Kuulostaa varmaan hullulta mutta käykö teille niin että ette muista mitä äsken on tapahtunut?
Oli tänään paha riita miehen kanssa ja yritin kirjoittaa siitä päiväkirjaan. Riita oli muutama tunti sitten mutta en enää oikein muista sitä. Muistan pieniä palasia sieltä täältä mutta en aikajanaa, en kaikkea mitä on puhuttu vaan lähinnä yksittäisiä lauseita. Muistan lähinnä mitä tavaroita olen katsonut ja missä huoneessa olen ollut. Mistä tämä johtuu ja käykö teille muille näin? Tuntuu absurdilta etten pysty palauttamaan mieleen äsken tapahtunutta asiaa. En tiedä onko näin käynyt ennen, tai tiedän että muistan melko huonosti asioita erityisesti isoihin tunnekuohuihin liittyen mutta aloitin päiväkirjan kirjoittamisen äskettäin ja nyt huomaan konkreettisesti miten en pysty muistamaan. Ja olen luullut olevani ihan tavallinen 30v noin muuten.
Kommentit (5)
Ei ole käynyt noin. Saatan kyllä unohtaa, mitä aioin äsken tehdä. Muistan, että aioin tehdä jotain, mutta en muista mitä.
Minulla on dissosiaatiohäiriö ja tuota tapahtuu usein tunnekuohuissa. Riidat, väkivalta tilanteet. Oikein ikävissä tapauksissa muisti menee pahemmin ja saatan käyttäytyä täysin epäluonteenomaisesti tätä tiedostamatta. Joskus olen jopa havahtunut siihen, että harhailen monen kilometrin päässä lähtöpisteestä, ilman että tiedän mitä välissä on tapahtunut ja miksi olen lähtenyt.
Menopaussi aiheuttaa tuota mutta olet kyllä liian nuori siihen.
Stressi voi aiheuttaa muistihäiriöitä- itse unohdan jatkuvasti, mihin laitoin jonkun tavaran tai ihmisten nimet. Mutta olen jo vanhus, joten se lie jossain määrin normaalia, mutta ärsyttävää.
Varmaan kannattaa ottaa hoitoon yhteys, jos tuollasita yleisemmin sattuu.