Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talviaika ja nenäongelmat

Vierailija
23.11.2022 |

Minulla on ympäri vuoden jonkinlaista vasomotorista nuhaa, mutta nyt talven ja lämmityskauden tultua tää on räjähtänyt ihan käsiin. Olen hukkua räkään, osa valuu nieluun. Välillä nenä taas aivan tukossa. Samalla nenän limakalvot aivan veriset ja kuivat ja varsinkin toinen sierain on myös yläreunasta ulkopuolelta tulehtunut jatkuvasti.
Onko kellään samantyyppistä ja miten olette hoitaneet, suihkeilla, voiteilla vai tipoilla? Mitä tuotteita käytätte?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta nestemäistä A-vitamiinivalmistetta suihkeena apteekista. 

Vierailija
2/13 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt tänä syksynä sama homma, jatkuva nenän tukkoisuus ja välillä tulee myös runsaasti räkää. Öisin on pakko käyttää Otrivinia että saa nukuttua. Limakalvot on myöskin ihan riekaleina ja tihkuu verta, niihin laitan koka päivä Bepanthen voidetta. Mitkään kostutussuihkeet eivät auta, ei edes a-vita. Ennenkin on limakalvot kuivuneet kun pakkaset alkaa, mutta ei koskaan tällaisella mittakaavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että nenä ei ole terve. 

Vierailija
4/13 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteutussuihke (en ole varma auttaako edes mitään, olen myös kaikki öljyt kokeillut) ja vanupuikolla laitat bepanthenia 1-2 kertaa/vrk (tai useamminkin jos joudut jatkuvasti niistämään.) Ilmankostutin kotiin. Älä lipsu yhtään hoitorutiinista kun tilanne noin hankala. Laita yöksi, jos pakko, avaavaa nenäsuihketta vain toiseen sieraimeen eli vuorottelet kumpaan laitat. Noi kosteutussuihkeet voi muuten sitten kirvellä hetken, mulla ainakin kirvelee aluksi kaiken merkkiset mutta loppuu melko nopeasti. Tsempit sinne

Vierailija
5/13 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooniseen nuhaan on Avamys suihke ympäri vuoden, joskin yritän pitää taukoja välillä. A-Vita ilman mentholia on ok, se jota voi säilyttää huoneenlämmössä.

Vierailija
6/13 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on allerginen nuha, joka vaivaa ympäri vuoden ja pahenee aika ajoin. Käytän päivittäin Nasonexia ja välillä lisukkeena Nasolinia. Jos oikein tukkoon menen ja poskia alkaa jomottamaan, sitten ratkaisuna on Cirrus-kuuri. Nasonexiin ja Cirrukseen tarvitaan resepti.

Lisäksi käytän hoitavaa nenäsuihketta, koska toi Nasonex kuivattaa nenän limakalvot ja sitten alkaa nokka helposti vuotamaan verta.

Mutta silti räkää tulee välillä kovin runsaasti ja tuntuu, että nielussa valuu kokoajan limavana.

Vierailija
7/13 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Bepanthen voide on muutens hyvä nenän kuivia limakalvoja korjaamaan. Tulee halvemmaksi kuin apteekin suihkeiden käyttö ja on tehokkaampaa.

Vierailija
8/13 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sesamöljysuihke on mulla korjannut tilanteen. Ei lisaineita.

Vierailija
9/13 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuota ennen, mutta ongelma ratkesi kahdella jutulla:

- Yöpöydällä ilmankostutin, joka kostuttaa makkarin ilmaa yöt

- Tarvittaessa nenähuuhtelu nenäkannulla + suolavedellä, se kosteuttaa

Vierailija
10/13 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkari sanoi, että nenää avaavat suihkeet voivat pidemmässä käytössä aiheuttaa lisääntynyttä nenän tukkoisuutta.

Vierailija
11/13 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ufox ilmankostuttimella ja kosteusmittarilla.  Talvella 40% on hyvä saavutettu kosteus sisätiloissa, kun lämpötila on 21 C.

Vierailija
12/13 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestine lyo on paras allergialääke, joka mulla tarpeen mukaan käytössä ympäri vuoden, vaikka allergia virallisesti todettu vain siitepölyihin ja eläimiin

Vierailija
13/13 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto asumaan ikuisen kevään-kesän maahan.