hieman enne kuukautisten alkamista, silloin kun niiden olisi pitänyt alkaa vai jopa jo paria viikkoa ennen?
kiitos jos joku osaa näinkin epäselvästi selitettyyn kysymykseen vastata ;)
nimim. toivoo NIIN hartaasti että vuotoa ei TAAS tulisi ;)
Kommentit (8)
Välillä on sattunut ovulaatiosta asti menkkojen alkamiseen ja välillä vain menkkojen alkupäivinä.
Kun olin raskaana, oletin ensin että on vain PMS, koska oireet olivat ihan samanlaiset. Sitten kun olisi menkkojen jo pitänyt alkaa, kipu muuttui kovemmaksi kuin mitä ikinä oli ollut. Se oli aika selvää sitten, että nyt on jotain muuta.
samoin vatsa turpoaa todella araksi. Mitään näistä oireista ei ole ollut pelkkien menkkojen aikana.
taas on endo pahentunut ku näin paljon ennen menkkoja jo menkkakipuja on. Niitä sitten kestänyt joitain päiviä ja kun menkkojen pitäis alkaa, ni tilanne normalisoitu. Ihan kuin ois ollu menkat, mutta veri puuttunut. Sitten vähän aikaa ollu normaali olo, kunnes sitten alkanut repäisykivut ja viiltelyt.
Mulla tosiaan menkkakipumaisia kipuja olleet enkä tokallakaan kerralla uskonut niitten johtuvan raskaudesta, koska olo oli niin menkkamainen. Ja silloin mulla oli jo yks vastaava kokemus takana, mutta silti luulin menkkojen tulevan.
menkkakipu on ihan erilaista. raskauskipu oli enemmän semmosta nipistelyä munasarjoissa, menkkakipu taas on jomotusta. nyt juurikin poden tuota jälkimmäistä :(
Mutta molemmissa raskauksissani nännini olivat TODELLA arat, vaikka en vielä itse tiennyt olevani raskaana. Esim. kun suihkussa suihkutin rintojani, niin sekin sattui, kun vesisuihku osui nänneihin. Ihmettelin silloin, että mikäs ihme mun tissejäni vaivaa?
mulla ollut jotenkin tosi vahvoja " menkka oireita" , ja vuoto alkaa vasta viidenpäivän päästä. Yleensä ei ole ollut näin " menkkamainen" olo mielestäni jo tässä vaiheessa. Mutta varmaan tämä on vain nyt erilainen kierto... =(
Toisaalta, se toinenkin vaihtoehto on olemassa...mutta epäilen sitä kyllä vahvasti...että niin ihanasti ei ole voinut käydä (hurjasta yrittämisestä huolimatta ;))
Jos vielä tulee omia kokemuksia mieleen, niin niitä saapi vielä laittaa.
Ja kiitos vielä jo vastanneille!
-aloittaja-
Alkoi silloin samalla lailla kun menkkojen olisi pitänyt alkaa (samana päivänä, näin myös aina menkkojen aikaan) ja oli ihan samanlaista.
Plussaonnea sulle ap!!!
Menkkakipuja tuli myös rv 25-30, eli ainakin minun vartalolle normaali asia raskauksissa.