voinko jättää 7 kk vanhan vauvan isälle kahdeksi yöksi?
Mitä mieltä olette? Voisinko jättää 7 kk vanhan vauvan isän hoitoon kahdeksi yöksi mennessäni itse isompien lasten kanssa pienelle lomamatkalle? Vauva syö vielä rintaa hyvin uppoavien kiinteiden ruokien lisäksi.
Kommentit (26)
kyllä minunkin mieheni hoiti itsekseen isompia lapsia, joita pulloruokittiin muutaman kuukauden iästä :) Tässä onkin nyt kyse siitä, että vauvalle toistaiseksi rinta ja äiti on yksi ja sama asia eikä hän edes suostu pullosta syömään. Kun sitä rinnasta saatavaa läheisyyttä ja maitoa ei se muuten niin ihana isi voi antaa.
Eli miten mahtaisi vauva tuohon äkkieroon rinnasta ja äidistä reagoida?
Niin ja itse en kyllä koskaan ole pahemmin huudellut tasa-arvon perään, olen enemmänkin sellainen konservatiivinen äitinainen :)
Pumppaat maitoa pakkaseen varastoon ja kun lähet reissuun ni otat sen pumpun sinne mukaan jottei tissit räjähdä! Niin helppoa, niin mukavaa...
Äitiys ei ole rangaistus.
Itse olin vauvan ollessa lähes 8kk tasan vuorokauden poissa kotoa. Vauva oli isän hoivissa. Söi kiinteitä reippaasti ja rintaa useasti päivällä sekä yöllä muutaman kerran. Totutin ajoissa juomaan maitoa myös pullosta, vaikka muuten korvikkeen tarvetta ei ollut. Muutamana yönä ennen reissua annoin yömaidot pullosta. Vauva oli ollut ihan oma tyytyväinen itsensä ja nukkunut sekä syönyt kuten minunkin ollessani paikalla. Itse jouduin lypsämään noin 4-5h välein ja rinnat siitä huolimatta kyllä paakkaantuivat. Vieraan hoitoon en olisi malttanut jättää, mutta varmaan olisi pärjännyt niinkin.
kotona kokonaisia öitä, jotka isä hoitaa täysin yksin. Eli ensin olisi oppinut siihen, että oli kitinä mimmosta vaan, rintaa ei välttämättä tule eikä äitiä näy.
..harjoittelisin myös päivällä poissaolemista.
Lue itse mm. imetys. fi, babyidea tai imetystukilista.
Väite, että maito muuttuisi jotenkin huonommaksi ON TÄYSIN KEKSITTY JA VANHAA VÄÄRÄÄ TIETOA!!!
Älä siis levitä täällä väärää tietoa asiasta josta, et näytä tietävän mitään.
Imetystukihlö
Kokeilkaa miten mies saa öapsen nukkumaan ilman tissiä... tosin niin mekin tehtiin ja tuloksen kirjoitin aiemmin... eli ajelin kotiin illan vietosta.