Ällöttääkö/kyllästyttääkö teitä muita juhlamekkojen tarjonta? Pelkkää lyhyttä ja niukkaa... :P
Katselin tässä mekkotarjontaa pikkujouluihin ja alkoi tympäistä: lähinnä minipituista, avointa ja paljastavaa. Minua ei kiinnosta mennä vesirajamekossa heilumaan työpaikan kekkereihin, koska en muutenkaan hillu arkena töissä missään kovin piukoissa ja niukoissa vaatteissa.
Kyse ei ole siitä, ettenkö uskaltaisi kroppani puolesta, vaan lähinnä alkoi ärsyttää tuo käsitys, jota naistenvaatteiden nettikaupat tarjoaa naisille juhlaan: pitäisi siis olla tosi paljastavasti pukeutunut - kuin Hollywoodissa tai musavideoilla. Ei kiinnosta.
Koska muoti vaihtuu sellaiseksi, että saisi paljetteja ja juhlavuutta, mutta vähän pidempiä helmoja? On vaikea löytää mitään kivaa.
Kommentit (73)
Painan 48 kiloa ja olen muutenkin ihan nätti, mutta en haluaisi esitellä itseäni, sillä olen ammatiltani opettaja, joten olen henkisesti sen verran puritaani, ettei paljastelu ole minun juttuni. Olen vasta ensimmäistä sijaisuutta tekemässä (alkoi elokuussa), joten ei ole liikaa rahaa, kun sain sijaisuuden Helsingistä ja hinnat ovat kovat. Ei siis ole rahaa mihinkään kalliiseen mekkoon.
On itsenäisyysjuhla, pikkujoulut (jouluruokailu) ja joulujuhlat edessä. En todellakaan ajatellut mennä paljastavalla mekolla. En biletä, joten en omista ns. talvimekkoa, vaan ainoastaan pari kaukalosta kesämekkoa.
Olen todellakin huomannut saman ongelman kuin aloittaja, mistään ei löydy mitään.
N24
Vierailija kirjoitti:
Lihavat suomitantat kärttyisinä kun ei normaalivartaloisille tarkoitetut vaatteet näytä läskin päällä hyvilt, kiitos irtokarkkihyllyjen, Woltin ja Foodoran. 😂
Nyt meni ohi ja lujaa. 😆
Ihan kirpparilta löysin kolmella eurolla tummansinisen samettimekon/tunikan, jossa vyötärön kohdalla hopeiset kirjailut. Sopii pikkujouluihin sukkisten kanssa, perhejouluun siistien kapeiden housujen kanssa.
Löytyy kaupoista myös mekkoja, jotka eivät ole paljastavia:
https://www.lindex.com/fi/p/8494224-7909-punainen-pitkahihainen-kuvioit…
Eniten häiritsee se, että kuvitellaan ihmisten jatkuvasti tarvitsevan uusia vaatteita. Olen jo 3 vuotta kulkenut eräässä juhlavassa puserossa monet juhlat. Hyvin sopii housujen tai hameen kanssa. Pidän tuota niin kauan, kun vain ehjänä pysyy.
Minä oon löytänyt Haloselta aina hyviä juhlavaatteita. Jakkumainen kiiltävä pusero, jossa ei ole liian isoa kaula-aukkoa ja pitkän hameen. Tartteeko sen olla mekko? Hommaa kiva pusero ja siihen pitkä hame.
Maailma muuttuu. Muutu sinäkin. Vai oletko joku uskovainen? :D Nainen25V
Aikanaan muoti oli mielestäni paljastavampaa. Nythän on jo vuosia ollut nuorisolla muodissa kaikenlaiset jakut ja vähemmän vartalomyötäiset vaatteet.
Peittävämpiäkin vaatteita on, kun vain osaa etsiä. Ja ehkä kannattaa katsella myös muista liikkeistä, kuin Hennesiltä ja Ginasta.
Itseäni harmittaa enemmän se, että on vaikea löytää hyvin istuvia vaatteita, jotka eivät ole liian makkarankuoria. Tuntuu, että iso osa mekoista on joko tiukkaa makkarankuorta tai sitten hyvin väljiä säkkejä, jotka eivät imartele vartaloani ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Myönnän nolona, että ap on katsonut vasta perus ruotsalaisketjut läpi, koska en halua maksaa liikaa tuollaisesta kertakäyttövaatteesta eikä ole rahaa laittaa kovin paljoa.
ap
Torista kannattaa selailla ja jos muistaa niin jo hyvissä ajoin ennen juhlakautta. Hakusanaksi vaikka toivottu väri, koko tai joku ominaisuus, niin ei tule liikaa vaihtoehtoja.
Se paljastavan lyhyen mekon alle voi laittaa peittävämpää, paksut sukkahousut ja huivi käsivarsille.
Paskaisissa remonttihaalareissa pikkujouluihin :D