siis ##TOUKOkuisten KESKIviikko## :D
Kommentit (15)
Ihana reissu oli, mutta ihaa on kyllä taas olla kotona! Oma koti kullan kallis! Neidilläkin oli kaikki mennyt hyvin mummulassa. Sai myös toisen hampaansa sinä aikana! Hiukan oli kuumetta ollut yhtenä päivänä, mutta oli heti suposta helpottanut! =)
Olen nyt vähän ulkona mistä täällä on sinä aikana juteltu.. en millään jaksa niin montaa pinoa lukea läpi! Eilistä pinoa kyllä kävin eilen vilasemassa, mutten siitäkään enää mitään muista...=)
Varjokas kyseli liikkeistä.. Luulisi sen olevan aika harvinaista, että liikkeitä tuntisi jo näillä viikoilla.. Vaikka jotkut meistäkin on jo tainneet tuntea! Ainakin sussu oli yksi heistä!
Mä esikoisesta tunsin viikolla 18 pientä kuplintaa.. mutta sai siis oikein kovasti tarkkailla että sen huomasi..
Ja nyt en siis vielä mitään ole tuntenut, enkä vielä odotakkaan tuntevani.
Viikot menee mun mielestä ihan älyttömän nopeeta! Ja nyt kun en o täälläkään muutamaan päivään käyny olin ihan sekaisin aamulla kun yritin neuvolan tädille sanoa millä viikoilla nyt olen...Vähän nolotti..
Mutta ultran mukaan huomenna olis jo 15 viikkoa täynnä! Siitä 5 viikkoa ni olis jo rakenne ultra!!!
Nyt leikkimään!
-Alpukka rv14+3/14+6 & " Pinsku" 1v1kk
tervehdys pitkästä aikaa!
Olen käynyt aina silloin tällöin lukemassa teidän kuulumisia, mutta työpäivät tuntuvat olevan niin kiireisiä, ettei itse meinaa ennättää kirjotella kuulumisia.
On ollut hienoa lukea teidän iloisista neuvola- ja ultrakäyneistä! Itse kävin viime perjantaina ensimmäisen kerran neuvolassa ja sain kuulla jo pikkuisen sydänäänet. Viikkoja tuolloin oli kasassa 10+3. Olin tosi onnellinen noista äänistä! Kuten monet muutkin teistä tuossa samassa tilanteessa. Itselleni tuo oli varmsitus siitä, että masussa todellakin on pieni asukki. Ollaan päätetty mennä vasta rakenneultraan (kuten ensimmäistä lasta osottaessakin), eli meillä sinne ultraan on vielä pitkä matka. Neuvolalääkäri on 22.1.
Kärsin edelleen huonovointisuudesta, joka ihan selvästi on riippuvainen väsymyksestäni. Ovatko muut huomanneet saman? Itse huomaan, että kiireisten työpäivien jälkeen iltaisin ei meinaa saada ruokaa alas ja seuraava aamukin on usein aika vaikea. Viikonloppuisin voin paljon paremmin! :)
Perjantain jälkeen olemme jo kertoneet vauvauutisista monelle. Mites te muut, joilla viikkoja kasassa alle 12? Joko olette uskaltaneet ilouutiset kertoa maailmalle? Meillä töissäkin tietää jo moni.
Aurinkoista keskiviikkoa kaikille TOUKOmasuille!
verenpaineet oli hyvät, ja Hb oli jopa noussut 118:sta 123:meen. sydänääniä ei ikävä kyllä kuulunut, kun viikkoja vasta 10+5 :( Mutta ensi viikolla onneks on ultra, joten siellä sitten taasen näkee vaavin!
Mites Toymamalla oli neuvola mennyt?
keskiviikon jatkoja toukolaisille:)
T:minnis80 rv 10+5
Me kerrottiin heti kun ultrassa oltiin käyty ekaa kertaa, meilläpäin siis käydään viikolla 11 np-ultrassa. Mähän jo kävin siinä mutta mullahan todettiin että viikkoja olikin vähemmän kun luulin. Mutta siis kerrottiin kuitenkin kun oltiin nähty pieni sydän sykkivän:) Samalla lailla tehtiin esikoisen raskaudessa.
Olen ollut vähän sivussa, kun piti ottaa rennommin odotuksen kanssa, muuten olisin hössänyt ihan liikaa.
Tänään kuitenkin kävin ekassa neuvolassa ja varmistus tuli aatueetulle: sydänäänet kuului! Arvatkaa itkinkö? KYLLÄ :) Jotenkin herkkis ollu viime aikoina.
Hirveen paha olo on iltapäivisin ja iltaisin, liittyy selkeesti väsymykseen niinkuin jollain muullakin. Aamuisin ei yleensä huono olo vaivaa. Välillä on tuskaa työharjottelussa kun tekis mieli vaan mennä pötkölleen. Tänään onkin iltavuoro, että pitää siis alkaa ladata akkuja.
Taidan lukasta neuvolan lehtiset ja hiplata vähän neuvolakorttia :)
Ultra on tiistaina, mutta sitä en nyt niin hirveesti jännitä kun äänet jo kuulu.
Nyt voi todella odotus alkaa, kun asia on virallistettu! Isä tokas puhelimessa, jaaha jaaha vai semmosta :) onnesta soikeena ja polleena
AatuEetu rv 11+6 ja piipero 2vee3kk
Olen käynyt pinoja välillä lukemassa, mut tässä muutto tohinan keskellä ei paljoa muuta jaksa.
Luulin että tästä tulisi helppo muutto kun ei tarvii mitään itse kantaa, mute i se niin mennytkään. On meinaa turhauttavaa odottaa että joku tulee aina auttamaan ja nostaa valmiiksi pakatun laatikon sivuun että pääsee taas jatkamaan. Mutta kyllä tää tästä =)
Kotona olen edelleen karanteenissa työstä ja viikon päästä saan palata töihin jos sitten on kaikki hyvin.
Mutta muuten ei kummia kuulu.
Kaikkia pinoja en muista ulkoa mut ainakin liikkeistä on ollut puhetta. En todellaaan ole tuntenut liikkeitä viel ja tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta edes miettiä niitä.
Ensi viikolla np ultra ja sitten tiiän noi viikotkin taas oikein =).
MUKAVAA LOPPUVIIKKOA KAIKILLE!, Me lähdetään reissuun niin en vältämättä ole koneella.
Ihanaa kun aurinko taas paistaa, ja saa olla täällä töissä sisällä! Mieluummin olisin pojan kanss aulkona, no onneksi ainakin hän saa olla ulkona näin kauniina päivänä.
Liikkeitä täälläkin odotellaan. Eilen illalla kun menin nukkumaan, niin vähän koputtelin tuonne alavatsaan ja kuulostelin, että jos jotain tuntisi, mutta ei niin ei. Joinakin päiävinä taas on tuntunut semmosta hyvin hentosta aaltoliikettä. Tiedä nyt sitten noista, taitaa vaan oma maha kuplia. Vaikka toista odotan, niin en jotenkin muista miltä ekat liikkeet taas tuntuikaan. Esikoista odottaessani, tunsin ekat hennot liikkeet siinä rv 16, joten kohta voisi jo alkaa tuntemaan tämän toisen liikkeitä.
Iltaisin väsyttää edelleen ihan sikana. Pari tuntia menee joka ilta sohvalla torkahdellen. Se on tavallaan tosi rasittavaa, koska on ihan tööt olo kun siitä sitten koittaa nousta ylös. Mutta ehkä tämä joku päivä helpottaa, onneksi ei sentään enää päivisin nukuta niin paljon. Tuntuu, ettei oikein mikään ruoka maistu, ei ainakaan se lämmin sapuska! Janottaa paljon ja usein. Pakkohan se on jotain yrittää syödä. Tosiaan ei yhtään lisäkiloa ole vielä tullut, päin vastoin olen laihtunut ainakin sen 2kg, epäilen kyllä että enenmmän. Ens tiistaina sekin selviää, kun on taas neuvola. Eli ei tarvii vielä pitkään aikaa miettiä mammahousuja!
Tulipas paljon nyt omaa napaa, mutta joskun näinkin.... Kuitenkin taasen kerran paljon onnea kaikille jotka ovat saaneet varmuuden masuasukista!!! Ja teretulemast kaikille uusille toukokuisille!!
Tarita 13+6
kun olen lähdössä leipomokierrokselle täyttämään pakastinta leivillä...
Kiva kun muutkin on kuulleet äänet, vaikka se sydän onkin pieni :) Mietin illalla vielä, että jos vauveli on tässä vaiheessa 5-7 cm pitkä ja pää on siitä ehkä kolmanneksen, niin ei se sydän tosiaan voi kovin suuri vielä olla... Kokemattomalle lääkärille tai terkkarille voi olla melkoinen haaste löytää sykettä. Eipä lääkäri kolmosestakaan löytänyt, vaikka terkka löysi heti ;)
Mulle sanottiin eilen neuvolassa, että vois harkita B-vitamiinin loppumisen jälkeen jotain monivitamiinijuttua. Mutta kun en oo tähän mennessä koskaan syönyt, niin mikä on odottajille sopiva ja saako muualta kuin apteekista? Jossain ketjussa oli juttua Multi-jostain, mutta kun en tähän hätään enää löytänyt sitä.
Ja eikun aurinkoon :)
Äippä rv 13+3
Liikkeistä: Pari päivää sitten tuntui todella hentoinen " sively" alamahassa. Tiedä sitten oliko liike mutta vahvasti näin epäilen. Nyt sitten ei ole kuulunu mitään vaikka kuin yritän kuulostella.
Esikoisista tunsin liikkeet ensiodottajaksi aika aikaisin joskus viikolla 16 oisko ollu. Mutta eiköhän ne sivelyt kohta tule vähän useammaksi:) ei vaan malttais odottaa.
Täälläkin voidaan vieläkin ajoittain tosi pahoin ja tuntuu ettei tämä lopu ikinä. esikoisten kanssa meni oksentelu melkein puoleen väliin asti,toivottavasti nyt ei tarttis joulua viettää pää vessan pöntössä niinkuin 3 v sitten....
Mä olen muutenkin jo ihan loppu tähän olotilaan kun jos ei okseta niin sitten janottaa niin että tuntuu että kuolema tulee just tai sitten vähintään tulee joku kamala hajua ja pitää pari kertaa yökkäillä...Loppus jo niin pääsis nauttimaan tästä kaikesta:)
Mulla onkin huomenna neuvolalääkäri ja saas nähä löytääkö sydänäänet,vaikka siis np-ultrassa ollaanki käyty,mut tota ihraa on sen verra tossa mahan päällä että voi mennä tovi ennenku sen alta saahaan mitään kuulumaan.
Muuten ihana ilma täällä helsingissä,aurinko paistaa ja on lämmintä:)
martina, tilliäinen 14+2 ja 2x 2v 5kk:)
Itse syön multi-tabs special 2+ merkkistä vitamiinia. Suunniteltu erikoisesti raskautta suunnitteleville, raskaana oleville ja imettäville. Tosin viime aikoina olen lähinnä syönyt vain d-vitamiinia (minisun). Multitabsia voi ottaa 1-2 tabl päivässä. Yhdessä tabletissa on 5 ug d-vitamiinia, joten se kannattaa huomioida d-vitamiinia ottaessa. Jos ottaa niitä kaksi päivässä, ei erikseen tarvitse d-vitamiinia. Vuorokausi suositushan on 10 ug talvikuukausina. Tänään otin pitkästä aikaa multitabsin kun väsyttää niin kamalasti. Hb ollut laskusuhdanteessa. Ekalla neuvolakerralla 137 ja tokalla 126, ollut siis ihan ok, mutta voi olla siitä taas laskenut kun niin vetämätön olo. Multitabs sisältää pikkuisen rautaa, jos se vaikka auttaisi.
Olisi ihana mennä ulos, mutta väsyttää niin penteleesti. Ulkona jotenkin keväinen tunnelma. Aurinko paistaa, ilma on melko lämmin ja lunta on siellä täällä. Kun katsoo ulos vaikea uskoa että on pitkä talvi vielä edessä.
Olo on väsymystä lukuunottamatta ihan hyvä. Pahoinvointi pääosin helpottanut, mutta ajoittain vielä vähän yököttää. Varsinkin jos olen maininnut pahoinvoinnin helpottaneen, tulee nopeasti vastaisku. Nyt tekisi mieli tuoretta kurkkua...pitäisiköhän käydä ostamassa?
Sellaisena perhosen siiven iskuna itse esikoisen ekan liikkeet tunsin rv 17. Tyyppi kyllä jo varhain, ainaskin rv 11, ilmaisi itseään. Ajeltiin moottoripyörällä, eikä tyyppi ilmeisesti tykännyt, vaan hyppi peräsuolen päällä. Kakatus-tunne ei ollut kiva, varsinkaan ajohaalari yllä.
Nykyinen on kuplinut mahassa jo pitkään, mutta on varmaan ihan mahan toimintaan liittyvää.
Minna rv 11 +3 (vasta!)
ja ultrassa käyneenä, viimein
martina1:
Liikkeistä: Pari päivää sitten tuntui todella hentoinen " sively"--
martina, tilliäinen 14+2 ja 2x 2v 5kk:)
Heti alkuun lääkärikuulumisia:) varmistuihan vihdoin ja viimein,että tuola mahassa jotain elämää on;) sydänäänetkin saatiin kuulumaan tosin hetken piti yrittää ja sitten kun ne löytyi niin äkkiä ne taas hävis!mutta saatiin kuitenkin kuulumaan aina hetkeksi:D ja kaikki oli muutenkin hyvin!! oih onpas ihana tunne:)
Mukavaa,että MINNIS sullakin hyvin kaikki vaikkei vielä sydänääniä kuultu.onneksi pääset pian ultraan näkemään pikkuisen=)
Mulla olis sit huomenna ultra:) lääkäri meinas et voin hyvillä mielin mennä ultraan,että mahassa todella joku on!!ja olihan kohtukin kuulemma kasvanut....ihme kun housutkin kiristää!!
LIIKKEISTÄ oli puhetta.....mä en oo tuntenut vielä mitään enkä odotakkaan tuntevani,koska viimeksikään en kovin aikasin tuntenut. ja tajusin vasta myöhemmin et liikkeitähän ne on. mutta innolla kyllä odotan ja välillä tietysti tulee mieleen et jokohan jotain tuntuis!
Mut eihän se VARJOKAS ole mitenkään mahdotonta että olisit liikkeitä jo tuntenut.....yllättävän moni tuntee jo kovinkin varhain.
Nyt täytyy mennä ruuanlaittoon;) oikein ihanaa päivän/illan jatkoa kaikille!!!!!!!
toymama 12+5 :D
VARJOKAS: Ensimmäistä täällä odotellaan ja liikkeet ruvennu tuntumaan tän viikon alusta ihan selkeinä pikku " tönäisyinä" .
Lääkärille kun niistä mainitsin puhelimessa, sanoi olevan hyvin mahdollista koska mulla eteenpäin kallistunut kohtu ja ohuet vatsanpeitteet. Vihjasi jopa että tämän kuun lopussa saattaisi tuo isäkin tuntea pieniä potkimisia..
itseä kuitenkin arvelluttaa, mutta kun näitä liikkeitä jo itse tunnen niin eikai se ole sitten mahdotonta että ne tuntuisi vatsan päältä jo kohta..
HULLUA!
Eli näin meillä :)
Muutkin olivat tunteneet jo pikku hipaisuja, ihanaa! niin ja onnea! <3
Itselle ainakin tullut jo todellisemmaksi tämä odotus kun pikkuinen järjestää noita jumppatuokioita ja muistuttaa olemassaolostaan. :)
Tänään tajusin kaappeja penkoessani, että eihän mulla ole kuin yhdet mammahousut..pitäisi hankkia toiset kun ei noilla gollareillakaan viitsisi töihin lähteä jos mammahousut pesussa :/
Käytiin tänään moikkaamassa sisaruksiani, pikkuveljeni= tuleva eno (7v.) kommentoi mahan kasvuani mittailemalla ensin selkäpuolta ja sitten mahapuolta käsillään kunnes tokaisi " sä oot niinku laiha täält takapuolelta, mut sit pyöree etupuolelta. Näytät aika hassulta" kyllä siinä oli taas naurussa pidättelemistä! :D
( . ) massu kasvaa kovaa kyytiä, tänään otin lainaan siskoltani hänelle todella suuren takin joka menee mulle varmaan joulukuulle.. sitten pitää kattella taas josko löytys joltain lainatakkia :D
Tänään on tuntunut kuinka vatsan lihakset venyvät, välillä vaikea nousta seisomaan kun tuntuu niin inhottavalta tuo lihasten venyminen.
Lantio on myös alkanut " paukahdella" , jos istuessa vaihtaa asentoa kuuluu lantiosta sellainen pamahdus että välillä ihan hirvittää :|
Onko muilla vastaavaa?
Huh! tulipa taas täytettyä tätä palstaa..
moikkis moi!
Sussu+Timpu rv14+1
Terve taas. Pitkästä aikaa ehdin kirjoittelemaan.
täällä alkaa maha ehkä pikkuhiljaa kasvamaan. iltaisin pömpöttää jo niin että minun mielestä on huomattavissa. Toisaalta haluan uskoa että ei vielä oikeasti ulospäin näy etten joudu vielä työpaikalla paljastamaan. Työtilanne stressaa ja tuli jo viime yönä uniinkin. Pitää vaan uskoa ja toivoa että saan jatkaa kun raskaus paljastuu.
Nyt viikonloppuna on vihdoin edessä vanhemmille paljastaminen. Jännää. Kummallekin puolelle on siis tulossa ensimmäinen lapsenlapsi. Luultavasti liikutuksen kyyneliä siis tiedossa. Sen jälkeen sitten alkaa kavereille paljastaminen. Hassua että se jännittää niin paljon. Ei suinkaan olla eka pari joka lapsen hankkii joten eipä
koko asialla mitään hirmuisen valtavaa uutisarvoa ole...
Täällä on ollut liikkeistä puhetta. Mä oon yritäny sillon tällön kuulostella, mutta ei taida ilmakuplia kummempaa liikettä mun mahasta vielä löytyä. Mut ensikertalaisen kuuluiskin tuntee liikkeet vasta
joskus 17-18 rv:n paikkeilla?
Ensi viikolla on toka neuvola ja pääsee taas kuuntelemaan vaavin sydänääniä! pitääpä alkaa listaamaan
mieltä askarruttavia asioita. Ei ne muuten kuitenkaan tule mieleen sillon kuin pitäisi.
Varjokas, kummallas meillä on viikot vinossa kun näyttäs olevan samat rvt 14+5 mutta LA heittää päivällä? Epäilen siis omaa kykyäni pysyä kärryillä...
Onkos isänpäivästä ollut jo puhetta, meinaatteko miehiänne muistaa. Mä kävin tänään varaamassa isä syntymässä -kirjan ja aattelin sen käärästä sunnuntaiksi pakettiin tulevalle isukille.
hauskaa iltaa kaikille
ipo
Pää toimii taas tänään, onneksi ei tarvitse kommunikoida muuten kuin netin välityksellä. Tiedä mitä sammakoita suustaan päästelisi. :D Tulipahan avattua pino oikein perusteellisesti.
Ihana aurinkoinen ilma, mukava roikkua sisällä netissä. :) Täytyy kohta lähteä ulos kuitenkin. En tiedä onko mitenkään mahdollista, mutta viime yönä heräsin ja tunsin sellaisen sähköiskutuntemuksen tuolla alavatsan sisällä. (siis heräämisen jälkeen, ei ollut unta) Veikkaan että se on ihan mielikuvitusta. Ei kai sentään ensimmäistä odottaessa liikkeet voi tuntua rv14-15?? Yritän tolkuttaa itselleni, että joudun oikeasti odottamaan noita tuntemuksia ainakin sen kuukauden verran vielä.
Milloin teillä, toista/kolmatta/jne odottavat ovat tuntuneet liikkeet? Millaisia ne ovat?
-v&pikkupeikko14+5-