Lähisuhdeväkivalta. Kyseenalaistaminen, että oliko se sittenkään väkivaltaa, jos olin liian herkkä vain.
Ajatukset pyörivät päässä ja olen aika hukassa suhteen jälkeen. Mieleni on järkkynyt nyt niin paljon eron jälkeen kun olen ollut yksin, että kyseenalaistan kaikkea ja itseäni. Mitä jos olenkin vain hullu? Mitä jos kaikki oli omaa vikaani ja olen liian herkkä?
Fantasioin välillä siitä hyvästä mitä meillä oli ja tekisi mieli näin rikkinäisenä mennä hänen vierelleen, kainaloon istumaan ja lohduttamaan itseään. Miltein haistan ja tunnen hänen ihonsa.
Samassa mieleen tulee muistoja kun tuo ihminen muuttuu hirviöksi, yleensä humalassa mutta joskus muutenkin. Olin jännitystilassa kaiken ajan, se jäi päälle ja roolistani vahva rauhoittelija, joka pyrkii järjestämään joka hetken niin, ettei pahoja konflikteja tulisi.
Muistot vain pysyy vaikka yritän itsekseni tässä pärjäillä.
Ei minun psyyke jaksa tällaista.
Kommentit (3)
Vähän liian nyyhkytarinan omaisesti kerrottu. Et kertonut hirviöhetkistä kovin tarkkaan ja mitä niitä vellomaankaan. Tiedät varmaan itse miten on ollut ja miten ei. Voi olla sitten eri asia, mitä muut tietää tai ei tiedä.Yleensä löytyy joitain, jotka tietää totuuden, vaikka tietenkin epäedullista aina sille, jolta ei ole kysytty mitään, verrattuna siihen, joka itse kertoo asioista subjektiiviset näkemyksensä.
Joskushan ihmiset kivasti esittävät tietävän vaikka mitä vaikka toisten riidoista, vaikka eivät ole keskustelleetkaan kummankaan osapuolen kanssa
En mä itse ole kaivannut ikinä kenenkään muiden näkemyksiä tai arvioita tuollaisista asioista esim. mikä on normaalia tai mikä on asiatonta käytöstä suhteessa. Monet tuntuu vaan jotenkin automaattisesti luulevan, että joku ei itse huomaa tai tajua mitään tai sitten tahalleen halutaan luoda jostain sellainen raukka kuva, joka ei tajua mistään mitään ja on täysin joku poljettu itsetunto 0 sorrettu, täysin alistettu,vaikka ei ole. Ja huvittavinta vielä jos pyytämättä käydään vielä puuttumaan auttamaan jonkun suhteeseen tai elämään ylipäätänsä joillain radikaaleilla järjestelmillä.
Tietenkin vaikka ei olisi nynny raukka luonteeltaan, tuskin kovin aggressiivinen käytös olisi ihan ok kenellekään.
Olen myös kokenut väkivaltaa tältä ihmiseltä niin, että vamma on vaatinut lääkärikäyntiä.
On myös aikoja kun kirveli päätä suihkussa hiuksia pesiessä. Lukuisia mustelmia.
Olen unohtanut nuo jokseenkin ja syytän itseäni tapahtuneista aika paljon. Varmaan siksi että mies keksi näistä tarinan joihin kai uskoi itsekin. Hän muutteli totuutta ja kertoi näistä myös kavereilleen. Tuplahäpäisy ja menin ihan lukkoon kun tuota kaikkea tapahtui.
No henkinen puoli oli kamalinta, sitä en olisi mielestäni ansainnut. Se vetää vieläkin sanattomaksi ja saa oudon tunteen aikaan, absurdin olotilan.
Kaikesta tuosta huolimatta oli myös hyviä hetkiä. Sellaisia etten noita voi melkein edes uskoa. Kuitenkin muistan kaiken ja jopa tunnen sen saman tunteen mitä noissa tilanteissa oli.
Mielenterveys järkkyy nyt vasta vaikka tapahtuneista on aikaa ja kun olen yksin.
Ap