Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on kamalaa pyöräillä ulkona pakkasessa

Ei mulla muuta
23.11.2022 |

Tuulee ja on kylmä ja on raskasta polkea. Autokin olisi mutta kun pitää säästää rahaa eikä voi bensaa ostaa koska se on kallista. Ei voi jokaista kauppareissua autolla ajaa kun se sitten maksaa paljon pitemmän päälle. Säästöä tulee varmaan pari tonnia talven aikana.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukasta oli koska lumi sulanut pyörätielle. Tuskin kunta kauheen usein auraa teitä ja hiekottaa.. Viime vuoden talvella tiet oli todella liukkaita suurimmaksi osaksi koska kunta säästää rahaa.

Vierailija
2/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, raikasta ilmaa ja lumet kun tuli, niin on taas valoisampaakin. Hyvää hyötyliikuntaa pyöräillä ainakin työmatkat, mullekin tulee "vahingossa" siitä arkipäiville 1,5-2 h liikuntaa ilman isompaa panostusta asiaan. Hyvät varusteet ja äkkiä siihen pakkaseen taas tottuu :)

Tympeämpää se oli, kun oli pimeää ja kosteaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, autolla kannattaa ajaa talvella päivittäin. Silloin kun lämpömittari näyttää enemmän kuin -15, silloin heitä puolen tunnin lenkki autolla

Akku latautuu.

Vierailija
4/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyöräillä ulkona lämpimässä.

Vierailija
5/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taas ajelen mielelläni fillarilla talvella, mutta oonkin raavas oikeistoa äänestävä äijä. Ei näy fillarikommareita radalla enää, ajelevat varmaan metrolla edestakaisin. Tai pysyttelevät kotona.

Suomesta ei ikinä tule mitään fillarivaltiota sääolojen takia, ei tuolla talvella monikaan aja pyörällä päivittäin

Vierailija
6/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ehkä pyöräilläkin, mutta jo pienessäkin pakkasessa alkaa sattumaan keuhkoihin/sydämeen. Hengittäminen menee raskaaksi.

Onkohan mulla joku piilevä astma vai miten te muut pystytte pyöräilemään (ja hengittämään samaan aikaan) pakkasessa?

Vierailija
7/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mukavaa liikkua autolla 🙂

Vierailija
8/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko siellä kaupassa on joka päivä käydä, osta kerralla monen viikon eväät.

Vierailija
9/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä ainakin täällä ollut aikaa hyytävää keliä, vaikka on vaan pari astetta pakkasta niin viima saa sen tuntumaan tosi kylmältä. Mun mielestä pyöräily on kuitenkin vielä ihan ok, eri asia sitten kun kaduilla on loskaa tai epätasaista jäätä.

Vierailija
10/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paikkakunnalla bussiliikennettä? Pysäkillä tosin viileää. Ei kai kukaan viimassa polje ettei tule flunssa tai noidannuoli.

Vierailija
11/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin ehkä pyöräilläkin, mutta jo pienessäkin pakkasessa alkaa sattumaan keuhkoihin/sydämeen. Hengittäminen menee raskaaksi.

Onkohan mulla joku piilevä astma vai miten te muut pystytte pyöräilemään (ja hengittämään samaan aikaan) pakkasessa?

Kertokaa vaan miinustelijat oma mielipiteenne.

Tuota kipua ja hengen haukomista ei siis minulle tule plussakeleillä, ainoastaan pakkasella. Ja olen tietysti pukeutunut kaulahuiveihin yms.

Vierailija
12/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla astmakin jos tuntuu oikeasti kovin pahalta keuhkoissa. Mulla auttaa onneksi pyöräillessä tai juostessa buffin tai muun vastaavan ohuen kankaan läpi hengittäminen, jos on kovin kuiva ilma. Ja kovalla pakkasella nyt muutenkin joutuu vähän hidastamaan tahtia verrattuna lämpimämpiin keleihin.

Vierailija
13/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole autoa, joten pyöräilen töihin ja asioille. Ostin kaksi vuotta sitten talvipyöräilyyn sähköavusteisin läskipyörän. Laitan siihen nastarenkaat, niin ei jäät tai rosot haittaa. Laadukasta lämmintä ja tuulenpitävää vaatetta päälle, niin talvellakin pyöräily on mukavaa. Hyödyllistä ja terveellistä liikuntaa minulle, kun töissäkun vaan istun.

Vierailija
14/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä taas ajelen mielelläni fillarilla talvella, mutta oonkin raavas oikeistoa äänestävä äijä. Ei näy fillarikommareita radalla enää, ajelevat varmaan metrolla edestakaisin. Tai pysyttelevät kotona.

Suomesta ei ikinä tule mitään fillarivaltiota sääolojen takia, ei tuolla talvella monikaan aja pyörällä päivittäin

Tämä. Yli puolet suomalaisista on ylipainoisia.

Itse 40kg.

Vierailija
15/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjut jäätyy ja polkeminen muuttuu tahmeaksi. 

Vierailija
16/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, autolla kannattaa ajaa talvella päivittäin. Silloin kun lämpömittari näyttää enemmän kuin -15, silloin heitä puolen tunnin lenkki autolla

Akku latautuu.

Ei kyllä puoli tuntia riitä ollenkaan. Akku latautuu vasta n. tunnin reippaassa ajossa, kun moottori käy isoilla kierrosluvuilla. Pahinta akulle on juuri kylmästartti, käynti lähikaupassa (5-15 min ajo), uusi startti ja taas kotona pakkaseen seisomaan.

Akkua kunnolla lataava ajo vie jo niin paljon bensaa, ettei mitään huvilenkkiä kannata akun vuoksi ajella.

Moottorin lämmitys pakkasilla ennen ajoon lähtöä on parempaa säästöä.

Vierailija
17/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä Hyvinkäällä tunnu kylmältä.

Mä jopa kävin t-paitasilteen ulkona ja eikä silloinkaan tuntunut kylmältä.

Vierailija
18/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poljen vuoden aikana 6000km mutta talvella ei oikein viitsi kovalla pakkasella polkea. Aika raskasta eikä pyörä oikein liiku kun on kovaa pakkasta. Keväästä sitten poljen vähintään 20 km joka päivä

Vierailija
19/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asiaa on tutkittu, on osoittautunut että suurin este pyöräilyn suosiolle - keleistä riippumatta - on infrastruktuurin puute. Jos infra on pyöräilylle kunnossa, ihmiset käyttävät pyöriä. Jos siis Suomessa liikenneväylät suosivat pyöräilyä ja tekevät sen helpoksi, niin silloin niitä myös käytetään. Tässä video jossa verrataan kanadalaisia kaupunkeja Ouluun ja todetaan, että pohjoisessa Oulussa pyöräilyn määrä vähenee talvella vain vähän, siksi että pyöräteitä huolletaan ja pyöräilyverkosto on tiheä:

Vierailija
20/22 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten erotat fillarikommarin ja oikeistoäänestäjän? Perusjuomalaisella reilu ylipaino ja verotonta tuontiolutta sarvissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi